  • 161. Data: 2022-12-14 19:57:04
    Temat: Re: Dla kogo jest prawo?
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Ja to wiem, bo tam bywam. Mogę porównać.

    I nikt inny oprócz ciebie tam nie bywa. I nie może porównać.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 162. Data: 2022-12-14 20:01:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.12.2022 o 19:42, Shrek pisze:
    > To jest prędkość maksymalna (dozwolona). Można jechać zarówno szybciejco
    > jest nielegalna jak i wolniej jeśli warunki, sytuacja bądź nieogarnięty
    > kierowca wymaga. To nie jest nakaz.

    Pytałeś, skąd do obliczeń przyjąłem 50 km/h, a nie ile się powinno
    jechać. Ale system organizacji ruchu powinien być spójny. Jeśli w danym
    miejscu nie da się bezpiecznie jechać 50 km/h, to powinno być ograniczenie.
    --
    Robert Tomasik

  • 163. Data: 2022-12-14 20:03:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.12.2022 o 19:47, Shrek pisze:

    > Natomiast za spowodownie wypadku poniesie wymuszający, więc nie wiem co
    > chciałeś powiedzieć. Natomiast jak masz ustąpić pierwszeństwa to nie
    > będziesz winnym spowodowania tylko wtedy gdy zachowanie innego kierowcy
    > powodowało, że nie byłeś w stanie ani przewidzieć ani zapobiec
    > wypadkowi. Z tego co wiemy, ten pieszy się na przejście nie
    > teleportował, więc...

    Tylko kto jest wymuszającym?

    > Hmmm. Wjeżdzać pod pojazd który nie ustępuje pierwszenstwa też nie
    > wolno, a jednak nie słyszałem specjalnie o takim uzasadnieniu, że winny
    > jest ten z pierwszeństwem.

    To wyjątkowo mało słyszałeś. Mnóstwo jest takich wyroków.

    > Dokładnie - winny jest kierowca, pieszego można ukarać odzielnie.

    Weź przemyśl, coś napisał, bo początek zdania przeczy końcowi.

    --
    Robert Tomasik

  • 164. Data: 2022-12-15 01:35:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-14, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > Hmmm. Wjeżdzać pod pojazd który nie ustępuje pierwszenstwa też nie
    > wolno, a jednak nie słyszałem specjalnie o takim uzasadnieniu, że winny
    > jest ten z pierwszeństwem.

    1) Dowolna sytuacja gdzie ignorujesz wymuszenie przyczyniając się do
    wypadku. 2) Sytuacje gdy mając pierwszeństwo robisz coś takiego (zwykle
    popełniając wykroczenie), co wpływa na nieprawidłową ocenę sytuacji
    przez kierowcę, który wymusza - np. jedziesz w nocy bez świateł lub
    popierdalasz 150km/h wyskakując komuś przy ograniczonej widoczności, a
    czasami nawet przy w miarę dobrej.

    --
    Marcin

  • 165. Data: 2022-12-15 06:11:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Pytałeś, skąd do obliczeń przyjąłem 50 km/h, a nie ile się powinno
    > jechać. Ale system organizacji ruchu powinien być spójny. Jeśli w danym
    > miejscu nie da się bezpiecznie jechać 50 km/h, to powinno być ograniczenie.

    Q niektórych przypadkach da się 50 w niektórych trzeba się zatrzymać.
    Jak trzeba się zatrzymać, to 50 na znaku nie jest żadnym nakazem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 166. Data: 2022-12-15 06:14:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    .

    > Tylko kto jest wymuszającym?

    Poważnie pytasz kto jest wymuszającym, kiedy jedna strona ma pierwszeństwo?

    > To wyjątkowo mało słyszałeś. Mnóstwo jest takich wyroków.

    Tylko wtedy gdy zrobił to w trybie "pouczacza" i jeszcze się głupio
    przyznał. Albo biegły taką opinię wyczarował.

    Ty przemyśl.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 167. Data: 2022-12-15 06:16:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > 1) Dowolna sytuacja gdzie ignorujesz wymuszenie przyczyniając się do
    > wypadku.

    NIe dowolna.Inaczej zawsze winny byłby ten co miał pierwszeństwo;) nie
    odwracajmy znaczenia pojęć.

    Ale tu takiej sytuacji nie było.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 168. Data: 2022-12-15 10:00:25
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zauważyłeś, że od dłuższego czasu Twoich poglądów na jakikolwiek temat nikt z
    tutejszej grupy dyskusyjnej nie podziela?

    -----

  • 169. Data: 2022-12-15 11:50:17
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 14 Dec 2022 16:37:50 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Trudno karać
    > kierującego za to, ze ustawodawca nie wziął kalkulatora do ręki i nie
    > policzył.

    Kierujący ma tak liczyć, żeby w razie potrzeby się zatrzymać.
    Nie ma obowiązku jechania z maksymalną dozwoloną prędkością, w tym
    przypadku zresztą przekroczoną o 30 km/h.

    > Ale na lewym pasie jechał autobus.

    Na prawym.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 170. Data: 2022-12-15 11:55:32
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 14 Dec 2022 17:57:05 +0100, J.F napisał(a):

    > Tak jest.
    > Ale z przyzwyczajenia jedzie szybciej, i jak pieszy wchodzi
    > z Nienacka ... :-(

    Trudno wejść na wysepkę znienacka, tym bardziej że w tym przypadku pieszy
    miał 70 lat, a dodatkowo "spadł ze schodów i miał zerwany mięsień, dlatego
    chodzi powolutku".

    > Robert wymyslil. Ale jakby byla, to sie komplikuje.

    A była?
    A może pieszy pieszy miał czapkę niewidkę.