  • 21. Data: 2003-02-27 09:28:49
    Temat: Re: Dialery - sprawy sądowe
    Od: "Robert Krygier" <k...@e...net.pl>

    > najpierw uruchom dialer i zobacz jak to wygląda, a potem pisz.

    Napisanie dialera, który zestawia połączenie z dowolnym numerem to nie
    problem. Zgadzam się z Tobą, że jeśli dialer lub strona informuje o
    kosztach, to nie sprawy. Zgodzisz się chyba ze mną, że jeśli tak nie jest
    (choćby hipotetycznie) to jest to łamanie prawa?

    Pozdrawiam,
    R.K.

  • 22. Data: 2003-02-27 09:44:09
    Od: "Maciej Muran" <m...@m...pl>

    Użytkownik "Robert Krygier"
    > kosztach, to nie sprawy. Zgodzisz się chyba ze mną, że jeśli tak nie jest
    > (choćby hipotetycznie) to jest to łamanie prawa?

    Hipotetycznie?
    Mam stały dostęp do Sieci przez modem kablowy.
    Kobieta przez pośpiech kliknęła kiedyś na TAK i oczywiście nie powiedziała o
    tym.
    Podłączyłem linię do modemu (wewnętrznego), bo potrzebowałem wysłać kilka
    faksów.
    Przy następnym uruchomieniu (na drugi dzień) kompa linię odłączyłem od
    modemu bo mi zwyczajnie i tak po prostu przeszkadzał kabel pod biurkiem.
    Jakiś czas później zachciało mi się spojrzeć na listę procesów i ogólnie
    przejrzeć rejestr systemowy.
    Oczywiście znalazłem cośtam.exe pracujące w tle.
    Wyciąłem w pień i sprawdziłem wszystko 3 razy...

    Kilka dni później dostałem rachunek a w nim kilka minut połączeń z 0-700.
    Jestem pewien, że NIKT nie telefonował na ten numer 'z ręki'

    I właśnie kolega z biurka obok potwierdza identyczną sytuację u siebie. Tyle
    tylko, że on ma modem zewnętrzny, z głośnikiem i rzędem świecących diod.
    Zauważył, że coś jest nie tak z modemem.

    Czy macie jeszcze do powiedzenia coś na temat szczegółowych informacji o
    kosztach połączeń???
    Czy też dalej stanowczo będziecie wmawiać, że wszystko jest w porządku???

    A mówią, że Ameryka to dziki kraj...

    --
    M.M.

  • 23. Data: 2003-02-27 09:58:58
    Od: "Robert Krygier" <k...@e...net.pl>

    > Czy macie jeszcze do powiedzenia coś na temat szczegółowych informacji o
    > kosztach połączeń???
    > Czy też dalej stanowczo będziecie wmawiać, że wszystko jest w porządku???

    Oczywiście, że to nie jest w porządku! Przynajmniej z moralnego punktu
    widzenia. Problem tylko w tym, że trudno jest to udowodnić przed sądem.
    Dlatego też szukam konkretnych argumentów, które pomogłyby wyeliminować tego
    typu przypadki.

    Pozdrawiam,
    R.K.

  • 24. Data: 2003-02-27 10:28:06
    Od: "Maciej Muran" <m...@m...pl>

    Użytkownik "Robert Krygier"
> [...]
    > widzenia. Problem tylko w tym, że trudno jest to udowodnić przed sądem.
    > Dlatego też szukam konkretnych argumentów, które pomogłyby wyeliminować

    Konkretny argument w tej sprawie to miliony złotych dla operatora
    dominującego i firm zakładających usługi audiotekstowe.
    Obawiam się, że nie znajdziesz kontrargumentu, który byłby w stanie te
    miliony rozłożyć na łopatki.
    To kwestia zmian w prawie telekomunikacyjnym (hehe - już to widzę) a nie
    pojedyńczego przypadku na sali sądowej.

    Chociaż jakby tak przenieść salę sądową w pobliże dowolnego komputera z
    modemem, to dowód by się znalazł. Już po kilku minutach obserwacji. Ale sam
    rozumiesz, że operator dominujący wykazałby natychmiast, że ofiara jest
    przestępcą bo np. nie ma faktury na system operacyjny, którego używa. A jak
    mam mieć fakturę jeśli pudełko z instalką dostałem jako nagrodę w losowaniu?
    A może jeszcze powinienem zapłacić kilka podatków od otrzymanego prezentu?
    Tak, to ofiara jest przestępcą, ponieważ korzysta z linii telefonicznej
    niezgodnie z przeznaczeniem - przecież telefon służy do rozmawiania a nie do
    oglądania gołych panienek!
    Nie chce mi się dalej pisać o sposobach, których można użyć aby ofierze
    udowodnić, że jest winna...

    Ale czy naprawdę nie da się nic zrobić z tymi oszustwami? Odpowiedź chyba
    jednak znajduje się w pierwszym zdaniu tej wypowiedzi...
    Pa! Idę sobie popłakać w samotności ;->

    --
    M.M.

  • 25. Data: 2003-02-27 10:57:27
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter[BEZ_TEGO]@interia.pl>

    Użytkownik "Elita.pl" <b...@e...pl> napisał w wiadomości

    > A ta blokada to za darmo? ;))
    >
    > Pytanie oczywiście retoryczne...

    ale Ci na nie odpowiem, bo Cie lubię :PP. Nie jest za darmo, ale zaplacenie
    parę zlotych za bezpieczenstwo i komfort wynikajacy ze swiadomosci ze nie
    padniesz trupem po otwarciu koperty z rachunkiem opiewajacym na parę tysiecy
    zlotych jest chyba oplacalne?:-))))))

    HaNkA

  • 26. Data: 2003-02-27 11:07:32
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Alek" [...]
    > Jak się ma komputer i się jest "statystycznym (wcale nie przygłupim)"
    [chyba
    > jednak przygłupim :(], to trzeba poświęcić trochę czasu i ewentualnie kasy
    > na naukę o zagrożeniach i zabezpieczeniach. To tak jakbyś chciała
    prowadzić
    > samochód bez ukończonego kursu (bez nabycia pewnych umiejętności), lub
    > przynajmniej krótkich lekcji via dziadek lub tato. Po prostu coś
    > rozwalisz... najpewniej skrzynię biegów ;).

    Wie Pan, przypomina mi to takie tlumaczenie:

    "Sam jestes winen, ze cie okradli, bo zal ci bylo pieniedzy na porzadny
    zamek"

    Owszem, w pewnym sensie tak, ael to nie czyni z wlamywacza osoby NIEWINNEJ.

    > Zastrzegam, że przy prowadzeniu samochodu odróżniam "posiadanie
    > umiejętności" (przynajmniej podstawowych) od "posiadania papierka".

    W pewnym sensie winny jest ten, kto dalsie oszukac, nie zachowal
    ostroznosci...
    Ale oszust pozostaje oszustem.

    Boguslaw

  • 27. Data: 2003-02-27 11:08:16
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Robert Krygier" <k...@e...net.pl> wrote in message

    > Nie wiem, to zależy chyba jak sąd to potraktuje

    > Chodzi raczej o likwidacje oszustwa

    > A to już nie ta grupa...

    Nie te obrazku, ktore pan sugeruje.

    Chodzi o obrazek ze strona ktora "instaluje dialer"

    Boguslaw

  • 28. Data: 2003-02-27 11:27:40
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    HaNkA ReDhUnTeR wrote:
> [...]
    > padniesz trupem po otwarciu koperty z rachunkiem opiewajacym na parę tysiecy

    Bez wątpienia jest opłacalne. Ale...
    1) Powinno to być za darmo, tak to jest okupowanie się złodziejom
    na osiedlu, żeby Ci szyb w aucie nie wybijali.
    2) A co jak CHCĘ korzystać z 0-700 ? Oczywiście wtedy kiedy rzeczywiście chcę?

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 29. Data: 2003-02-27 11:57:16
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:b3krge$ivl$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

> [...]
    > zamek"
    >
    > Owszem, w pewnym sensie tak, ael to nie czyni z wlamywacza osoby

    Różnica przy włamywaczu jest taka jak przy dresach!!!
    Zacytuję sam siebie:
    "Wiesz oby tylko takie były te złe rzeczy, bo jak wpadniesz na dwóch dresów
    to się chłopaki nie będą pytać "czy chcesz ich zainstalować". "

    > W pewnym sensie winny jest ten, kto dalsie oszukac, nie zachowal
    > ostroznosci...
    > Ale oszust pozostaje oszustem.

    Ale przy stanie prawnym w Polsce, Ci ludzie od dialerów są oszustami czy
    nie?
    Z tego co zrozumiałem, to nie są w świetle prawa oszustami.
    Co prowadzi do standardowego wniosku, że większość prawa w Polsce jest do
    .... [4 kropki nie przez przypadek ;)]

    Alek

  • 30. Data: 2003-02-27 12:06:04
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Maciej Muran napisał:
    > Rozumiem, że usługa 0-700 jako taka nie wzbudza w Tobie najmniejszego
    > negatywnego wrażenia?

    Nie. A płacenie papierowymi pieniędzmi u Ciebie wzbudza negatywne
    wrażenie? Bo samo 0700 to po prostu sposób płatności.

    > Twoim zdaniem jest wszystko w porządku, że wykorzystuje się zwykłych (nie
    > obeznanych z setkami szczegółów technicznych) ludzi do robienia kasy drogą
    > oszustwa?

    drogą oszustwa? To podaj firmy do sądu i udowodnij to oszustwo. A jak
    nie, to nie pisz takich rzeczy.

    > Czy nie wydaje Ci się, że okienko pop-up to troszeczkę za mało do wyrażenia
    > zgody na zainstalowanie programu, dzięki któremu się najzwyczajniej w
    > świecie kradnie?

    kto kradnie? gdzie?
    kradzież to przestępstwo, złóż zawiadomienie na policji

    > Czy uważasz, że zupełnie w porządku jest pobierać pieniądze za zablokowanie
    > połączeń?

    Tu akurat TPSA dyktuje warunki - ale te 3 zł za zablokowanie połączenia
    z 0700 to nie tak dużo...

    > Czy naprawdę przepełnia Cię radość na myśl, że operator dominujący, który
    > świadczy usługi audiotekstowe zarabia na nich ca. 40% i KAŻE SOBIE PŁACIĆ
    > za chęć NIE KORZYSTANIA z tych usług?

    oczywiście, że nie. Sam chętnie bym zrezygnował z TPSA bo notorycznie są
    jakieś problemy z linią telefoniczną. Ale nie mam w pobliżu innego
    operatora. To co mam zrobić? Telefon w domu jest mi potrzebny.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl