  • 1. Data: 2003-02-04 08:19:16
    Temat: jak zlozyc pozew cywilny?
    Od: "Holden Caulfield" <m...@p...fm>

    Sytuacja jest taka - pralnia zgubila ubranie, wlasciciel napisal,
    postemplowal oswiadczenie, ze po 10 stycznia pieniadze (200 zl) beda do
    odebrania w wymienionym punkcie.
    Od tego czasu nie ma z nim zadnego kontaktu, pracownicy punktu twierdza ze
    nic o tym nie wiedza.
    W jaki sposob zlozyc przeciwko niemu pozew cywilny? Jak powinno wygladac
    takie pismo? Gdzie je dostarczyc (wawa)? Jakie by byly koszty (znaczek
    skarbowy? cos jeszcze?)
    Zdaje sobie sprawe, ze to sie bedzie ciagnelo, moze byc problem z egzekucja
    tego itd. ale chodzi bardziej o zasady niz pieniadze.

  • 2. Data: 2003-02-04 11:37:17
    Temat: Odp: jak zlozyc pozew cywilny?
    Od: "Bartosz Skorek" <b...@i...com.pl>

    Jak powinno wygladac
    > takie pismo?

    w przypadku kwot do 5000 zł pismo składa się na formularzu, do dostania w
    budynku sądu

    Gdzie je dostarczyc (wawa)?
    dostarczyć osobiście lub pocztą do sądu, właściwego dla tej dzielnicy
    Warszawy, gdzie miesciła się pralnia, ewentualnie gdzie mieszkał pozwany

    Jakie by byly koszty (znaczek
    > skarbowy? cos jeszcze?)

    opłata sądowa ( nie skarbowa ) 30 zł

    > Zdaje sobie sprawe, ze to sie bedzie ciagnelo, moze byc problem z
    egzekucja
    > tego itd. ale chodzi bardziej o zasady niz pieniadze.

    niekoniecznie się będzie ciągnąć, w formularzu masz miejsce na wniosek o
    rozpatrzenie sprawy w postepowaniu upominawczym, to go zaznacz i sąd wyda
    nakaz zapłaty dosyć szybko

    pamiętaj o dołączeniu wszystkich kwitków, oswiadczeń itp. dowodów

    ( i wszystko złóż w dwóch kopiach, po jednej dla sądu i pozwanego )

    BS

  • 3. Data: 2003-02-04 12:23:01
    Temat: Re: jak zlozyc pozew cywilny?
    Od: "Holden Caulfield" <m...@p...fm>

    Bartosz Skorek wrote:
    > opłata sšdowa ( nie skarbowa ) 30 zł

    W jaki sposob ja uiscic (skoro pozew mozna zlozyc droga pocztowa)?

    > pamiętaj o dołšczeniu wszystkich kwitków, oswiadczeń itp. dowodów

    Czy mozna zadac zaplaty dodatkowych poniesionych kosztow (benzyna, telefon),
    czy jest to nierealne?

    > ( i wszystko złóż w dwóch kopiach, po jednej dla sšdu i pozwanego )

    Czy istnieje obowiazek kopie pozwu wyslac do pozwanego?

  • 4. Data: 2003-02-04 12:50:34
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : W jaki sposob ja uiscic (skoro pozew mozna zlozyc droga pocztowa)?

    dostaniesz z sądu wezwanie do zapłaty

    : Czy mozna zadac zaplaty dodatkowych poniesionych kosztow (benzyna,
    telefon),
    : czy jest to nierealne?

    realne, ale co z tego dostaniesz to już inna sprawa

    : Czy istnieje obowiazek kopie pozwu wyslac do pozwanego?

    jeśli pytasz tzn. że ten obowiązek Ciebie nie dotyczy :-)

  • 5. Data: 2003-02-04 21:27:59
    Temat: Re: Odp: jak zlozyc pozew cywilny?
    Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>

    On Tue, 4 Feb 2003 12:37:17 +0100, "Bartosz Skorek"
    <b...@i...com.pl> wrote:

    > Jakie by byly koszty (znaczek
    >
    >opłata sšdowa ( nie skarbowa ) 30 zł

    Czy to jest jedyna oplata za cala sprawe przed
    sadem grodzkim?