  • 1. Data: 2006-06-04 19:12:11
    Temat: czasowy meldunek obcokrajowca w mieszkaniu
    Od: "rafal urbanelis" <m...@p...onet.pl>

    witam Szacowne Grono,

    kupilem wlasnie mieszkanie i mam nastepujacy problem:

    zamieszkujacy (wynajmujacy) dotychczas obcokrajowiec (rosjanin) jest w trakcie
    ubiegania sie o kolejna karte pobytu czasowego w Polsce. zlozyl juz papiery ze
    starym adresem zameldowania i sprawa jego karty jest obecnie w toku. zeby karta
    zostala mu wydana, ten czlowiek musi okazac dowod zameldowania w lokalu,
    wyszczegolnionym w podaniu o ta karte.

    rosjanin prosi mnie bardzo o meldunek czasowy w moim mieszkaniu na czas
    niedluzszy niz 20 dni. (wie, ze decyzja o karcie bedzie w okolicach 20 czerwca).

    generalnie nie chce robic czlowiekowi problemu, ale nie wiem co mi grozi z
    tytulu tego, badz co badz, fikcyjnego meldunku.
    czy mozecie pomoc mi, i napisac co moze mi sie stac?
    czy powinienem stanowczo mu odmowic, czy isc na reke?
    czy mozecie pomyslec o potencjalnych problemach jakie moga mnie czekac?

    bede bardzo wdzieczny jesli nakierujecie mnie na jakis trop,

    pzdr,
    rafal urbanelis

  • 2. Data: 2006-06-04 20:01:16
    Temat: Re: czasowy meldunek obcokrajowca w mieszkaniu
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "rafal urbanelis" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:4a32.000000e1.4483308a@newsgate.onet.pl...

    > czy powinienem stanowczo mu odmowic, czy isc na reke?
    > czy mozecie pomyslec o potencjalnych problemach jakie moga mnie
    > czekac?

    Pojsc na reke. Nie widze zadnego potencjalnego zagrozenia.

    marekz

  • 3. Data: 2006-06-04 20:21:52
    Od: "rafal urbanelis" <m...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "rafal urbanelis" <m...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:4a32.000000e1.4483308a@newsgate.onet.pl...

    > Pojsc na reke. Nie widze zadnego potencjalnego zagrozenia.

    kolega wlasnie podrzucil mi taki potencjalny scenariusz:

    obcokrajowiec bedzie mial w karcie pobytu przez 2 lata moj adres (co prawda
    powinien zmienic jak bedzie mial nowy meldunek, ale nikt go nie zmusi [chyba?]).
    kupi sobie 3 telefony w Erze, 4 telewizory w mediamarkt na kredyt.
    potem firmy windykacyjne beda nachodzic mnie. co prawda nic mi nie zabiora, ale
    nerwy strace chyba?
    czy to ma sens? czy to mozliwe?
    czy podobne zagrozenia jeszcze ktos widzi?

    pzdr,
    rafal

  • 4. Data: 2006-06-04 20:35:52
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    rafal urbanelis napisał:
> [...]
    >
    > generalnie nie chce robic czlowiekowi problemu, ale nie wiem co mi grozi z
    > tytulu tego, badz co badz, fikcyjnego meldunku.

    Art. 272 kk, do 3 lat pozbawienia wolności.

    -------------------+
    -------------------+

  • 5. Data: 2006-06-04 20:51:00
    Od: "rafal urbanelis" <m...@p...onet.pl>

    > Art. 272 kk, do 3 lat pozbawienia wolności.

    dzieki serdecznie - w sumie - o to TEZ mi chodzilo.
    pzdr,
    rafal

  • 6. Data: 2006-06-04 21:29:03
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    rafal urbanelis napisał(a):

> [...]
    > nerwy strace chyba?
    > czy to ma sens? czy to mozliwe?
    > czy podobne zagrozenia jeszcze ktos widzi?

    Nierezydentowi nikt raczej nic na kredyt nie sprzeda (chyba że będzie
    miał solidne zabezpieczenie w jakiejś lokacie)

    p. m.

  • 7. Data: 2006-06-04 21:46:09
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    rafal urbanelis napisał(a):
> [...]
    > niedluzszy niz 20 dni. (wie, ze decyzja o karcie bedzie w okolicach 20 czerwca).

    Zameldowanie jest tylko czynnością administracyjną, i co by ten człowiek
    nie zrobił, właścicielowi mieszkania nie grozi najmniejsza odpowiedzialność.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 8. Data: 2006-06-04 21:56:43
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "rafal urbanelis" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:4a32.0000010e.448340e0@newsgate.onet.pl...

> [...]
    > nerwy strace chyba?
    > czy to ma sens? czy to mozliwe?
    > czy podobne zagrozenia jeszcze ktos widzi?

    Ja nie widze. Zameldowanie czasowe wygasnie za te kilka tygodni.
    Rownie dobrze moglbys sie obawiac, ze ktos zakupi podrobiony
    dokument z Twoim adresem i wykona analogiczna akcje. Nie sadze aby
    ryzyko bylo istotnie wyzsze w przypadku zameldowania tego
    obcokrajowca, no ale kazdy decyduje za siebie. Ja sie takich
    rzeczy nie boje, melduje w swoich nieruchomosciach znajomych i na
    czasowy i nawet na staly (np. kiedy chca sobie wyrobic paszport w
    Krakowie). na razie nic nieprzyjemnego mnie nie spotkalo, ale jak
    spotka, to poradze sobie. :-)

    marekz

  • 9. Data: 2006-06-04 22:03:48
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Beniamin wrote:
    > Zameldowanie jest tylko czynnością administracyjną, i co by ten człowiek
    > nie zrobił, właścicielowi mieszkania nie grozi najmniejsza odpowiedzialność.

    Chyba, że właściciel niezgodnie z prawdą potwierdzi komuś fakt
    przebywania w mieszkaniu. A oto chyba się rozchodzi w prośbie tego
    znajomego, bo poza tym właściciel do niczego potrzebny nie jest.

    -------------------+

  • 10. Data: 2006-06-04 23:43:21
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Beniamin wrote:

    > Zameldowanie jest tylko czynnością administracyjną, i co by ten człowiek
    > nie zrobił, właścicielowi mieszkania nie grozi najmniejsza
    > odpowiedzialność.

    Jak to nie.
    Poświadczenie niepawdy, że gościu tam mieszka.
    On chce tylko meldunek, a nie zamieszkać tam.