  • 171. Data: 2022-12-15 11:58:33
    Temat: Re: Dla kogo jest prawo?
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 14 Dec 2022 18:09:31 +0100, J.F napisał(a):

    > masz tu losową uliczke z Hamburga
    > https://goo.gl/maps/JJK8MJVJRZZ9Vzvz8
    >
    > - jedz sobie po miescie i licz przejscia.

    Nie mam zamiaru.

    Są jakieś dane o liczbie przejść na kilometr drogi w różnych krajach, czy
    tak sobie bajasz?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 172. Data: 2022-12-15 11:59:46
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 14 Dec 2022 18:49:51 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ja to wiem, bo tam bywam. Mogę porównać.

    Też bywam i też mogę porównać.
    Przypomnę, że w Niemczech ujrzałeś piwo po 2 euro.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 173. Data: 2022-12-15 12:04:10
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 14 Dec 2022 18:40:43 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > I tylko dlatego, że tego nie rozumiem, to w ogóle zacząłem dyskusję.
    > Masz rację. Tylko co to zmienia?

    Sprawa została nagłośniona przez prasę, więc jest szansa, że ziobrotura pod
    jej presją pochyli się nad sprawą. Przekroczenie prędkości i wyprzedzanie
    przez pasami zapewne wpłyną na wysokość wyroku.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 174. Data: 2022-12-15 12:06:07
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 14 Dec 2022 18:32:29 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > I...?

    I dlatego - choć jest to tylko jeden, bądźmy szczerzy, wcale nie
    najważniejszy, czynnik - jesteś wyjątkowy.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 175. Data: 2022-12-15 16:53:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 15 Dec 2022 11:58:33 +0100, Olin wrote:

    > Nie mam zamiaru.
    > Są jakieś dane o liczbie przejść na kilometr drogi w różnych krajach, czy
    > tak sobie bajasz?

    Ile przejsc jest na losowej probce z Niemiec, to widac.

    Pozostaje porównac losową probke z Polski.

    Przypominam - liczymy tylko przejscia bez swiatel.

    Wiec ulica do liczenia powinna byc IMO dwupasowa,
    choc przy wiekszej ilosci pasow w Polsce IMO zdarzaja sie przejscia
    bez swiatel, a Niemczech podobno nie mogą.

    J.

  • 176. Data: 2022-12-15 16:58:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 15 Dec 2022 11:55:32 +0100, Olin wrote:

    > Trudno wejść na wysepkę znienacka,

    Ale moze wejsc z chodnika znienacka.

    > tym bardziej że w tym przypadku pieszy
    > miał 70 lat, a dodatkowo "spadł ze schodów i miał zerwany mięsień, dlatego
    > chodzi powolutku".

    Co znow daje szanse przejechania przed nim bez naruszania jego
    pierwszenstwa :-)

    Jeszcze jedna kwestia - pojazdy jadące z przeciwka mogly zaslonic
    jego wchodzenie pieszego na wysepke.
    Ale przy takim powolnym dziadku, to raczej nie powinny.

    > A była?
    > A może pieszy pieszy miał czapkę niewidkę.

    Byla godzina 17-ta 2 lutego, to mogl miec.
    Ale chyba latarnie swiecily.

    J.

  • 177. Data: 2022-12-15 20:21:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.12.2022 o 16:58, J.F pisze:

    > Ale moze wejsc z chodnika znienacka.

    No ale nie wszedł. Podsumowując - kierownik jebnął powoli wchodzącego z
    wysepki staruszka, a robert widzi że kolo z nienacka (czyli pewnie z
    chodnika z drugiej jezdni) wbiegł w bok samochodu;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 178. Data: 2022-12-15 22:59:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.12.2022 o 11:50, Olin pisze:

    > Kierujący ma tak liczyć, żeby w razie potrzeby się zatrzymać. Nie ma
    > obowiązku jechania z maksymalną dozwoloną prędkością, w tym przypadku
    > zresztą przekroczoną o 30 km/h.

    Problem w tym, że jak wykazałem obliczeniami kto wprowadził takie
    unormowanie prawne, że żadna prędkość nie gwarantuje, że nie najedziesz
    pieszego. Stąd zaczną się mnożyć opinie biegłego, że ponieważ nie mógł
    zapobiec, to prędkość nie ma żadnego znaczenia dla powstania wypadku, bo
    to dość losowe, w którym momencie akurat trafisz przejeżdżając obok
    przejścia jakiegoś pieszego. Zresztą, zanim jeszcze wprowadzono ten
    przepis, to wiele osób na to zwracało uwagę.

    > Na prawym.

    OK! Ale w każdym razie wolnego nie miał.

    --
    Robert Tomasik

  • 179. Data: 2022-12-15 23:01:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.12.2022 o 06:11, Shrek pisze:

    > Q niektórych przypadkach da się 50 w niektórych trzeba się zatrzymać.
    > Jak trzeba się zatrzymać, to 50 na znaku nie jest żadnym nakazem.

    Oczywiście, ale problem w tym, że przy założeniu, ze pieszy może bez
    oglądania się wejść na pasy żadna prędkość nie jest wystarczająco niska.
    --
    Robert Tomasik

  • 180. Data: 2022-12-15 23:02:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.12.2022 o 10:00, ąćęłńóśźż pisze:
    > Zauważyłeś, że od dłuższego czasu Twoich poglądów na jakikolwiek temat
    > nikt z tutejszej grupy dyskusyjnej nie podziela?
    A zauważyłeś, że niespecjalnie mnie to intryguje?
    --
    Robert Tomasik