  • 1. Data: 2006-06-04 18:33:15
    Temat: wybory samorzadowe - pomoc
    Od: "beseech" <d...@d...p>

    dobry wieczor

    moje pytanie brzmi : Czy można w wyborach samorządowych startować z dwóch
    różnych Komitetów Wyborczych. Sytuacja: Jest czowiek, który chce wziąć
    udział w wyborach do Rady Powiatu z listy "A" i ten sam człowiek chce
    startować, w tym samym powiecie, na fukcję Wójta Gminy z Komitetu Wyborczego
    "B".

    bardzo prosze o pomoc. przeszukalem Ordynację Wyborczą do Rad Gminnych,
    powiatowych i Sejmików Województw oraz ustawe o samorządzie powiatowym -
    niestety nie odnalazlem odpowiedzi na to pytanie :(

    pozdrawiam
    beseech

  • 2. Data: 2006-06-04 20:01:53
    Temat: Re: wybory samorzadowe - pomoc
    Od: "pavicus" <l...@l...pl>

    beseech napisał(a):
> [...]
    > powiatowych i Sejmików Województw oraz ustawe o samorządzie powiatowym -
    > niestety nie odnalazlem odpowiedzi na to pytanie :(

    Ciekawe zagadnienie,

    przeszukałem wszystkie akty związane z Twoim pytaniem i nie
    znalazłem żadnych przeszkód kandydowania na oba te stanowiska
    jednocześnie.

    Jednakże, w przypadku Wójta i Radnego łączenie stanowisk nie jest
    dopuszczalne i będzie skutkować wygaśnięciem mandatu radnego, ale
    samo kandydowanie jest według mnie dopuszczalne.

    Pozdrawiam
    EŁPE