    From: BK <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Darmowa służba zdrowia
    Date: Fri, 11 Jun 2010 10:50:37 -0700 (PDT)

    On 11 Cze, 16:44, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
    > W wiadomościnews:642cb794-3be2-42cc-b923-0abd3cd9855e@
    t10g2000yqg.googlegroups.comBK

    > To do czego potrzebne jest państwo (czyli jego organy) w ogóle?
    > A jeśli do czegokolwiek ma się przydać, to skąd ma na to brać kasę?
    >
    > --
    > Jotte

    Generalnie w pierwszej kolejnosci to bym wolal zeby panstwo zabralo
    sie za zapewnienie nam bezpieczenstwa (czyli cos nie mozemy zrobic
    sami: wojsko, policja, sady, wieziennictwo, prokuratura, polityka
    zagraniczna, bezpieczenstwo energetyczne, straz pozarna, obrona
    cywilna i dzialnia w zakresie przeciwdzialnia katastrofom naturanym -
    itede itepe duzo tego jest) i moze brac na to kase z podatkow
    (posrednich czy bezposrednich).

    Przy czym nie mam zielonego pojecia co te pytania maja wspolnego z
    tematem i moja wypowiedzia.

    Druga rzecz, ze chyba nikt powazny nie uwaza, ze ingerencja panstwa w
    takie ubezpieczenia z prywatnymi firmami jak OFE czy auto OC wplynely
    na te ubezpieczenia jakos pozytywnie. Sa one po prostu drogie bo
    panstwo nagonilo wielki wolument klientow, ktorzy musza "wykupic" to
    ubezpieczenie, a w przypadku OFE to jeszcze znacznie ograniczono
    liczbe podmiotow, w ktorych mozemy byc obsluzeni ;-)