  • 41. Data: 2022-12-23 08:10:51
    Temat: Re: Defibrylator
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-22, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Z tymi AED w miejscach publicznych problem jest taki, że o ile jest
    > parcie na ich instalacje, to potem sobie wiszą i mało kto się nimi
    > interesuje. Dokąd nie są potrzebne, to nikt nie pamięta o ich sprawdzaniu.

    A jakie są przepisy dot. obecności apteczek i podobnych rzeczy w
    budynkach, zakładach pracy, sklepach itp?

    --
    Marcin

  • 42. Data: 2022-12-23 08:14:32
    Od: cyklista <c...@g...com>

    > A jakie są przepisy dot. obecności apteczek i podobnych rzeczy w
    > budynkach, zakładach pracy, sklepach itp?

    Takie jak i w samochodach, ma być apteczka a skład nie jest określony.

  • 43. Data: 2022-12-23 08:46:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-23, cyklista <c...@g...com> wrote:

    > Takie jak i w samochodach, ma być apteczka a skład nie jest określony.

    Ale nie pusta?

    --
    Marcin

  • 44. Data: 2022-12-23 09:51:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Z retryki art. również ja odniosłem wrażenie, że dowolny przypadek że trup
    > oznaczał, że bo nie było AED lub nie był sprawny.

    Co nie oznacza, ze statystycznie samo CPR ma niską skuteczność
    (jednocyfrową w zasadzie) a z użycie AED zależy od czasu ale szybko
    użyte zbliża się do 90%.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 45. Data: 2022-12-23 09:55:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 23 Dec 2022 07:14:53 +0100, Shrek wrote:
> [...]
    > wiesz to któremu konkretnie AED uratował.

    > Na zatrzymane serce AED nie pomoże. Życie to nie film. Miałe na myśli

    A zwykly/szpitalny defibrylator pomoze ?

    J.

  • 46. Data: 2022-12-23 09:57:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.12.2022 o 09:55, J.F pisze:

    > A zwykly/szpitalny defibrylator pomoze ?

    Nie pomoże. Defibrylator nie służy do "startowania" serca, a do
    "uporządkowania" rytmu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 47. Data: 2022-12-23 10:00:24
    Od: cyklista <c...@g...com>

    interesuje. Dokąd nie są potrzebne, to nikt nie pamięta o ich sprawdzaniu.

    > Ale nie pusta?

    Nie pusta. Minimum jeden środek opatrunkowy musi być. Jak zakład ma
    dział bhp to on określa co ma być, jak to jest coś z jednym pracownikiem
    to najlepiej kupić dowolną samochodową i gotowe.

    ps. zawsze były śmiechy w aptekach że sanepid się przypieprzał o brak
    apteczki, bo nieważne że na półkach wszystko dostępne w razie potrzeby
    ale nie ma tego jednego bandaża w skrzynce opisanej 'apteczka" :)

  • 48. Data: 2022-12-23 10:02:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 23 Dec 2022 07:04:27 +0100, Shrek wrote:

    > W sumie skoro suski z sainem mogą...

    Ziobro sie o grube miliardy wykloca.

    > Ale wolał się trochę ogrzać w mediach.

    Chwaląc wroga.

    > U nas są przyciski alarmowe - taki domofon;)

    Gdzie? Od kiedy?

    > E tam - wbrew pozorom nie tak łatwo rozwalić pociąg;)

    Bardzo latwo. Wystarczy czerwone przejechac, albo nie zwolnic.

    > No ale tym akurat
    > zajmuje się maszynista, podobnie jak ratownik nie zajmuje się nia
    > odśnieżaniem dachu ani napiszczaniem wody.

    A nie powinien sprawdzic, czy woda jest?

    > Przy takim założeniu to nic nie należy używać.

    Bez potrzeby.

    > Podobnie jak na przykład program sterowania samolotem. A jednak nikt nie
    > sra żarem mimo parę samolotów się przez to rozbiło a o zabijających
    > prądem AED nie słychać.

    Bo widac jednak nie uzywane do zabawy, a jak na pacjencie ... to juz
    pacjenta wina, ze zmarl.

    Zdecyduj sie - taser o znacznie mniejszej energi moze zabic,
    a AED nie ? :-)

    > całkiem poważnie argumentował, że nie należy AED używać. Takie argumenty
    > są po prostu niebezpieczne. Bo potem ktoś przeczyta i uwierzy (akurat w
    > przypadku roberta i grupy szansa jest przyzerowa, ale skąd wiesz że
    > takich bzdur nie rozpowszechania wśród swoich "strzelców" i kolegów z
    > pracy)?

    Wyglada jednak na to, ze pomoze tylko w niektorych przypadach.
    W pozostalych nie powinien "strzelic", to i nie zaszkodzi.

    > Nie mam pojęcia - jak chcesz to sprawdź:P

    A tam widzisz - za duza moze uszkodzic serce.

    Wiec nie wiem - staruje od jakiejs malej i stopniowo podnosi?
    A jak to dziecko będzie?

    J.

  • 49. Data: 2022-12-23 10:04:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 23 Dec 2022 00:26:26 +0100, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > już wnioskowanie na tej podstawie, że bez AED do przywrócenia akcji by
    > nie doszło jest problematyczne. Nikt mądry nie próbuje mając AED, czy da

    No ale tu chyba mowa o przypadkach, gdy akcji nie przywrocono,
    a AED byl pod reką ... ale rozladowany.

    > Podobnie, wnioskowanie, że niedziałający AED jest przyczyną zgonu też
    > jest przesadzone, albowiem nie wiadomo, czy jego użycie byłoby
    > skuteczne. Przecież serce ludziom zatrzymuje się z jakiegoś powodu. Choć
    > oczywiście AED zwiększa szanse przywrócenia akcji serca, to jednak nie
    > zawsze jest to możliwe.

    Owszem.

  • 50. Data: 2022-12-23 10:35:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.12.2022 o 10:02, J.F pisze:

    > Gdzie? Od kiedy?

    W metrze, w SKM, w pociągach.

    > Bardzo latwo. Wystarczy czerwone przejechac, albo nie zwolnic.

    Sam hamuje jak SHP przejedziesz. Zwalnia też - przynajmniej te nowsze. W
    zasadzie mechanik jest od zamykania drzwi i patrzenia czy dyżurny coś
    nie sknocił. Jak sknoci to jest za późno zwykle. No i na zastępczy
    automat nie pojedzie.

    > A nie powinien sprawdzic, czy woda jest?

    Chyba bardziej zarządca;)

    > Bez potrzeby.

    No ale była potrzeba - jak nie wiesz to podpinasz AED - on wie.

    > Bo widac jednak nie uzywane do zabawy, a jak na pacjencie ...

    Jak na pacjencie to nie zabawa.

    > Zdecyduj sie - taser o znacznie mniejszej energi moze zabic,
    > a AED nie ? :-)

    No tak wychodzi. Kula z pistoletu ma mniej energii od samochodu, a
    jednak jedna służy do zabijania a samochód nie. Z zasady działania
    wynika, że AED zabić nie może.

    > Wyglada jednak na to, ze pomoze tylko w niektorych przypadach.
    > W pozostalych nie powinien "strzelic", to i nie zaszkodzi.

    Dokladnie - AEd można zaszkodzić jak każdym innym ciężkim przedmiotem -
    waląc nim w łeb. Zgodnie z przeznaczeniem nim nie zaszkodzisz.

    > A tam widzisz - za duza moze uszkodzic serce.

    Dlatego produkują je ludzie co się znają na tym lepiej od roberta:P

    > Wiec nie wiem - staruje od jakiejs malej i stopniowo podnosi?

    Zapewne.

    > A jak to dziecko będzie?

    To będzie - jak będzie miał migotoanie komorowe to może już tylko pomóc.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!