    From: Pawel Marcisz <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Darowanie gotówki
    Date: Thu, 09 Feb 2006 19:21:46 +0100

    Johnson napisał(a):

    > Jestem ciekawy skąd wiesz? Jak do tego doszedłeś?

    Teoretycznie, przynajmniej w części, mogłaby to być darowizna, ale
    prawdopopodobniej jest to po prostu wypełnianie obowiązków wynikających z
    art. 87, 96 i 133 KRiO. W szczególności 133 w świetle "dobra społecznego"
    wymienionego w art. 133 jest interpretowany tak, że jeśli dziecko chce
    studiować, to dla dobra społecznego rodzice powinni na owe studia łożyć.

    A jeśli nawet student ze względu na własne dochody mógłby się utrzymać sam,
    to i tak w odpowiednio bogatej rodzinie owe świadczenia rodziców byłyby
    wypełnianiem ich obowiązków - np. ze względu na koncepcję równej
    stopy życiowej rodziny.

    Paweł Marcisz