  • 31. Data: 2021-11-12 23:29:47
    Temat: Re: Dlaczego dr Wanda Półtawska nie figuruje w rejestrze lekarzy?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-11-12, Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:
> [...]
    y/informacje-statystyczne

    > W czasach, kiedy p. W.P. mogła praktykować, izby lekarskie nie istniały.

    Obecnie, jak rozumiem, członkiem OIL staje się z mocy ustawy, pewnie w
    momencie uzyskania prawa do wykonywania zawodu. Gdy powstawały izby
    lekarskie musiał być jakiś mechnizm "naboru" i pewnie też był oparty na
    prawie do wykonywania zawodu, ale może przynależność nie była z mocy
    ustawy, czyli de facto obowiązkowa bo tak rozumiem obecną?

    --
    Marcin

  • 32. Data: 2021-11-15 09:21:12
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 12.11.2021 o 17:15, Piotrek napisał:

    > Tu drobne sprostowanie z mojej strony: właśnie doczytałem, że było to jeszcze przed
    > zatrzymaniem i procesem Kota, sam zgłosił się do niej na wizytę jako zwykły
    pacjent.
    > Nie zmienia to jednak faktu, że Półtawska była w pewnym okresie życia czynną
    zawodowo,
    > praktykującą lekarką.

    Ale jest kwestia, czy praktykowała dalej, gdy były już izby lekarskie
    (lata 90). Jeśli nie, może jej nie być.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 33. Data: 2021-11-15 09:23:21
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 12.11.2021 o 19:30, Robert Tomasik napisał:

    > Izba Lekarska w Polsce istnieje od 1921 roku. Tak więc nie wydaje mi się
    > to celnym spostrzeżeniem. :-)

    17 maja 1989 r. uchwalono ustawę o izbach lekarskich i reaktywowano
    samorząd lekarski. Ustawa zapewniała izbom dużą autonomię i niezależność
    od czynników politycznych i administracyjnych

    https://oil.lodz.pl/o-nas/historia-izby-i-samorzadu-
    lekarskiego

    --
    http://zrzeda.pl