    From: "Elto" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Darowizna
    Date: Sat, 21 Feb 2009 17:50:12 +0100

    news:gnp6re$pev$1@inews.gazeta.pl...

    > tak, z tym, że są kwoty wolne od podatku.
    > poszukaj ustawę o podatku od spadków i darowizm i szybko znajdziesz.

    Cytat ze strony www.infor.pl:
    "Najważniejszą zmianą wprowadzoną w ustawie o podatku od spadków i darowizn
    jest likwidacja od 1 stycznia 2007 r. podatku od spadków i darowizn w ramach
    najbliższej rodziny. Wszystko za sprawą zwolnienia, które przewiduje nowy
    art. 4a ustawy. Przepis ten zwalnia od podatku nabycie własności rzeczy lub
    praw majątkowych przez małżonka, zstępnych, wstępnych, pasierba, rodzeństwo,
    ojczyma i macochę."

    W takim wypadku musiałbym zapłacić podatek za część cioci? Jeśli tak to
    ciocia mogłaby darować swoją część mojej mamie, a mama mi?

    >Nie podałeś wartości tej 1/6 cioci.

    Nie znam wartości.