  • 1. Data: 2012-02-07 06:59:24
    Temat: Darowizna na kupno mieszkania matka-->dzieci
    Od: "Greg" <niema_nic@i_juz.lp>

    Jak to w praktyce ugrysc ?
    Matka chce przekazac darowize dla kadego z dzieci (w sumie trójka)
    na zakup mieszkania. Jak postępować w takim przypadku aby nie zapłacić
    zbyt dużych podatków ? Czy w ogole mozliwa jest sytuacja że mieszkanie
    kupuje
    trójka rodzeństwa ?

  • 2. Data: 2012-02-07 07:05:26
    Temat: Re: Darowizna na kupno mieszkania matka-->dzieci
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-02-07 07:59, Greg pisze:
> [...]
    > na zakup mieszkania. Jak postępować w takim przypadku aby nie zapłacić
    > zbyt dużych podatków ? Czy w ogole mozliwa jest sytuacja że mieszkanie

    Guglaj:
    zwolnienie od podatku od spadków i darowizn

    (Można, kwota nieograniczona, trzeba się wyspowiadać w US na stosownym
    kwitku, kasa musi pójść przelewem)

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda

  • 3. Data: 2012-02-07 07:25:49
    Od: "AY" <ayse,tobuk@onnet.pl>

    >kwitku, kasa musi pójść przelewem)

    koniecznie przelew, najlepiej z tytłem darowizna.
    W ciongu 6mies zgłosić do US. NIc nie placi (pierwsa grupa - matka)

    Jak coś to wal z pytaniami, jestem Mecenasem

    jk

  • 4. Data: 2012-02-07 07:54:00
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-02-07 08:25, AY pisze:

    > koniecznie przelew, najlepiej z tytłem darowizna.
    > W ciongu 6mies zgłosić do US. NIc nie placi (pierwsa grupa - matka)
    >
    > Jak coś to wal z pytaniami, jestem Mecenasem
    >
    > jk

    Jest bezmózgim trollem, nie zważaj na jej(/go) posty. Znak rozpoznawczy:

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 5. Data: 2012-02-07 07:55:28
    Od: "Greg" <niema_nic@i_juz.lp>

    > Jak coś to wal z pytaniami, jestem Mecenasem

    dzięki za pomoc.
    Rozumiem że nabycie mieszkania przez trójkę rodzeństwa to żaden problem ?
    Jak to wygląda w praktyce ? wiem że płatność za mieszkanie jest w transzach
    po ileś tam % rozłożone w czasie.

  • 6. Data: 2012-02-07 08:01:26
    Od: "AY" <ayse,tobuk@onnet.pl>

    >Rozumiem że nabycie mieszkania przez trójkę rodzeństwa to żaden problem ?

    Jeśli masz na myśli mieszkanie hipoteczne to żaden. W akcie ujenci zostają
    wpółwłaściciele w odpowiedznich proporcjach. Opłacają zakup z własnych
    środków (bo dostali darowiznem wiec to juz ich)
    Nie znam sytuacji, ale radziłbym rozważyć by matka pomyślała czy nie chce
    dożywocia w lokalu

    Mecenas

  • 7. Data: 2012-02-07 08:09:10
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-02-07 08:55, Greg pisze:

> [...]
    > Jak to wygląda w praktyce ? wiem że płatność za mieszkanie jest w transzach

    Szczerze?
    To proszenie się o kłopoty.
    Nie rozumiem, dlaczego matka ma dać pieniądze na kupno mieszkania, które
    ma należeć do trojga rodzeństwa (wiem, mam za mało wyobraźni).
    Czy matka ma w tym mieszkaniu mieszkać do śmierci?
    Czy ta trójka, to wszyscy spadkobiercy?
    Jeśli tak, to niech mieszkanie kupi matka, a dzieci niech spokojnie
    poczekają na spadek. Potem będą się dzielić, zgodnie albo sądownie.
    Matka też może w testamencie zapisać każdemu po 1/3 mieszkania, żeby nie
    było kwasów, ale to kolejne proszenie się o kłopoty.
    Postępowania sądowe są o niebo tańsze, niż notarialne.
    Hint: u notariusza wartość mieszkania (w przypadku np. darowizny) trzeba
    poważnie zaniżyć, tak 3-krotnie. Przećwiczyłem. US się nie przyczepi, bo
    podatku i tak się nie płaci, więc mu to lotto, a hiena może tylko zgrzytać.
    Inna wersja: Niech matka (skoro ma pieniądze) zainstaluje się w domu
    pomocy społecznej (To nie są "przytułki"! obejrzyjcie np. to:
    dps.czeladz.pl lub seniorczeladz.com - to niemal luksusowy hotel!), z
    pieniędzy "na mieszkanie", czyli ~200kpln można mieć miesięcznie 800zł
    odsetek po belce, a kasa zostaje i ktoś ją odziedziczy.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 8. Data: 2012-02-07 08:20:18
    Od: "Greg" <niema_nic@i_juz.lp>

> [...]
    > ma należeć do trojga rodzeństwa (wiem, mam za mało wyobraźni).
    > Czy matka ma w tym mieszkaniu mieszkać do śmierci?

    ojciec ma dług, który jest zarazem długiem żony (brak rozdzielności)
    nie żyją ze sobą, kobieta pracuje i zarobiła pieniądze na mieszkanie.
    Tak - matka ma mieszkać w tym mieszkaniu.

    Czy ten sposób "kupno na dzieci" w ogóle jest sposobem na zabezpieczenie
    się przed ewentualnymi wierzycielami ojca ?

  • 9. Data: 2012-02-07 08:30:17
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-02-07 09:20, Greg pisze:

> [...]
    >
    > Czy ten sposób "kupno na dzieci" w ogóle jest sposobem na zabezpieczenie
    > się przed ewentualnymi wierzycielami ojca ?

    Nie do końca. A raczej wcale nie jest.
    Ojciec jest spadkobiercą.
    Darowizny przez 10 lat "podpadają pod zachowek" (poczytaj odp. § w KC),
    więc ojciec i tak dostanie swoje 25% jeśli matka umrze wcześniej.
    Jeśli ojciec umrze wcześniej, to matka i tak będzie obciążona jego
    długami, chyba, że odrzucicie (wszyscy!) spadek po ojcu. Ale wierzyciele
    i tak zgarną przypadającą na ojca część ich (małżeństwa) wspólnego majątku.
    Należy rozważyć ustalenie rozdzielności teraz, póki oboje żyją i są w
    miarę w zgodzie. Ale to już z prawnikiem.
    Tudzież kombinować nad ukryciem matki dochodów/majątku. Ciche darowizny?
    Matka może ojca testamentalnie wydziedziczyć (o ile ona umrze przed
    nim). Też poczytaj. Musi podać "za co".

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 10. Data: 2012-02-07 08:37:31
    Od: "AY" <ayse,tobuk@onnet.pl>

    >Należy rozważyć ustalenie rozdzielności teraz, póki oboje żyją i są w

    totalna bzdura.
    Nioe masz pojencia o czym piszesz.
    Dziś oddawać pół bo ma co bo być może ona umrzew wszcześniej? Głupota. NIech
    żyją w zgodzie? Szczyt naiwności....
    Jak on umrze odrzucą spadek i tyle i niech windukują z majątku wspólnego.
    Jeśliu matka roszondna to nie będzie takiego majątku