  • 21. Data: 2021-11-12 01:09:56
    Temat: Re: Dlaczego dr Wanda Półtawska nie figuruje w rejestrze lekarzy?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-11-11, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Oczywiście masz rację. Ale intrygujące jest, czemu nie ma tych żyjących.

    "Centralny Rejestr Lekarzy i Lekarzy Dentystów Rzeczypospolitej Polskiej
    (CRL) został zbudowany i jest utrzymywany ze składek członków samorządu
    i nie jest rejestrem państwowym. Samorząd lekarski zdecydował o
    udostępnieniu Rejestru w internecie dla określonych celów, którymi są
    możliwości sprawdzenia danych o lekarzu przez zainteresowanego pacjenta
    oraz sprawdzeniu lekarza przez innego lekarza w celach związanych z
    procesem leczenia pacjenta."

    https://nil.org.pl/rejestry/centralny-rejestr-lekarz
    y/informacje-statystyczne
    "Wszystkie publikowane w serwisie zestawienia statystyczne dotyczą tylko
    zbioru Aktualnych członków okręgowych izb lekarskich!"

    Jak widać są tam też osoby nie wykonujące zawodu. Rzecz wydaje się
    sprowadzać MZ do tego, co trzeba zrobić, aby przestać być człownkiem
    OIL. Pewnie stracić prawo, ale może coś jeszcze.

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2021-11-12 12:58:06
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > sprowadzać MZ do tego, co trzeba zrobić, aby przestać być człownkiem
    > OIL. Pewnie stracić prawo, ale może coś jeszcze.

    W czasach, kiedy p. W.P. mogła praktykować, izby lekarskie nie istniały.

    MJ

  • 23. Data: 2021-11-12 16:14:03
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

  • 24. Data: 2021-11-12 17:01:03
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    Garść dodatkowych faktów:

    - miałem okazję znać pewnego emerytowanego lekarza z pokolenia p. Półtawskiej,
    nawet odrobinę starszego (rocznik 1917), zmarł dopiero w zeszłym roku, studia
    rozpoczął
    jeszcze przed wojną, w wyniku wojennej zawieruchy uprawnienia uzyskał jakoś
    w roku 1947, w rejestrze oczywiście się znajduje. Od wielu lat nie był już czynny
    zawodowo, jako emeryt w rejestrze figurował jako "osoba z uprawnieniami
    do wykonywania zawodu wyłącznie w stosunku do własnej osoby i najbliższych członków
    rodziny" czy jakoś tak, obecnie z racji śmierci jego dane znajdują się w archiwum,
    ale
    z ewidencji nie zniknął. Nie jest więc tak, że osoby z tamtych czasów zostały
    pominięte
    w rejestrze w jego obecnym kształcie.

    - nie jest prawdą, że pani Półtawska to lekarz-teoretyk i nigdy nie praktykowała.
    Z informacji na wikipedii wynika, że w 1966 badała Karola Kota - osławionego
    "Wampira z Krakowa". Samo słowo "badała" rozumiem w ten sposób, że
    robiła to oficjalnie, jako uprawniona do tego lekarka, być może jako biegła sądowa.

    - w rejestrze znajdują się również skazani lekarze pozbawieni prawa do wykonywania
    zawodu (czasowo lub dożywotnio), znajdują się w nim m. in. słynni "łowcy skór".

    Wychodzi więc na to, że pani Półtawska albo jest wpisana do rejestru pod innymi
    danymi osobowymi niż te powszechnie znane, albo coś tu nie gra. Ostateczną
    odpowiedź dałaby próba wyszukania jej w rejestrze na podstawie numeru
    prawa wykonywania zawodu lub PESELu, ale tych danych nie posiadamy.

  • 26. Data: 2021-11-12 17:15:23
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > robiła to oficjalnie, jako uprawniona do tego lekarka, być może jako biegła sądowa.

    Tu drobne sprostowanie z mojej strony: właśnie doczytałem, że było to jeszcze przed
    zatrzymaniem i procesem Kota, sam zgłosił się do niej na wizytę jako zwykły pacjent.
    Nie zmienia to jednak faktu, że Półtawska była w pewnym okresie życia czynną
    zawodowo,
    praktykującą lekarką.

  • 27. Data: 2021-11-12 19:30:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.11.2021 o 12:58, Michał Jankowski pisze:

    > W czasach, kiedy p. W.P. mogła praktykować, izby lekarskie nie istniały.

    Izba Lekarska w Polsce istnieje od 1921 roku. Tak więc nie wydaje mi się
    to celnym spostrzeżeniem. :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 28. Data: 2021-11-12 22:19:58
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Izba Lekarska w Polsce istnieje od 1921 roku. Tak więc nie wydaje mi się
    > to celnym spostrzeżeniem. :-)

    To teraz sprawdź sobie, czy istniała w latach 1950-89.

    MJ

  • 29. Data: 2021-11-12 22:21:18
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 12.11.2021 o 22:19, Michał Jankowski pisze:

    > To teraz sprawdź sobie, czy istniała w latach 1950-89.

    Ułatwię ci:
    http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=W
    DU19500360326

    MJ

  • 30. Data: 2021-11-12 23:13:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.11.2021 o 22:21, Michał Jankowski pisze:
    > Ułatwię ci:
    > http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=W
    DU19500360326

    I to może być wyjaśnienie tego ewenementu. Analizowana przez nas kobieta
    mogła rozpocząć swoje życie zawodowe po 1950 roku, czyli już się nie
    załapała na samorząd i zaprzestać przed 1989 roku, też nie będąc
    zarejestrowana.

    --
    Robert Tomasik