eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy wiesz że w tym kraju rozdawanie Biblii i śpiewanie kolęd TEŻ jest nielegalne? [Indie] › Re: Czy wiesz że w tym kraju rozdawanie Biblii i śpiewanie kolęd TEŻ jest nielegalne? [Indie]
    Subject: Re: Czy wiesz że w tym kraju rozdawanie Biblii i śpiewanie kolęd TEŻ
    jest nielegalne? [Indie]
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Sun, 17 Dec 2017 01:59:07 +0100

    W dniu 17-12-17 o 00:03, J.F. pisze:

    > Ale oni te sama Biblie rozdaja - sprobowali by Koran rozdawac :-)

    Nie te same. Biblia ma wiele wersji. Kościół Katolicki preferuje
    określoną. Reformacja była spowodowana właśnie naginaniem Pisma Świętego
    - między innymi oczywiście. Kiedyś miałem okazję na dłuższą rozmowę z
    jednym Żydem. Pokazał mi ich Pismo Święte. Teoretycznie przecież powinno
    to być to samo, co nasz Stary Testament, a nie jest. I nie chodziło
    jakieś niuanse mogące z tłumaczenia wynikać.

    Niespecjalnie mnie poglądy Świadków Jehowy interesują, ale z tego co
    pamiętam, to oni też właśnie pismo podważają. Przy czym osobiście
    uważam, że ustalenie ścisłego przebiegu opisywanych w Piśmie Świętym
    zdarzeń po tysiącach lat jest niemożliwe i prawda zapewne leży gdzieś po
    środku. Podnoszony przez Świadków argument błędów tłumaczenia jest
    mieczem obosieczny. Skąd wiadomo, że ich jest lepsze?

    > Albo np Zydzi jakby zaczeli nawracac ... tylko oni tego nie robia, im
    > wiernych wystarcza.

    Hinduizm jest raczej wewnętrzną religią kilku krajów. Na ile się
    orientuję, tam za słuchanie nauki nieprzeznaczonej dla danej kasty ołów
    do uszu jako karę wlewano. Toteż sądzę, że problemem byłoby, gdyby
    chrześcijanin chciał nagle na tę ich religię przejść.

    W Japonii, nawet za czasów jej absolutnego zamknięci na obcokrajowców
    tolerowano propagowanie chrześcijaństwa. Po prostu nikomu się to jakoś
    szczególnie ważne nie wydawało. Bo tak naprawdę, jakie znaczenie ma to,
    w co Ty, czy ja dokładnie wierzymy. Sądzę, że każdy ma tam jakieś swoje
    własne wyobrażenie tego, co jest "tam" oraz jak się to wszystko "kręci".
    W mojej ocenie kolor ołtarza, czy jakieś tam nabożeństwa akurat mają
    najmniejsze znaczenie - przynajmniej ja w to wierzę.

    > Swiadkowie Jehowy sa w spoleczenstwie znani, i mimo ze moze niezbyt
    > lubiani, to tolerowani. Bo tez i malo uciazliwi sa.
    > Bardziej bym sie obawial, ze jakis miejscowy ksiad podjudzi ludzi
    > przeciw "tej sekcie".

    Ja też tego się właśnie bałem. Przy czym akurat miejscowi księżą - na
    ile się orientuję - są niespecjalnie bojowo nastawieni. w końcu na
    drugim końcu deptaka dział Cerkiew Prawosławna i jakoś sobie do gardeł
    nikt tam nie skacze. Bardziej jakiejś "moherowej" kuracjuszki się
    obawiałem.

    > Ale buddystow u nas spoleczestwo toleruje.

    Osobiście poznałem kilku. Ci, którzy przyjechali ze wschodu jakoś
    niespecjalnie się tym afiszują. Nasi, lokalni, to w mojej ocenie - być
    może krzywdzącej - raczej zgrywusi. Znam kilka tego typu osób
    powiązanych ze wschodnimi sztukami walki.