  • 1. Data: 2002-11-19 06:31:03
    Temat: Dlug
    Od: "mentis" <m...@...pl>

    Witam.

    Pewna firma nie placi od pol roku faktur na ponad 4 tys. zl. Czy jest sens
    wnosic sprawe do sadu, czy moze lepiej oddac sprawe jakiemus windykatorowi?
    Gdzie w Warszawie mozna wniec pozew w takiej sprawie, gdzie zaczac?

    Pozdrawiam
    m...@...pl

  • 2. Data: 2002-11-19 06:45:53
    Temat: Re: Dlug
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    mentis napisa_(a):
    > Pewna firma nie placi od pol roku faktur na ponad 4 tys. zl. Czy jest sens
    > wnosic sprawe do sadu, czy moze lepiej oddac sprawe jakiemus windykatorowi?
    > Gdzie w Warszawie mozna wniec pozew w takiej sprawie, gdzie zaczac?

    jeśli ściągnięcie długu nie będzie zbyt dużym problemem to sąd, można
    zacząć od wystąpienia o nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym. Sąd
    rejonowy właściwy ze względu na siedzibę firmy, pewnie wydział
    gospodarczy.

    KG

  • 3. Data: 2002-11-19 11:41:17
    Od: "Waldi" <w...@i...pl>

    Użytkownik "mentis" <m...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    windykatorowi?
    > Gdzie w Warszawie mozna wniec pozew w takiej sprawie, gdzie zaczac?

    Podobno przy kwotach do 5000 jest jakies postepowanie uproszczone - tanie i
    szybkie????

  • 4. Data: 2002-11-19 11:48:43
    Od: "Konkretny" <k...@k...pl>

    "Waldi" <w...@i...pl> wrote in message news:ard83d$b0h$1@news.tpi.pl...
    > windykatorowi?

    oddaj faktury do zusu dostaniesz troche mniej w zamian za Twoje rachunki w
    zus a oni juz sobie sciagna;)

  • 5. Data: 2002-11-19 12:00:28
    Od: "Waldi" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Konkretny" <k...@k...pl> napisał w wiadomości

    > sens
    >
    > oddaj faktury do zusu dostaniesz troche mniej w zamian za Twoje rachunki w
    > zus a oni juz sobie sciagna;)

    jak ODDAJ - co oni w firme sciagajaca sie bawią , to moze do skarbowego tez
    moge oddac??
    ile biorą % bo to ciekawa informacja (super jesli sprawdzona)

  • 6. Data: 2002-11-19 12:58:58
    Od: "Konkretny" <k...@k...pl>

    "Waldi" <w...@i...pl> wrote in message news:ard97d$ltf$1@news.tpi.pl...
    > jak ODDAJ - co oni w firme sciagajaca sie bawią , to moze do skarbowego
    tez
    > moge oddac??
    > ile biorą % bo to ciekawa informacja (super jesli sprawdzona)

    dla nich to tez zysk, pisalem ze dostaniesz troche mniej, nie wiem czy mnie
    dobrze zrozumiales, nie jestem prawnikiem wiec sprawa wyglada na chlopski
    rozum tak: zalegasz w zusie (badz w przyszlosci bedziesz zalegal);) idziesz
    do swojej placowki zusu z fakturami pytasz sie w okienku ktory pokoj i tam
    idziesz negocjowac;) kumpel zalegal w zusie 3200 zl a gosc mu wisial z
    fakturami na kwote identyczna 4000 zl, zus ma to w dupie od kogo sciagnie
    ale nie ma w dupie dodatkowych 800 ;)

    podstawy prawne: Kodeks Cywilny art.509-526

  • 7. Data: 2002-11-19 13:04:54
    Od: "Konkretny" <k...@k...pl>

    http://eber.kul.lublin.pl/~fajgiel/Ap/Kc/kc391.htm

  • 8. Data: 2002-11-19 18:35:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    By odpowiedzieć na pytania, trzeba znać sytuację dłużnika. Czy po uzyskaniu
    wyroku będzie możliwość jego windykacji? Czy posiada on jakiś majątek? Jeśli
    nie, to tak naprawdę nie pomoże ani windykator, ani komornik (który zresztą
    bez wyroku nie kiwnie palcem). Jedyną korzyścią z zasądzenia odpowiedniej
    kwoty będzie możliwość jej wpisania w straty Twojej firmy. Opłaci się, bo
    opłata sądowa wynosi 2%, a odzyskany podatek 19% plus VAT.

  • 9. Data: 2002-11-19 20:49:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    No nie tak całkiem. Już to przerabialiśmy kilka lat temu, jak banki zaczęły
    się bawić w ściąganie należności korzystając z tzw. bankowych tytułów
    wykonawczych. ZUS ma oczywiście, jako przedstawiciel Skarbu Państwa [SP]
    trochę większe możliwości windykacyjne, niż przedsiębiorca, no ale te
    uprawnienia są przewidziane do ściągania należności SP, a nie innych
    wierzycieli. Oczywiście ZUS może przyjąć wierzytelność, ale przede wszystkim
    na pewno nie przyjmie faktur. To musi być zasądzone wyrokiem czy nakazem
    zapłaty i to z całą pewnością z klauzulą wykonalności - a więc jednak
    najpierw sąd.

  • 10. Data: 2002-11-19 23:02:29
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

> [...]

    windykatorowi?
    > Gdzie w Warszawie mozna wniec pozew w takiej sprawie, gdzie zaczac?

    Można spróbować na policji lub w prokuraturze złożyć
    zawiadomienie o przestępstwie z art. 286 § 1 kk i do
    sprawy karnej dołączyć powództwo cywilne - bezpłatnie.