  • 11. Data: 2021-11-10 02:48:53
    Temat: Re: Dlaczego dr Wanda Półtawska nie figuruje w rejestrze lekarzy?
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-11-09 o 22:36, Michał Jankowski pisze:

    > Raz, że ten wykaz nie musi być kompletny, a dwa, że wcale bym się nie
    > zdziwił, gdyby w dokumentach miała inne imię. W pokoleniu mojej babki z
    > jakichś powodów były takie przypadki w miarę często.

    Szybciej w wykazie figuruje pod panieńskim nazwiskiem.
    A pytający zna tylko nazwisko "po mężu".

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2021-11-10 08:24:49
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 10.11.2021 o 02:48, RadoslawF pisze:

    > Szybciej w wykazie figuruje pod panieńskim nazwiskiem.
    > A pytający zna tylko nazwisko "po mężu".

    Szkoda, że nie przeczytałeś.

    MJ

  • 13. Data: 2021-11-11 00:00:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.11.2021 o 02:48, RadoslawF pisze:

    > Szybciej w wykazie figuruje pod panieńskim nazwiskiem.
    > A pytający zna tylko nazwisko "po mężu".

    Inicjator twierdzi, że szukał i tak, i tak.

    --
    Robert Tomasik

  • 14. Data: 2021-11-11 11:03:15
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

> [...]

    > zdziwił, gdyby w dokumentach miała inne imię. W pokoleniu mojej babki z
    > jakichś powodów były takie przypadki w miarę często.

    Znam osoby z pokolenia 1930-1949 które w dokumentach mają inne imię, ale
    wśród rodziny i znajomych posługują się innym imieniem motywując to tym,
    że imię nadane przez rodziców nie podoba im się. I to chodzi o imiona
    urzędowo nadane takie jak:
    Stanisława
    Eleonora

  • 15. Data: 2021-11-11 11:36:41
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Inicjator twierdzi, że szukał i tak, i tak.

    Nie doczytałem.
    Ale idąc tym tropem może figuruje pod nazwiskiem pierwszego męża
    a szukający zna jej nazwisko aktualne czyli po drugim.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2021-11-11 12:40:04
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 11.11.2021 o 11:36, RadoslawF pisze:

    > Nie doczytałem.
    > Ale idąc tym tropem może figuruje pod nazwiskiem pierwszego męża
    > a szukający zna jej nazwisko aktualne czyli po drugim.

    Powinno znajdować po panieńskim niezależnie od liczby ślubów, poza tym
    nie słyszałem o innych mężach tej pani.

    MJ

  • 17. Data: 2021-11-11 21:58:31
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-11-11 o 12:40, Michał Jankowski pisze:

    > Powinno znajdować po panieńskim niezależnie od liczby ślubów, poza tym
    > nie słyszałem o innych mężach tej pani.

    To że nie słyszałeś o innych mężach nie wyklucza ich istnienia.
    Ja przed tym wątkiem nie słyszałem o tej pani a nie opisuje wątpliwości
    czy aby na pewno istnieje.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2021-11-11 23:38:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.11.2021 o 21:58, RadoslawF pisze:

    > To że nie słyszałeś o innych mężach nie wyklucza ich istnienia.
    > Ja przed tym wątkiem nie słyszałem o tej pani a nie opisuje wątpliwości
    > czy aby na pewno istnieje.

    No ale jest to intrygujące, ze jej tam nie ma. Życiorys jej jest dość
    dobrze w Internecie opisany. Gdyby miała jakiegoś innego męża, to
    podejrzewam, ze nie omieszkano by to wzmiankować.

    Rejestr - wg opisu - obejmuje nawet tych lekarzy, którzy zginęli w
    czasie wojny, czy powstać śląskich.

    --
    Robert Tomasik

  • 19. Data: 2021-11-11 23:50:24
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Rejestr - wg opisu - obejmuje nawet tych lekarzy, którzy zginęli w
    > czasie wojny, czy powstać śląskich.

    Rejestr ma 191 tys. pozycji.

    Naczelna Izba Lekarska twierdzi, że mamy obecnie 140 tys. praktykujących
    lekarzy. No to nie ma siły, żeby w rejestrze był komplet wszystkich
    lekarzy od 1918.

    MJ

  • 20. Data: 2021-11-12 00:11:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.11.2021 o 23:50, Michał Jankowski pisze:

    > Rejestr ma 191 tys. pozycji.
    > Naczelna Izba Lekarska twierdzi, że mamy obecnie 140 tys. praktykujących
    > lekarzy. No to nie ma siły, żeby w rejestrze był komplet wszystkich
    > lekarzy od 1918.

    Oczywiście masz rację. Ale intrygujące jest, czemu nie ma tych żyjących.

    --
    Robert Tomasik