  • 11. Data: 2012-02-28 13:20:37
    Temat: Re: Darowizna i grzywna.
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Przemek Lipski wrote:

    > Ja nie darowuję mu na ten cel. Po prostu robię darowiznę obcej
    > osobie, co nie jest zabronione. Obdarowany może z kasa zrobić co
    > chce, bo to juz jego pieniądze.
    > Jeżeli przekazałem darowzinę panu X, a nie wpłaciłem za niego grzywny
    > do kasy, tylko on to zrobi osobiście. To wszelkie dowody sądy sę nic
    > nie warte.

    może sobei kombinowac ile chcesz... ale sąd bedzie wiedział swoje.

    1. obywatel dostał grzywnę
    2. obywatel nie zapłacił
    3. komornik usiłował ekzekwować grzywnę (bezskutecznie)
    4. sąd powinien zasądzić odsiadkę.
    -------
    5. w miedzy czasie ktos wpłaca na odpowiednie konto wymaganą kwotę.
    sprawa ewidentna ktoś zapłącił grzywnę, która w tej sytuacji podlega
    konfiskacie.
    -------
    5a. ktoś robi darowizje obywatelowi
    6. obywatel wpłaca
    wszelkie poszlaqki wskazują że celem darowizny była zapłata grzywny.

  • 12. Data: 2012-02-28 13:22:16
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Przemek Lipski wrote:

    > No to dostanę darowiznę, wpłacę te pieniądze sobie na konto i ...
    > komornik, to zainkasuje na poczet grzywny.
    > Pieniądze, które zostały mi podarowane są moje i tu kończy się
    > wnioskowanie i orzekanie. Z MOIMI pieniędzmi mogę robić co zechcę.
    > Owszem jak by było jasno powiedziane, że darowizna jest na spłate
    > grzywny, to OK, jeżeli nie, to Sąd niech spada na drzewo ze swymi
    > dociekaniami, bo na tej zasadzie może skazać mnie za gwałt z powodu
    > posiadania penisa...

    jeśli w tym czasie będziesz tam gdzie zgwałcona i nie bedziesz miał dobrego
    alibii to możesz zostać skazany poszlakowo.

  • 13. Data: 2012-02-28 14:16:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/28/2012 6:05 AM, Przemek Lipski wrote:
> [...]
    > Pieniądze, które zostały mi podarowane są moje i tu kończy się wnioskowanie
    > i orzekanie. Z MOIMI pieniędzmi mogę robić co zechcę.

    Na przecież wyraźnie jesst napisane, ze nie możesz,

    > Owszem jak by było jasno powiedziane, że darowizna jest na spłate grzywny,
    > to OK,

    jeśli nie jasno, ale powiedziane to też.

    jeżeli nie, to Sąd niech spada na drzewo ze swymi dociekaniami, bo na
    > tej zasadzie może skazać mnie za gwałt z powodu posiadania penisa...

    no niestety może,

    > Druga sprawa, a co będzie jeżeli zapłacę grzywnę ze swoich pieniędzy, a
    > darowiznę dostanę po tym fakcie? Sąd powiniem nakazać konfiskatę każdej
    > darowizny ponieważ wyrównuje to moją stratę po oopłaceniu grzywny...

    skoro zapłaciłeś grzywnę to potem możesz sobie dostawać co chcesz.

  • 14. Data: 2012-02-28 15:59:36
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Przemek Lipski" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > związanych z przekazaniem darowizny i Sąd nie ma prawa się przyczepić.

    Wczoraj wysłałem pytanie do US w Toruniu. Czekam na odpowiedź.

  • 15. Data: 2012-02-28 16:03:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/28/2012 9:59 AM, qwerty wrote:

    > Wczoraj wysłałem pytanie do US w Toruniu. Czekam na odpowiedź.

    wyslij kopie do torunskiej prokuratury.

  • 16. Data: 2012-02-28 18:04:57
    Od: spp <s...@g...pl>

    On 2012-02-28 08:30, Liwiusz wrote:

    > Żadna hańba mieć gówniane prawo w dupie.

    Bądź wykonywać gówniane prawomocne wyrokie.
    Ocena czy wyrok jest gówinany należy wyłącznie do ukaranego.

    --
    spp

  • 17. Data: 2012-02-28 19:57:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-02-28 19:04, spp pisze:

    > Bądź wykonywać gówniane prawomocne wyrokie.
    > Ocena czy wyrok jest gówinany należy wyłącznie do ukaranego.

    nie za bardzo ja zrozumieć.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2012-02-28 20:33:32
    Od: spp <s...@g...pl>

    On 2012-02-28 20:57, Liwiusz wrote:

    > nie za bardzo ja zrozumieć.

    Pewni prominentni politycy nie wykonali i zapowiedzieli że nie wykonają
    prawomocnych wyroków i tyle. Mają je w d ... więc pewnie uznali że są
    gówniane.
    --
    spp

  • 19. Data: 2012-02-29 00:03:08
    Od: "Przemek Lipski" <p...@i...pl>

    Teraz trochę inne podejście do sprawy.
    Zakładamy, że podarowac nie można, ale czy można dać zarobić?
    Gośąc ma do zapłacenia grzywnę, a ja go zatrudniam na umowę zlecenie (czy co
    by tam pasowało) do jakiejś prostej czynności np. wyrzucenie śmieci, albo
    zrobienie zakupów i płacę mu za tę usługę 5000zł. Mam prawo tak wycenić tę
    usługę i tyle zapłacić, bo mam taki kaprys. Podatki zapłacone, ZUSy oraz
    wszelkie inne daniny. Wszystko jest OK. Można powiedzieć, że kwota jest
    zawyżona, ale to bzdura bo mnie stać by tyle zapłacić, a są przykłady z
    pierwszych stron gazet, gdy za pracę dostaje się niewspłólmierne do niej
    wynagrodzenie (prezenterzy w TV, koleś od stadionu na euro; prezes Orlenu,
    który urzędował 19 dni; spora grupa ministrów itp.). Tak wiec wszystko
    wygląda prawidłowo, pieniędzy nikt nie podarował - grzywna zapłacona.

  • 20. Data: 2012-02-29 00:22:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/28/2012 6:03 PM, Przemek Lipski wrote:
    > Teraz trochę inne podejście do sprawy.
    > Zakładamy, że podarowac nie można, ale czy można dać zarobić?
    Można.
    Przecież nie o to chodzi, zeby gościa zgnębić tylko, żeby kara finansowa
    jakoś tam była odczuwalna w portfelu.

> [...]
    > który urzędował 19 dni; spora grupa ministrów itp.). Tak wiec wszystko
    > wygląda prawidłowo, pieniędzy nikt nie podarował - grzywna zapłacona.

    Wiesz nie da sie napisać prawa tak, zeby obejmowało wszystkie nawet
    najdziwniejsze scenariusze.

    Czemi nikt nie zauważył, że pożyczyć też można. To jest chyba najprostsze.