  • 1. Data: 2005-09-12 15:15:52
    Temat: Dlug
    Od: Jammer <c...@i...nospam.pl>

    Witam
    pewnie typowa polska sytuacja:

    Prawie rok temu pozyczylem znajomemu troszke pieniazkow (300zl). Kumpel
    byl w potrzebie poprosil mnie o pare groszy, a ze byl to dobry znajomy
    wiec pomoglem kumplowi. I byla to typowa rozmowa: "-Pozycz mi, za
    miesiac oddam" "-No ok, masz" no i oczywiscie bez swiadkow. Po pewnym
    czasie ta osoba przestala utrzymywac ze mna kontakt, a moje ponaglenia
    dotyczace zwrotu pieniazkow nie reagowala. Jedynym chyba potwierdzeniem
    o zajsciu "pozyczki" sa nasze rozmowy na GG z ktorych jasno wynika ze to
    zdarzenie mialo miejsce.
    W zwiazku z tym pytanie do Was: czy sa jakies srodki prawne aby
    zmusic ta osobe do zwrotu mi tych pieniazkow?

    Andrzej

  • 2. Data: 2005-09-12 15:35:53
    Temat: Re: Dlug
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Jammer" <c...@i...nospam.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > pewnie typowa polska sytuacja:
    [...]
    > W zwiazku z tym pytanie do Was: czy sa jakies srodki prawne aby
    > zmusic ta osobe do zwrotu mi tych pieniazkow?

    Srodki prawne to nie wiem... A srodki skuteczne, to najlepiej moj
    dobry przyjaciel Sierioża z Minska. :-)

    marekz

  • 3. Data: 2005-09-12 15:45:40
    Od: Jammer <c...@i...nospam.pl>

    MarekZ napisał(a):

    > Srodki prawne to nie wiem... A srodki skuteczne, to najlepiej moj dobry
    > przyjaciel Sierioża z Minska. :-)
    >
    > marekz

    hehe, to tez jest metoda, ale wolalbym jednak legalnie tan problem
    rozwiazac ;), a Sierioża pewnie policzyl by sobie ze dniowke wiecej niz
    wielkosc dlugu ;)

    Andrzej

  • 4. Data: 2005-09-12 16:29:43
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Jammer" <c...@i...nospam.pl> napisał w wiadomości

    [cut]

    Wyslij mu poleconym wezwanie do zaplaty, powiedzmy na to z terminem 30 dni,
    a jak nie zareaguje to do sadu po nakaz zaplaty. Jak koles wniesie sprzeciw
    to sie odbedzie rozprawa na ktorej przedstawisz logi z GG.

  • 5. Data: 2005-09-12 16:30:00
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Jammer napisał(a):

    > W zwiazku z tym pytanie do Was: czy sa jakies srodki prawne aby zmusic
    > ta osobe do zwrotu mi tych pieniazkow?

    Wyslij ostateczne wezwanie do zaplaty z potwierdzeniem odbioru.

    Nastepnie pozew cywilny.

    Sad oceni wiarygodnosc rozmow przez GG oraz to czy umowa pozyczki
    zostala zawarta.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 6. Data: 2005-09-12 16:33:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Heming napisał(a):
> [...]
    > a jak nie zareaguje to do sadu po nakaz zaplaty. Jak koles wniesie sprzeciw
    > to sie odbedzie rozprawa na ktorej przedstawisz logi z GG.

    Na jakiej podstawie sąd miałby wydać nakaz zapłaty?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 7. Data: 2005-09-12 16:37:29
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Liwiusz napisał(a):
    > Na jakiej podstawie sąd miałby wydać nakaz zapłaty?

    twierdzeń powoda ;)

    KG

  • 8. Data: 2005-09-12 16:37:34
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Mithos napisał(a):

    > Wyslij ostateczne wezwanie do zaplaty z potwierdzeniem odbioru.

    Lepiej śpiewać mu regularnie pod oknem na chwilę przed 22 niczym
    hejnał ogłaszający ciszę nocną HYMN DŁUŻNIKÓW:

    Po miesiącu śpiewania winien zapłacić.
    MSPANC :P

    P.S.
    Zweryfikuj kartę scoringową na podstawie której zawierasz
    bliskie znajomości ;)

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC: Jackson [RIP] + AT 71 Magnum

  • 9. Data: 2005-09-12 16:41:26
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    > Na jakiej podstawie sąd miałby wydać nakaz zapłaty?

    No fakt. Przy nakazie dluznik musi pisemnie uznac dlug. Mea culpa :P

  • 10. Data: 2005-09-12 16:46:12
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Heming napisał(a):
    > No fakt. Przy nakazie dluznik musi pisemnie uznac dlug. Mea culpa :P

    zaraz, nakaz zapłaty można wydać w postępowaniu nakazowym albo
    upominawczym :)

    KG