  • 11. Data: 2014-02-17 08:51:58
    Temat: Re: Czy znaczek policyjny jest zastrzeżony?
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2014-02-17 08:07, TomcioPaluch pisze:

    > A co ma ten art :
    >
    > "Kto, podając się za funkcjonariusza publicznego albo wyzyskując błędne
    > przeświadczenie o tym innej osoby, wykonuje czynność związaną z jego
    > funkcją,
    >
    > podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    > do roku.
    >
    > "
    >
    > do używania znaczka ??? NIC

    Widzę, że ostatni prawnik w tej grupie zaginął jeszcze w poprzednim
    tysiącleciu :-P

    Kodeks wykroczeń:
    Art. 61. § 1. Kto przywłaszcza sobie stanowisko, tytuł lub stopień albo
    publicznie używa lub nosi odznaczenie, odznakę, strój mundur, do których
    nie ma prawa,podlega karze grzywny do 1 000 złotych albo karze nagany.

    § 2. Kto ustanawia, wytwarza, rozpowszechnia publicznie, używa lub nosi:
    godło, chorągiew albo inną odznakę lub mundur, co do których został
    wydany zakaz, albo odznakę lub mundur organizacji prawnie
    nieistniejącej, albo odznakę lub mundur, na których ustanowienie lub
    noszenie nie uzyskano wymaganego zezwolenia,podlega karze aresztu albo
    grzywny.

    § 3. W razie popełnienia wykroczenia określonego w § 1 można orzec, a w
    razie popełnienia wykroczenia określonego w § 2 orzeka się przepadek
    wymienionych w tych przepisach przedmiotów, jak również innych
    przedmiotów służących do popełnienia wykroczenia, takich jak pieczęcie,
    stemple, papier firmowy lub bilety wizytowe, choćby nie stanowiły
    własności sprawcy.

  • 12. Data: 2014-02-17 13:17:22
    Od: the_foe <t...@w...pl>

> [...]
    > funkcją,
    >
    > podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności

    skad wiesz? to zalezy od kontekstu. Jak ktos zrobi portal pt. "Polska
    Policja" i zacznie bawic sie w wydział wewnetrzny to niechybnie zaczna
    go tym i podobnymi paragrafami straszyc

    --
    @foe_pl

  • 13. Data: 2014-02-17 15:24:12
    Od: TomcioPaluch <t...@w...pl>

    To troszke się nie znasz :)
    "Odznaka" MUSI zawierać nr identyfikacyjny, poza tym wszystkie rzeczy
    które są na portalu policja.pl nie są objęte PA

  • 14. Data: 2014-02-17 16:21:02
    Od: TomcioPaluch <t...@w...pl>

    "Czy Każdy może posiadać, sprzedawać, kupować odznakę policyjną?

    Odpowiedź: Przedmiot potocznie określany jako ,,odznaka policyjna" w myśl
    przepisów prawa stanowi znak identyfikacji indywidualnej policjanta"

    e-prawnik.pl

  • 15. Data: 2014-02-17 21:16:40
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-02-17 08:51, Maciej Bebenek pisze:
> [...]

    > przedmiotów służących do popełnienia wykroczenia, takich jak pieczęcie,
    > stemple, papier firmowy lub bilety wizytowe, choćby nie stanowiły

    Może wiesz jak to jest z licencjami nadanymi przez Policję.
    Np. facet mający firmę awaryjnego otwierania zamków do drzwi,
    samochodów, sejfów itp ma certyfikat (jak legitymacja) wystawiony przez
    Policję. Na stronie internetowej ta legitymacja z jego zdjęciem ma na
    środku taki czerwony pasek od góry w dół (jak przekreślenie). Czy to
    musi tak wyglądać, czy pozwolenie zabrane, czy to tylko zabezpieczenie w
    internecie, żeby nikt nie kopiował?

    --
    animka

  • 16. Data: 2014-02-17 23:10:54
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > albo odznakę lub mundur organizacji prawnie nieistniejącej

    KMNF8 (Klub Milosnikow Nakretek fi 8) ma odznake w postaci okularow, a
    mundur to koszula niebieska. Biada ludziom w okularach lub w niebieskich
    koszulach, organizacja nie istnieje, a miliony jak gdyby nigdy nic
    paraduja w jej mundurach.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 17. Data: 2014-02-18 00:19:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "animka" <a...@t...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > czerwony pasek od góry w dół (jak przekreślenie). Czy to musi tak
    > wyglądać, czy pozwolenie zabrane, czy to tylko zabezpieczenie w

    Sadzę, ze chodzi Ci o licencję pracownika ochrony - jej wzór określa
    rozporządzenie.

  • 18. Data: 2014-02-19 00:14:40
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-02-18 00:19, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "animka" <a...@t...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Sadzę, ze chodzi Ci o licencję pracownika ochrony - jej wzór określa
    > rozporządzenie.

    Nie ochrony. Awaryjne otwieranie zamków, sejfów itp. Podobno Policji też
    pomaga jak trzeba gdzieś się dostać. Certyfikat wystawiony przez Policję.
    To znaczy, że ten przekreślony czerwonym paskiem certyfikat ze zdjęciem
    musi taki być?

    --
    animka

  • 19. Data: 2014-02-19 00:24:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > pomaga jak trzeba gdzieś się dostać. Certyfikat wystawiony przez Policję.
    > To znaczy, że ten przekreślony czerwonym paskiem certyfikat ze zdjęciem

    Rzuć linkiem, bo nie uwierzę.

  • 20. Data: 2014-02-19 00:45:42
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-02-19 00:24, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "animka" <a...@t...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Rzuć linkiem, bo nie uwierzę.

    Nie mogę pokazać konkretnej osoby, bo to by było nie fair. Zakładał mi
    zamek w drzwiach.
    Poszukaj na google: Pogotowie zamkowe Warszawa. Napewno szybko znajdziesz.

    --
    animka