    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Darmowa służba zdrowia
    Date: Fri, 11 Jun 2010 20:12:15 +0200

    W wiadomości
    news:17c232df-dc9f-4466-bd8e-95abec968d57@a30g2000yq
    n.googlegroups.com BK
    <b...@g...com> pisze:

    > Generalnie w pierwszej kolejnosci to bym wolal zeby panstwo zabralo
    > sie za zapewnienie nam bezpieczenstwa (czyli cos nie mozemy zrobic
    > sami: wojsko, policja, sady, wieziennictwo, prokuratura, polityka
    > zagraniczna, bezpieczenstwo energetyczne, straz pozarna, obrona
    > cywilna i dzialnia w zakresie przeciwdzialnia katastrofom naturanym -
    > itede itepe duzo tego jest) i moze brac na to kase z podatkow
    > (posrednich czy bezposrednich).
    Bezpieczeństwo w zakresie zdrowia ci się jakoś opsnęło. A rak zdarza się u
    nas statystycznemu obywatelowi rzadziej niż lawina czy trzęsienie ziemi..
    Robi ci różnicę, czy kasa pójdzie z podatku (ew. podwyższą), czy z
    "wymuszonej" składki celowej?

    > nie mam zielonego pojecia
    Dlatego spytałem, chciałem się upewnić. :)

    > Druga rzecz, ze chyba nikt powazny nie uwaza, ze ingerencja panstwa w
    > takie ubezpieczenia z prywatnymi firmami jak OFE czy auto OC wplynely
    > na te ubezpieczenia jakos pozytywnie.
    Bo wcale nie o to mu (państwu) chodzi. To po prostu zabezpieczenie tyłów. Od
    upadku jakiegoś tam OFE czy firemki uprawiającej ubezpieczenie OC państwo
    nie skona.

    > Sa one po prostu drogie bo
    > panstwo nagonilo wielki wolument klientow
    Co nagoniło???

    --
    Jotte