    From: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czytanie maili,
    Date: Wed, 8 May 2002 12:13:11 +0200

    Użytkownik "RObi" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:abakan$4jo$1@h1.uw.edu.pl...
    > Czy pracodawca ma prawo zytać moje maile?
    > A jeżeli pracodawca ma prawo, to czy pracownik ma prawo czytać maile i
    > obwieszczać się z ty, że je czyta?

    W roznych krajach roznie sady orzekaly (zobacz Kronika Wydarzen serwisu
    VaGla.pl Prawo i Internet). W Polsce nie znam orzeczenia sadowego w tym
    temacie. Pracownik ma prawo do prywatnosci. Jednak pracodawca ma prawo
    nadzorowac prace osoby pozostajacej z nim w stosunku pracy, zwlaszcza jesli
    oddaje do jej dyspozycji narzedzia pracy - jakim bedzie w tym momencie
    komputer podlaczony do internetu. W moim odczuciu - pracodawca ma prawo
    czytac poczte adresowana na sluzbowy adres mailowy pracownika (ktory mu
    pozostawil jako narzedzie pracy), jednak nie powinien miec prawa czytac
    poczty pracownika adresowanej na adres prywatny (a mozliwy do odczytania czy
    to przez wejscie do komputera pracownika lub przez czytanie poczty
    nadchodzacej bezposredni na serwerze pocztowym, serwerze proxy etc...). Jest
    to jedynie subiektywny punkt widzenia :)

    Piotr VaGla Waglowski | v...@v...pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Member of the Board | http://www.isoc.org.pl