  • 21. Data: 2006-06-10 03:53:29
    Temat: Re: Darowizna od babci 0,5 ha ziemi rolnej bez siedliska (lub część tej ziemi) - muszę być rolnikiem?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek napisał(a):

    > Nie musisz, bo sam mam parę hektarów na siebie i nikt sie nie czepiał.

    Pytanie tylko od kiedy.
    Bo jest taka ustawa:
    USTAWA z dnia 11 kwietnia 2003 r. o kształtowaniu ustroju rolnego

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 22. Data: 2006-06-10 04:19:46
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Johnson wrote:

    > Pytanie tylko od kiedy.
    > Bo jest taka ustawa:
    > USTAWA z dnia 11 kwietnia 2003 r. o kształtowaniu ustroju rolnego

    Przed.

  • 23. Data: 2006-06-10 04:20:16
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Johnson wrote:

    > Może tylko to co przewiduje prawo.

    Prawo nie przewiduje zakazu zadawania pytan babci.

  • 24. Data: 2006-06-10 06:03:01
    Od: "gregc" <6...@e...pl>

    > Pytanie tylko od kiedy.
    > Bo jest taka ustawa:
    > USTAWA z dnia 11 kwietnia 2003 r. o kształtowaniu ustroju rolnego

    Właśnie, są różne zapisy w sieci i różne opinie:
    - że wystarczy średnie lub wyższe wykształcenie
    - że musi być tylko rolnicze wykształcenie.

    Art 6.3 z wymienionej ustawy:

    3. Uważa się, że osoba fizyczna posiada kwalifikacje rolnicze, jeżeli:
    1) uzyskała wykształcenie rolnicze co najmniej zasadnicze lub
    wykształcenie średnie lub wyższe, lub
    2) osobiście prowadziła gospodarstwo rolne lub pracowała w gospodarstwie
    rolnym przez okres co najmniej 5 lat.

    Oczywiście działkę przed postawieniem domku trzeba przekształcić.
    Jeśli będzie problem z wykształceniem to odrolni się ją przed aktem
    sprzedaży/darowizny.

    gregc

  • 25. Data: 2006-06-10 06:50:59
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    gregc napisał(a):

    > Art 6.3 z wymienionej ustawy:
    >
    > 3. Uważa się, że osoba fizyczna posiada kwalifikacje rolnicze, jeżeli:
    > 1) uzyskała wykształcenie rolnicze co najmniej zasadnicze lub
    > wykształcenie średnie lub wyższe, lub

    To jest bubel legislacyjny. Można rozumieć tak i tak. Za każdym poglądem
    są argumenty.
    Ja bardziej skłaniałbym się za tym, że wykształcenie ma być rolnicze
    niezależnie od stopnia.

  • 26. Data: 2006-06-10 07:10:26
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek napisał(a):

    > Prawo nie przewiduje zakazu zadawania pytan babci.

    Nie zrozumiałeś tego co napisałem? Urząd nie jest obywatelem i jego nie
    dotyczy zasada że może robić to co nie jest zakazane - art. 7
    Konstytucji RP.

  • 27. Data: 2006-06-10 07:32:19
    Od: "gregc" <6...@e...pl>

    > To jest bubel legislacyjny. Można rozumieć tak i tak. Za każdym poglądem
    > są argumenty.
    > Ja bardziej skłaniałbym się za tym, że wykształcenie ma być rolnicze
    > niezależnie od stopnia.

    Z punktu widzenia przesłania jakim kierował się "ustawodawca" powinno być w
    każdym przypadku rolnicze.
    Ale z punktu widzenia logiki zdania nie musi być rolnicze.
    A z praktyki - opinii internautów wynika że przez na tę nieścisłość
    urzędnicy raczej przymykają oko na wykształcenie.

    gregc

  • 28. Data: 2006-06-10 08:07:14
    Od: "hirondelle" <h...@g...SKASUJ-TO.pl>

    gregc <6...@e...pl> napisał(a):

    > Oczywiście działkę przed postawieniem domku trzeba przekształcić.
    > Jeśli będzie problem z wykształceniem to odrolni się ją przed aktem
    > sprzedaży/darowizny.

    lepiej z tym uważaj, bo jak odrolnisz działkę tuż przed sprzedażą to od
    babci zażądają (gmina zażąda) opłaty za wzrost wartości nieruchomości, bodaj
    że 30% od kwoty o jaką wzrosła wartość. A po odrolnioniu rośnie znacząco.

  • 29. Data: 2006-06-10 12:33:01
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Johnson wrote:

    > To jest bubel legislacyjny. Można rozumieć tak i tak. Za każdym poglądem
    > są argumenty.
    > Ja bardziej skłaniałbym się za tym, że wykształcenie ma być rolnicze
    > niezależnie od stopnia.

    Nie. Ten zapis jest jsny. zasadnicze wyksztalcenie ma byc rolniczne,
    pozostale dowolne.

  • 30. Data: 2006-06-10 12:49:20
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek napisał(a):

    > Nie. Ten zapis jest jsny. zasadnicze wyksztalcenie ma byc rolniczne,
    > pozostale dowolne.

    Naprawdę? A czemu tak myślisz? Może byś jakoś uzasadnił? (poza tym że
    czasem tak w TV mówili).