    From: maruda <m...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Darowizna na kupno mieszkania matka-->dzieci
    Date: Tue, 07 Feb 2012 09:09:10 +0100

    W dniu 2012-02-07 08:55, Greg pisze:

    > dzięki za pomoc.
    > Rozumiem że nabycie mieszkania przez trójkę rodzeństwa to żaden problem ?
    > Jak to wygląda w praktyce ? wiem że płatność za mieszkanie jest w transzach
    > po ileś tam % rozłożone w czasie.

    Szczerze?
    To proszenie się o kłopoty.
    Nie rozumiem, dlaczego matka ma dać pieniądze na kupno mieszkania, które
    ma należeć do trojga rodzeństwa (wiem, mam za mało wyobraźni).
    Czy matka ma w tym mieszkaniu mieszkać do śmierci?
    Czy ta trójka, to wszyscy spadkobiercy?
    Jeśli tak, to niech mieszkanie kupi matka, a dzieci niech spokojnie
    poczekają na spadek. Potem będą się dzielić, zgodnie albo sądownie.
    Matka też może w testamencie zapisać każdemu po 1/3 mieszkania, żeby nie
    było kwasów, ale to kolejne proszenie się o kłopoty.
    Postępowania sądowe są o niebo tańsze, niż notarialne.
    Hint: u notariusza wartość mieszkania (w przypadku np. darowizny) trzeba
    poważnie zaniżyć, tak 3-krotnie. Przećwiczyłem. US się nie przyczepi, bo
    podatku i tak się nie płaci, więc mu to lotto, a hiena może tylko zgrzytać.
    Inna wersja: Niech matka (skoro ma pieniądze) zainstaluje się w domu
    pomocy społecznej (To nie są "przytułki"! obejrzyjcie np. to:
    dps.czeladz.pl lub seniorczeladz.com - to niemal luksusowy hotel!), z
    pieniędzy "na mieszkanie", czyli ~200kpln można mieć miesięcznie 800zł
    odsetek po belce, a kasa zostaje i ktoś ją odziedziczy.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.