  • 11. Data: 2010-06-03 09:10:00
    Temat: Re: Dane osobowe w banku
    Od: Rezydent <r...@g...pl>

    Dnia 03-06-2010 o 11:06:12 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "Rezydent" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia 03-06-2010 o 10:56:27 Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    >
    > Samo podanie przestępstwem nie jest, a jedynie elementem innego
    > przestępstwa - przykładowo oszustwa, gdy chodzi o wyprowadzenie środków.

    nie bardzo rozumiem, a jesli srodki są moje ? zarobione ciężką pracą z
    działalności gosp. gdzie odprowadzam składki i podatki i robie przelew do
    innego banku na mój własny rachunek bo mam dwa rachunki, aby nie być
    związanym z jednym bankiem tylko ?

    --
    Rezydent

  • 12. Data: 2010-06-03 09:21:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    napisał(a):

> [...]
    > działalności gosp. gdzie odprowadzam składki i podatki i robie przelew do
    > innego banku na mój własny rachunek bo mam dwa rachunki, aby nie być

    Oczywiście, że nie. Przecież napisałem, że to może być element innego
    przestępstwa jedynie. A skoro tego innego nie ma, to i nie ma w ogóle
    przestępstwa.

  • 13. Data: 2010-06-03 10:35:40
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Rezydent"
    >Nazwisko panieńskie matki w zasadzie jest powszechnie znane lub niskim
    >nakładem sił łatwe do ustalenia, a służy do np. autoryzacji osoby w
    >serwisie telefonicznym, czy w związku z tym można przy zakładaniu konta
    >podawać fałszywe ?

    dla bezpieczeństwa, to zamiast podawać fałszywe nazwisko panienskie
    nalezy wyłączyć wszędzie serwis telefoniczny.
    *** blad ***

  • 14. Data: 2010-06-03 12:54:34
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-06-03 10:20, Robert Tomasik pisze:

    > Przy identyfikacji poszługuje się numerem PESEL który ma również bank.
    > Dziwne poniekąd, że to nazwisko panieńskie banki traktują jako hasło,
    > zamiast używać faktycznie haseł.

    No właśnie.
    W Polbanku mam swoje czterocyfrowe hasło i jeszcze ani razu o nie nie
    zapytali, tylko w kółko nazwisko rodowe matki.

    --
    animka

  • 15. Data: 2010-06-03 20:55:59
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Przy identyfikacji poszługuje się numerem PESEL który ma również bank.
    > Dziwne poniekąd, że to nazwisko panieńskie banki traktują jako hasło,
    > zamiast używać faktycznie haseł.

    To musiałyby używać wyłącznie jednorazowych, by nie dało się hasła
    podsłuchać (relatywnie niskiem nakładem) i użyć ponownie. Jest taka jedna
    sieć telefoni komórkowej uparcie pytająca mnie o hasło gdy wysyłam
    nieszyfrowanym emailem jakieś banalne pytania nie niosące żadnego istotnego
    zagrożenia poza właśnie podsłuchaniem hasła i użyciem go w celu
    przestępczym.

  • 16. Data: 2010-06-03 20:57:23
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl>

    > Ludzie mają tenencje do wybierania tak powtarzalnych haseł, że aż dziw
    > bierze.

    Jak mogliby takich nie wybierać gdy potrzeba ich tysiące ?

  • 17. Data: 2010-06-04 11:24:02
    Od: "Papa5merf" <t...@l...la>

    Órzytkownik "blad" napisał:

    > dla bezpieczeństwa, to zamiast podawać fałszywe nazwisko panienskie nalezy
    > wyłączyć wszędzie serwis telefoniczny.

    co jest i tak bez sensu, bo każdy włamywacz dysponujący jedynie paroma
    ogulnie dostępnymi danymi osobowymi może te serwisy telefoniczne aktywować
    właśnie telegonicznie!:O)

  • 18. Data: 2010-06-04 21:44:23
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Papa5merf"

    > co jest i tak bez sensu, bo każdy włamywacz dysponujący jedynie paroma
    > ogulnie dostępnymi danymi osobowymi może te serwisy telefoniczne
    > aktywować
    > właśnie telegonicznie!:O)

    taka bezczelnosc nie przyszla mi do glowy, ale dla spokoju sumienia
    popytam w bankach czy to jest możliwe. Gdyby dalo sie wlaczyć
    telefonicznie
    wylaczony serwis telefoniczny to by to był niezły wałek w przepisach
    bankowych
    *** blad ***

  • 19. Data: 2010-06-05 09:51:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Jun 2010, Ikselka wrote:

    > W każdym razie transakcja wypłaty z konta tej osoby była formalnie
    > dokonana, musiała być zatem też formalnie anulowana... zatem musi też
    > pozostać w historii rachunku. Czyli ta osoba może kiedyś zapytac bank,

    Może.
    I niemal na pewno się nie dowie :P
    (gdzieś na grupach widziałem opisy takich przypadków, kiedy ktoś pytał
    o "dziwne" anulowane transakcje z własnego konta).

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2010-06-05 18:22:33
    Od: "Papa5merf" <t...@l...la>

    Órzytkownik "blad" napisał:

> [...]
    > popytam w bankach czy to jest możliwe. Gdyby dalo sie wlaczyć
    > telefonicznie wylaczony serwis telefoniczny to by to był niezły wałek

    pytać możesz, może ci powiedzą, może nie, ja to sprawdziłem, to działa, więc
    tak wygląda, czy to wałek, napewno nie największy:O)
    najlepiej jak sobie sam wyłączysz serwis telefoniczny i potem go sobie sam
    włączysz, pszekonując się pszy okazji że często jedynymi danymi do tego
    potszebnymi jest nazwisko panieńskie matki:O)
    kiedyś się zastanawiałem dlaczego banki mają tak kiepskie i prymitywnee
    zabezpieczenia w każdej dziedzinie, ale przecież czego mają pilnować?:O)
    przecież oni pieniędzy nie mają, to wszystko fikcja, nie można ukraść czegoś
    czego nie ma, co najwyżej klient banku będzie miał jakieś kłopoty:O)