  • 91. Data: 2022-12-13 18:34:32
    Temat: Re: Dla kogo jest prawo?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jeśli był bliżej od możliwości zatrzymania się, to nie miał takiego
    > obowiązku.

    Miał taki obowiązek. A konkretnie miał jechać tak, żeby pieszego nie
    potrącić. Ustawodawca nie sprecyzował jak, ale można na przykład zwolnić
    widząc pieszego - on się tam nie teleportował. Jak widzisz odwrocony
    trójkąt to też twiedzisz, że jak nie dasz rady zahamować to wina tego
    drugiego? NIe?

    > Pieszemu nie wolno wchodzić tuż przed pojazdem.

    Oraz wielu innych rzeczy, ale nie zmienia to pierwszeństwa.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 92. Data: 2022-12-13 18:35:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Uważam, ze sensownie jest w
    > Niemczech. Kierujący ma obowiązek przepuścić pieszego, jeśli ten STOI
    > przed przejściem.

    Źródełko?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 93. Data: 2022-12-13 18:35:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Dec 2022 16:53:51 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Już tu szacowałem, że to niewykonalne. Uważam, ze sensownie jest w
    > Niemczech. Kierujący ma obowiązek przepuścić pieszego, jeśli ten STOI
    > przed przejściem. Pieszy nie ma prawa wejść na przejście, dokąd nie
    > upewni się, że ktoś go nie najedzie, albo nie będzie musiał ostro
    > hamować.

    To jest jedna czesc, a druga ... w Niemczech jest bardzo mało przejsc.

    > W Niemczech wykroczeniem jest stanie w okolicy przejścia bez
    > zamiaru przejścia i jest to tak samo ścigane, jak nieustąpienie pieszemu
    > przejścia.

    Podasz jakąs podstawę?

    No ale skoro malo przejsc jest ...

    J.

  • 94. Data: 2022-12-13 18:54:56
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Też nie wiem, ale to i tak nic nie da. Sensowny dystans oczekiwania, ze
    > kierujący zatrzyma samochód na odcinku o dopuszczalnej prędkości 50
    > km/h, to jakieś 50 metrów. Może pomalować jakoś charakterystycznie taki
    > obszar przed przejściem, by pieszy wiedział, ze jeśli tam jest samochód,
    > to wejście jest wtargnięciem.

    A dla osób niedowidzących/niewidomych zamontować syrenę okrętową z
    modulowanym dźwiękiem zależnym od odległości pojazdu od przejścia dla
    pieszych. Dla pojazdów nadjeżdżających z lewej syrena z sopranem, a dla
    tych z prawej z basem. Dla pieszych zbliżających się do przejścia z
    lewej strony jezdni z sygnałami przerywanymi, a dla pieszych
    zbliżających się do przejścia z prawej strony jezdni z sygnałami
    ciągłymi. Albo kropka-kreska-kropka, kreska-kropka-kreska.
    A dla osób głuchych i niewidomych równocześnie, analogicznie, tylko że
    mechaniczne ramiona zamontowane na słupach przy przejściach dla pieszych
    poklepujące tych pieszych po plecach w/g wzoru ustalonego w ustawie
    przez Ministerstwo Bardzo Ważnych Kulsonów.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 95. Data: 2022-12-13 19:27:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Dec 2022 12:12:57 +0100, Olin wrote:

    > Nie uwierzysz, ale w zasadzie wszyscy kierowcy dają radę spokojnie
    > zatrzymać się, kiedy dochodzę do pasów. Nie mają z tym żadnych problemów,
    > więc jesteś raczej wyjątkiem.

    Hm.

    Jak sie jedzie 50km/h=14m/s, a w Polsce by na to nie liczyl,
    i droga zatrzymania jest 15-19m, a "spokojnie" to raczej 25m,
    to trzeba pieszego zauwazyc jakies 1.8-2s przed wejsciem na przejscie.
    Pieszy idący w niezbyt szybko, 1.5m/s przejdzie w tym czasie ~3m.

    I jest to w sam raz, aby zahamowac przed przejsciem, jesli pieszy
    wchodzi na sąsiedni pas ruchu. Czyli na starych przepisach.

    Bo na nowych:
    -chodnik masz 3m szerokosci?
    -do przejscia dochodzisz poprzecznie, a nie wzdluz chodnika, np metr
    od kraweznika?
    -jak prowadzisz samochod, to patrzysz sie, co sie dzieje w głębi
    chodnika?
    -nic nie zaslania kierowcom widoku na chodnik,
    -jasno jest ..

    https://youtu.be/doPJC_5s598?t=129

    https://youtu.be/doPJC_5s598?t=218

    https://www.youtube.com/watch?v=IXG7WeBRWmA&t=21s

    J.

  • 96. Data: 2022-12-13 19:32:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Dec 2022 16:55:29 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Jeśli był bliżej od możliwości zatrzymania się, to nie miał takiego
    > obowiązku. Pieszemu nie wolno wchodzić tuż przed pojazdem.

    No ale to byla polowa 4-ro pasowej jezdni.

    Powinien zobaczyc pieszego, ktory zbliza sie do wysepki, a nawet idzie
    po wysepce.

    No chyba, ze cos widok zaslanialo.

    J.

  • 97. Data: 2022-12-13 19:37:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Dec 2022 10:07:09 +0100, ąćęłńóśźż wrote:
    > Nienawidzę takiej ulicy Księcia Janusza, tam projektantów ruchu popie.....ło z
    równorzędnymi z bocznych osiedlowych uliczek.

    To sie pewnie nazywa "celowe uspokojenie ruchu".
    I działa ... wiec czemu z pieszymi sie nie da ? :-P

    > -----

    J.

  • 98. Data: 2022-12-13 19:41:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Dec 2022 18:35:22 +0100, Shrek wrote:

    > Źródełko?

    https://www.stvo.de/strassenverkehrsordnung/109-26-f
    ussgaengerueberwege

    J.

    "welche den Überweg erkennbar benutzen wollen, "

    Ktory wyraznie/rozpoznawalnie chce z przejscia skorzystac.

  • 99. Data: 2022-12-13 19:44:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 10 Dec 2022 10:01:49 +0100, Shrek wrote:

    > Oj tam oj tam. Po prostu biegły tak orzekł i prokuratori i sędzi ponoć
    > nie mają nic do gadania - muszom umoszyć!

    Tak a propos
    https://www.onet.pl/motoryzacja/brd24pl/kolizja-z-zo
    na-policjanta-jak-w-radomiu-probowano-obciazyc-niewi
    nnego-kierowce/gtjdgpk,30bc1058

    https://www.onet.pl/motoryzacja/brd24pl/kolizja-z-zo
    na-zastepcy-komendanta-policji-wszczeto-sledztwo/mss
    2hzn,30bc1058

    Ja, jak sie na to patrze, to mam pewne wątpliwosci.
    Widzicie migacz w autobusie?

    J.

  • 100. Data: 2022-12-13 19:49:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.12.2022 o 19:41, J.F pisze:

> [...]
    >
    > J.
    >

    > "welche den Überweg erkennbar benutzen wollen,"
    >
    > Ktory wyraznie/rozpoznawalnie chce z przejscia skorzystac.

    Ale robert pisał (a przynjamniej tak zrozumiałem) że pieszy ma obowiązek
    się przed przejsciem zatrzymać i tylko wtedy kierownik ma obowiązek go
    przepuścić. Co byłoby bez sensu, bo jak jednak wchodzi to tym bardziej
    go powienien przepuścić:)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!