eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDlaczego ZUS nie jest prawnie uznany za piramidę finansową? › Re: Dlaczego ZUS nie jest prawnie uznany za piramidę finansową?
    From: "Danusia" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dlaczego ZUS nie jest prawnie uznany za piramidę finansową?
    Date: Fri, 18 Oct 2013 10:01:55 +0200

    > Co tu rozwijać?
    > Jedni idą po osiągnięciu 65/67 lat, inni 60, a jeszcze inni
    > po "latach pracy" (a nie wieku emerytalnym) - i nie ma bilansowania
    > każdej kategorii odrębnie, tylko wszyscy są opłacani ze "wspólnego
    > worka".

    Nie rozwinełeś tematu bo powtarzasz "prawdy zasłyszane"
    Aktualnie poniżej 60 lat na emeryture idą tylko górnicy. W wieku 60 lat mogą
    iść na emeryturę osoby które mają ponad 15 lat pracy w warunkach szkodliwych
    (np. przy azbeście). Możesz mieć pretensje do kobiet że nie wszystkie już
    teraz pracują do 67 lat (okres przejsciowy).
    Ale to nie są żadne bonusy więc nie powtarzaj bzdur.

    > [...]
    >
    > Nie?
    > Powiadasz, że osoby które idą na emeryturę w wieku 45 lat
    > uzyskują taką samą "proporcję odzysku" co te, które idą
    > w wieku 65 lub 67 lat?
    > Dość ciekawa wersja :)

    Idż popracuj w kopani na dole przez jeden rok i wtedy możesz pisać takie
    brednie.

    > (i nie zapomnij o świadczeniach rodzinnych płaconych z tej
    > samej kasy, bo na pytanie czy żony przeżywające mężów się
    > zakopuje na żywo czy nie, niewygodnie jest odpowiadać).
    > [...]

    Kolejny raz piszesz "prawdy zasłyszane" nie mając zielonego pojęcia o czym
    piszesz i jak jest naprawdę. Jak wydaje Ci sie że państwo na lewo i prawo
    rozdaje kase z ZUS to spróbuj ją dostać. Dowiedz sie kiedy możesz dostać
    rente rodzinną jako dziecko, kiedy jako wdowa. Nie zapomnij przy tym że to
    renta a nie emerytura.

    > Spróbuj sama skontruować taki "system" i sprawdź jak szybko
    > pójdziesz siedzieć.
    > ZUSowi wolno, bo realizuje ustawę. Ale faktów to nie zmieni.

    Pisałam już, jest taki kraj w którym nie ma ZUSu, to USA. Tam spokojnie
    możesz zdechnąć pod płotem z głodu, chorób itp. Nikogo to nie obchodzi. Jak
    się prywatnie nie ubezpieczyłeś (i było Cie stać na takie ubezpieczenie), to
    właśnie taki los Cie czeka.

    pozdr