  • 1. Data: 2003-02-04 08:53:26
    Temat: Czynsz a termin platnosci
    Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl>

    Witam szanownych grupowiczow.

    Ostatnio dostalem powiadomienei ze mam do zaplaty odsetki za przekroczenie
    terminu platnosci za czynsz. Zawsze staralem sie placic w terminie czyli nie
    pozniej niz do 15 kazdego meisiaca. I teraz 15 dnia kazdego meisiaca kwota
    powinna byc na koncie czy tez powinienem nadac w banku czy tez na poczcie?
    Kto to ustala? Co jezeli przelew z banku idzie tydzien? skad mam wiedziec
    kiedy mam ostateczny dzien pujscia na poczte i zaplacenia by dotarla kwota w
    wyznaczony dzien?

    Pozdrawiam
    AJA

  • 2. Data: 2003-02-04 10:55:28
    Temat: Re: Czynsz a termin platnosci
    Od: Slawek <s...@p...onet.pl>

    I teraz 15
    > dnia kazdego meisiaca kwota powinna byc na koncie czy tez powinienem
    > nadac w banku czy tez na poczcie? Kto to ustala?

    Myzle, ze co do zasady powina by? dostarczona odbiorcy (lub na jego rachunek) w tym
    wlasnie - nieprzekraczalnym - terminie chyba, ze strony umowia sie inaczej.
    Moze to byc zapis w postaci:
    "Za dzien zaplaty strony uznaja dzien zlozenia polecenia przelewu przez X."

    Pozdr.

  • 3. Data: 2003-02-04 12:03:44
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Slawek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    inaczej.
    > Moze to byc zapis w postaci:
    > "Za dzien zaplaty strony uznaja dzien zlozenia polecenia przelewu przez

    Co do zasady chyba jest właśnie odwrotnie - w relacjach pomiedzy osobami
    fizycznymi, a instytucjami ważna jest data złożenie przelewu w banku / na
    poczcie.

    BaLab

  • 4. Data: 2003-02-04 12:07:33
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Co do zasady chyba jest właśnie odwrotnie - w relacjach pomiedzy osobami
    : fizycznymi, a instytucjami ważna jest data złożenie przelewu w banku / na
    : poczcie.

    podstawa prawna???

  • 5. Data: 2003-02-04 12:10:56
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    AJA wrote:

> [...]
    > poczcie? Kto to ustala? Co jezeli przelew z banku idzie tydzien? skad
    > mam wiedziec kiedy mam ostateczny dzien pujscia na poczte i zaplacenia

    Powinna dotrzeć na konto wynajmującego, chyba że on sam zgodzie się
    liczyć to inaczej.
    Zgodnie z KC powinna istnieć także możliwość zapłaty w siedzibie
    wynajmującego i wtedy zapłata nawet w ostsnim dniu będzie "w terminie"

  • 6. Data: 2003-02-04 14:15:38
    Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl>

    > Powinna dotrzeć na konto wynajmującego, chyba że on sam zgodzie się
    > liczyć to inaczej.
    > Zgodnie z KC powinna istnieć także możliwość zapłaty w siedzibie
    A co jezeli takiej mozliwosci brak?
    Jaki przepis?

  • 7. Data: 2003-02-04 14:30:20
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    AJA wrote:

    > A co jezeli takiej mozliwosci brak?
    > Jaki przepis?

    To, że taka możliwość musi być wynika z art. 454 KC
    Jeśli wierzyciel odmawia przyjęcia zobowiązania w swojej siedzibie
    powinno się wpłacić tę kwotę do depozytu sądowego. Z tego co wiem nie
    ma innej metody zmuszenia go do przejmowania wpłat.

  • 8. Data: 2003-02-04 14:59:26
    Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl>

> [...]
    > powinno się wpłacić tę kwotę do depozytu sądowego. Z tego co wiem nie
    > ma innej metody zmuszenia go do przejmowania wpłat.

    Ja jestem wlascicielem mieszkania spoldzielczego wobec czego spoldzielnia
    okresla sobie to wszystko. I oni podajac mi numer konta na ktore ma kasa
    wplynac podali mi jednoczesnie miejsce spelnienia swiadczenia???

    Dlaczego ja mam ponosic koszty przelewu kase na podane konto?

    No bo na miejscu nie przyjmuja pieniazkow.

    Pozdrawiam
    AJA