  • 1. Data: 2006-06-04 20:41:42
    Temat: Czy strace znizki OC?
    Od: "Misiek" <m...@w...pl>

    Witam
    Kupilem samochód i dwa dni po kupnie spowodowalem kolizje.Nabywca
    sciagnie
    sobie kase z polisy poprzedniego ubezpieczyciela którym jest PZU.Ja
    natomias
    samochody ubezpieczalem w UNIQUA i mam tam 60% znizek a samochód
    który
    kupilem bede wlasnie tam ubezpieczal.Czy strace jakies znizki ?
    Czy musze
    mojemu zakladowi przedstawiac informacje o tej wlasnie kolizji?
    Prosze o pomoc w tej sprawie
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-06-04 22:00:03
    Temat: Re: Czy strace znizki OC?
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Misiek wrote:
> [...]
    > Czy musze
    > mojemu zakladowi przedstawiac informacje o tej wlasnie kolizji?

    A poprzednią umową z PZU wypowiedziałeś?
    Bo jak nie to masz teraz dwie, a PZU opłatę sobie od ciebie ściągnie.
    Jeżeli masz kilka ubezpiczeń, to jest to ściągane solidarnie z obu. Jak
    PZU się dowie, że masz drugie ubezpieczenie, to i tak sobie ściągnie, a
    ciebie jeszcze przyhaczy za poświadczenie nieprawdy. Bo co odpowiesz na
    pytanie, gdzie masz ubezpieczenie.

  • 3. Data: 2006-06-05 06:47:54
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu witek porozsypywal nastepujace haczki:
    > A poprzednią umową z PZU wypowiedziałeś?
    > Bo jak nie to masz teraz dwie, a PZU opłatę sobie od ciebie ściągnie.
    Ja ta sytuacje rozumiem inaczej (pomijajac watpliwosc jaki nabywca ma
    sciagac kase z polisy poprzedniego ubezpieczyciela). Wg mnie sytuacja
    wyglada tak: gosc kupil sobie samochod A. Wczesniej mial samochod B
    (moze ma go nadal). Samochod A byl ubezpieczony w PZU, B w Uniqua. Nie
    zdarzyl jeszcze przepisac samochodu A z PZU do Uniqi, wiec odszkodowanie
    pojdzie z polisy samochodu A z PZU a Uniqua nic o tym nie bedzie wiedziec
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 4. Data: 2006-06-05 08:41:09
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Misiek" <m...@w...pl> napisał:

    >Nabywca sciagnie sobie kase z polisy poprzedniego ubezpieczyciela
    >którym jest PZU.
    Jaki 'nabywca' ? To ty kupiłeś, więc to ty jesteś nabywcą kupionego
    samochodu. Oczywiście to poszkodowany (zakładam, że ty, nabywca byłeś
    winnym kolizji) otrzyma zwrot z naprawę z PZU.
    Kupując samochód przejąłeś go wraz z polisą i masz prawo ją
    wypowiedzieć w ciągu 30 dni od daty zakupu. W innym przypadku będzie
    obowiązywała do dnia jej wygaśnięcia (z możliwością automatycznego
    przedłużenia i obowiązku zapłaty za nią).

    >samochody ubezpieczalem w UNIQUA i mam tam 60% znizek a samochód
    >który kupilem bede wlasnie tam ubezpieczal.
    Ale dopiero po wygaśnięciu umowy z PZU i jej wcześniejszym
    wypowiedzeniu.

    >Czy strace jakies znizki ?
    Nie wydaje mi się.

    >Czy musze mojemu zakladowi przedstawiac informacje o tej wlasnie kolizji?
    Nie znam takiego obowiązku. Mogą przed zawarciem nowej umowy dać do
    podpisu jakieś oświadczenie za okres pomiedzy jednym, a drugim
    ubezpieczeniem.

    --
    Artur Golański

  • 5. Data: 2006-06-05 15:10:13
    Od: "haste" <h...@i...pl>

    Uzytkownik "Misiek" <m...@w...pl> napisal w wiadomosci
    ps.com...
    Witam
    Kupilem samochód i dwa dni po kupnie spowodowalem kolizje.Nabywca
    [cut]

    Mialem identyczna sytuacje uzytkowalem samochod A (OC w PZU), w miedzyczasie
    kupilem nowy samochod z pakietem w Benefi. Po jakims czasie samochod A - z
    winy kierowcy tego pojazdu, mial stluczke (bylo to w roku 2005 - czerwiec).
    Miesiac temu (po roku uzytkowania) bylem ubezpieczac samochod B i mimo iz
    pojazd A byl w PZU ubezpieczony to wzroslo mi OC (w zwiazku z w/w wypdkiem)
    w Benefi (mialem pelne znizki na OC, AC).

  • 6. Data: 2006-06-05 16:05:47
    Od: "Karol C." <k...@w...pl>

[...]

    na wniosku o ubezpieczenie jesli Uniqa bedzie pytala(lo????) o szkody (a
    napewno beda) to zgodnie z art. 815 par.1 k.c. masz obowiazek przedstawienia
    informacji o szkodzie.
    Ale jak sklamiesz i zostanie wykryte, to ewentualna sankcja (oprócz
    dreczacych Cie wyrzutów sumienia ;-)) bedzie doplata skladki.

    KC