  • Data: 2006-02-09 18:21:46
    Temat: Re: Darowanie gotówki
    Od: Pawel Marcisz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Johnson napisał(a):

    > Jestem ciekawy skąd wiesz? Jak do tego doszedłeś?

    Teoretycznie, przynajmniej w części, mogłaby to być darowizna, ale
    prawdopopodobniej jest to po prostu wypełnianie obowiązków wynikających z
    art. 87, 96 i 133 KRiO. W szczególności 133 w świetle "dobra społecznego"
    wymienionego w art. 133 jest interpretowany tak, że jeśli dziecko chce
    studiować, to dla dobra społecznego rodzice powinni na owe studia łożyć.

    A jeśli nawet student ze względu na własne dochody mógłby się utrzymać sam,
    to i tak w odpowiednio bogatej rodzinie owe świadczenia rodziców byłyby
    wypełnianiem ich obowiązków - np. ze względu na koncepcję równej
    stopy życiowej rodziny.

    Paweł Marcisz