  • 1. Data: 2010-05-31 18:31:46
    Temat: umowa najmu garazu na czas nieokreslony...
    Od: "Akira" <a...@a...net>

    Witam

    chcialem sie dowiedziec jak to jest...

    mam w umowie najmu miejsca parkingowego taki zapis... umowa zostaje zawarta
    an czas nieokreslony od daty wydania... w punkcie 3.2 jest napisane, ze
    kazda ze stron moze wypowiedziec umowe na miesiac przed i wszystko bylob
    pieknie, ale niepokoja mnie zapisy z punktu 3.5, ktory wg mnie znaczy tyle
    ze nie mozna wypowiezdiec sobie umowy od tak... i jest w pewnym sensie
    dozywotnia... a moze sie myle ??? czy punkt 3.2 nalezy traktowac jako cos
    odrebnego i ten punkt nie tyczy sie punktu 3.5 i rzeczywiscie mozna
    rozwiazac umowe na miesiac przed bez zadnej rpzyczyny??? tak przynajmniej
    tlumaczy mi osoba sporzadzajace umowe... mowi mi, ze w punkcie 3.2 mam
    mozliwosc zrezygnowania bez podania przyczyny na miesiac przed a zapisy z
    punktu 3.5 dotycza sie punktu 8.3, ktory to mowi o karach dla wynajmujacego
    jezeli ypowiedzialbym umowe z powodow zawartyc hwalsnie w punkcie 3.5... czy
    w ogole mozliwy jest taki zapis zgodny z prawem, ze umowa bylaby dozywotnia
    i mozna byloby tylko ja rozwiazac wtedy gdyby nei bylo mozliwosci
    korzystania z miejsca postojowego z winyu wynajmujacego i to minimum przez
    okres 14 dni z zachowaniem ciaglosci... czy tak skonstruowana umowa ejst
    zgodna z prawem...???? i czy jezeli ma sie pisemne potwierzenie i
    zapewnienie osoby wynajmujacej, ze zgodnei z punktem 3.2 bedzie mozna
    wypowiedziec umowe bez podania przyczyny an miesiac przed (korespondencja
    elektroniczna) to czy gdyby okazalo sie, ze jednak nie mam na mocy tak
    sformulowanej umowy mozliwosci jej wypowiedzenia na miesiac przed to czy
    mozna byloby to uwazac za oszustwo albo przynajmniej wprowadzenie w blad i
    umowa bylaby niewazna???

    Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc... bo przynam sie ze nie lapie sie za
    bardzo w tym prawniczym slangu i moze tylko mi cos sie za bardzo wydaje i za
    bardzo jestem podejrzliwy... podaje tez link do calej umowy... i bede
    bardzo wdzieczny za wyjasnienie lopatologicznie co i jak... i jak nalezy
    rozumiec ta umowe...

    http://www.soulfixer.pl/umowa.doc

    Pozdrawiam

    3.1. Umowa zostaje zawarta bezterminowo na czas nie okreslony od
    Daty Wydania.

    3.2. Z zastrzezeniem zdania nastepujacego kazda ze Stron moze
    wypowiedziec niniejsza Umowe na 1 miesiecy naprzód na koniec miesiaca
    kalendarzowego.

    3.3. Wynajmujacy moze wypowiedziec niniejsza Umowe na 1 miesiac
    naprzód z nastepujacych przyczyn:

    3.3.1. dewastacji Przedmiotu Najmu przez Najemce, mimo zlozenia zadania
    zaprzestania dewastacji; dla waznosci oswiadczenie Wynajmujacego wymaga
    zachowania formy pisemnej,

    3.3.2. opóznienia Najemcy w zaplacie jakiejkolwiek naleznosci zwiazanej
    z najmem, jezeli to opóznienie wynosi wiecej niz dwa miesiace,

    3.3.3. w innych przypadkach razacego naruszenia przez Najemce istotnych
    postanowien niniejszej Umowy, i nieusuniecia skutków tych naruszen w ciagu
    14 dni od otrzymania stosownego wezwania od Wynajmujacego, dla waznosci
    oswiadczenie Wynajmujacego wymaga zachowania formy pisemnej,

    3.4. Wynajmujacy moze wypowiedziec niniejsza Umowe bez zachowania
    terminów wypowiedzenia w przypadku, gdy Najemca dopuszcza sie zwloki w
    zaplacie czynszu za co najmniej dwa okresy platnosci. Przed dokonaniem
    wypowiedzenia Wynajmujacy uprzedzi o tym fakcie Najemce, wyznaczajac mu
    jednomiesieczny termin dodatkowy na zaplate zaleglego czynszu.

    3.5. Najemca moze wypowiedziec niniejsza Umowe na jeden miesiac
    naprzód z nastepujacych przyczyn:

    3.5.1. pozbawienia Najemcy z jakichkolwiek przyczyn (za wyjatkiem
    przypadków dzialania sily wyzszej) po Dniu Wydania posiadania Przedmiotu
    Najmu przez okres dluzszy niz 14 (czternascie) dni kalendarzowych.

    3.5.2. wprowadzenia przez Wynajmujacego zmian w Budynku, w którym
    usytuowany jest Przedmiot Najmu, lub wokól budynku, które to zmiany
    uniemozliwiaja korzystanie przez Najemce z Miejsca Postojowego.

    8.3. Wynajmujacy zobowiazany bedzie zaplacic na rzecz Najemcy
    kare umowna w wysokosci równej trzykrotnosci ostatniego czynszu najmu w
    przypadku wypowiedzenia Umowy przez Najemce na podstawie paragrafu 3 ustep 5
    niniejszej Umowy.