eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDlaczego ZUS nie jest prawnie uznany za piramidę finansową? › Re: Dlaczego ZUS nie jest prawnie uznany za piramidę finansową?
  • Data: 2013-10-19 22:20:12
    Temat: Re: Dlaczego ZUS nie jest prawnie uznany za piramidę finansową?
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-10-18, sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> wrote:

    [...]

    > Chciałem tylko wskazać podłoże "wcześniejszych emerytur", bo wielu
    > właśnie burzy się, że co poniektórzy mają lepiej.

    Sorry, ale podłożem "wcześniejszych emerytur" jest polityczne włazidupstwo
    zastosowane względem wybranych grup społecznych. Nie ma ku temu żadnych
    przesłanek merytorycznych, a górnolotne hasła o poświęceniu i ciężkich
    warunkach można sobie wsadzić. Wiele grup zawodowych ma ciężko, a nie
    mają żadnych przywilejów (np. pracownicy w kanałach ściekowych).

    Już nie mówiąc o tym, że o bezpieczeństwo (także finansowe) pracowników
    powinien dbać ich własny zakład pracy (chociażby ubezpieczeniem grupowym),
    a nie podatnik.

    > Więc niech ci burzący się idą do pracy do armii, policji, kopalni.
    > Wiem - trzeba zdać testy sprawnościowe (albo badania lekarskie i próby
    > kondycyjne - byłem ratownikiem górniczym), IQ itp, a wtedy zostanie
    > tylko Straż Miejska.

    Rozumiem w takim razie, że krytyka jest dozwolona tylko dla przedstawicieli
    własnego zawodu, tak? Czyli np. polityków krytykować nie wolno, o ile nie
    jest się politykiem? Nie czujesz naiwności takiego argumentu?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl