  • 1. Data: 2017-12-16 10:41:16
    Temat: Czy wiesz że w tym kraju rozdawanie Biblii i śpiewanie kolęd TEŻ jest nielegalne? [Indie]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://www.reuters.com/article/us-india-religion/in
    dian-police-arrest-christian-priest-after-complaint-
    by-hindu-group-idUSKBN1EA06V
    > Indian police arrest Christian priest after complaint by Hindu group
    > December 16, 2017 / 9:19 AM
    > NEW DELHI (Reuters) - Indian police arrested a Christian priest and
    > were questioning members of a seminary after a hardline Hindu group
    > accused them of trying to convert villagers to Christianity by
    > distributing Bibles and singing carols, police said on Saturday. [...]

    Czy te Biblie zostaną spalone wzorem US Army w Afganistanie?

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2017-12-16 12:20:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16-12-17 o 10:41, A. Filip pisze:
    > Indian police arrest Christian priest after complaint by Hindu group

    To tylko notka prasowa. Trzeba by było poznać szczegóły. Skoro tam
    istnieje Seminarium, to coś podejrzewam, że problemem nie było samo
    propagowanie Religii Chrześcijańskiej, tylko sposób, w jaki to robili.

  • 3. Data: 2017-12-16 13:32:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-12-16, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > To tylko notka prasowa. Trzeba by było poznać szczegóły. Skoro tam
    > istnieje Seminarium, to coś podejrzewam, że problemem nie było samo
    > propagowanie Religii Chrześcijańskiej, tylko sposób, w jaki to robili.

    Według art. doniesienie złożyła radykalna grupa, twierdząc, że tamci
    zmuszali siłą. Członkowie tej grupy podpalili potem samochody
    seminarzystów (za co zostali też aresztowani), więc wcale bym się nie
    zdziwił gdyby ci ostatni nie robili nic złego.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2017-12-16 14:37:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16-12-17 o 13:32, Marcin Debowski pisze:

> [...]
    > seminarzystów (za co zostali też aresztowani), więc wcale bym się nie
    > zdziwił gdyby ci ostatni nie robili nic złego.

    U nas oszołomów podpalających samochody osobom innej wiary brakuje? No i
    "nic złego" w odniesieniu do kraju o obcej nam kulturze i nieznanym
    systemie prawnym może być troszkę złudne. Kolejny raz po protu popis
    dziennikarskiej rzetelności. Czytamy i po prostu nic nie wiadomo.

  • 5. Data: 2017-12-16 15:10:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-12-16, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > systemie prawnym może być troszkę złudne. Kolejny raz po protu popis
    > dziennikarskiej rzetelności. Czytamy i po prostu nic nie wiadomo.

    Nie nie, zdecydowanie u nas wcale nie lepiej. Nie mam cienia
    wątpliwości, że jakby jakiś wyglądający nie tak rasowo gość poszedł
    rozdawać analogiczne materiały to szansa na duży łomot byłaby spora.

    Ale art. wcale nie aż tak nierzetelny MZ. Jest tam sporo szczegółów,
    które pozwalają sobie wyrobić opinie. Są też informacje z czym był
    problem prawny - najwyraźniej jakaś forma nakłaniania do konwersji na
    inną religię jest przestępstwem. Jest też wyjaśnienie, że obecny rząd
    przymyka oko tego typu sytuacje wyraźnie faworysując hinduizm.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2017-12-16 23:38:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16-12-17 o 15:10, Marcin Debowski pisze:

    > Nie nie, zdecydowanie u nas wcale nie lepiej. Nie mam cienia
    > wątpliwości, że jakby jakiś wyglądający nie tak rasowo gość poszedł
    > rozdawać analogiczne materiały to szansa na duży łomot byłaby spora.

    Bo ja wiem? Niebyt lubiani "Świadkowie Jehowy" stali sobie publicznie w
    Krynicy w trakcie Forum Ekonomicznego na głównych drogach dojścia i z
    tego co obserwowałem nie wywoływało to jakiś negatywnych emocji nawet u
    miejscowych "moherowych" - a trochę się tego bałem.

> [...]
    > które pozwalają sobie wyrobić opinie. Są też informacje z czym był
    > problem prawny - najwyraźniej jakaś forma nakłaniania do konwersji na

    No właśnie tego fragmentu mi tam brakuje. Chciałbym wiedzieć, zrozumieć,
    a nie domyślać się.

    > Jest też wyjaśnienie, że obecny rząd
    > przymyka oko tego typu sytuacje wyraźnie faworyzując hinduizm.

    No, co najmniej jakby u nas było inaczej.

  • 7. Data: 2017-12-17 00:03:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Dec 2017 23:38:56 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > tego co obserwowałem nie wywoływało to jakiś negatywnych emocji nawet u
    > miejscowych "moherowych" - a trochę się tego bałem.

    Ale oni te sama Biblie rozdaja - sprobowali by Koran rozdawac :-)
    Albo np Zydzi jakby zaczeli nawracac ... tylko oni tego nie robia, im
    wiernych wystarcza.

    Swiadkowie Jehowy sa w spoleczenstwie znani, i mimo ze moze niezbyt
    lubiani, to tolerowani. Bo tez i malo uciazliwi sa.
    Bardziej bym sie obawial, ze jakis miejscowy ksiad podjudzi ludzi
    przeciw "tej sekcie".

    Ale buddystow u nas spoleczestwo toleruje.

    J.

  • 8. Data: 2017-12-17 01:59:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17-12-17 o 00:03, J.F. pisze:

    > Ale oni te sama Biblie rozdaja - sprobowali by Koran rozdawac :-)

    Nie te same. Biblia ma wiele wersji. Kościół Katolicki preferuje
    określoną. Reformacja była spowodowana właśnie naginaniem Pisma Świętego
    - między innymi oczywiście. Kiedyś miałem okazję na dłuższą rozmowę z
    jednym Żydem. Pokazał mi ich Pismo Święte. Teoretycznie przecież powinno
    to być to samo, co nasz Stary Testament, a nie jest. I nie chodziło
    jakieś niuanse mogące z tłumaczenia wynikać.

    Niespecjalnie mnie poglądy Świadków Jehowy interesują, ale z tego co
    pamiętam, to oni też właśnie pismo podważają. Przy czym osobiście
    uważam, że ustalenie ścisłego przebiegu opisywanych w Piśmie Świętym
    zdarzeń po tysiącach lat jest niemożliwe i prawda zapewne leży gdzieś po
    środku. Podnoszony przez Świadków argument błędów tłumaczenia jest
    mieczem obosieczny. Skąd wiadomo, że ich jest lepsze?

    > Albo np Zydzi jakby zaczeli nawracac ... tylko oni tego nie robia, im
    > wiernych wystarcza.

    Hinduizm jest raczej wewnętrzną religią kilku krajów. Na ile się
    orientuję, tam za słuchanie nauki nieprzeznaczonej dla danej kasty ołów
    do uszu jako karę wlewano. Toteż sądzę, że problemem byłoby, gdyby
    chrześcijanin chciał nagle na tę ich religię przejść.

    W Japonii, nawet za czasów jej absolutnego zamknięci na obcokrajowców
    tolerowano propagowanie chrześcijaństwa. Po prostu nikomu się to jakoś
    szczególnie ważne nie wydawało. Bo tak naprawdę, jakie znaczenie ma to,
    w co Ty, czy ja dokładnie wierzymy. Sądzę, że każdy ma tam jakieś swoje
    własne wyobrażenie tego, co jest "tam" oraz jak się to wszystko "kręci".
    W mojej ocenie kolor ołtarza, czy jakieś tam nabożeństwa akurat mają
    najmniejsze znaczenie - przynajmniej ja w to wierzę.

> [...]
    > lubiani, to tolerowani. Bo tez i malo uciazliwi sa.
    > Bardziej bym sie obawial, ze jakis miejscowy ksiad podjudzi ludzi

    Ja też tego się właśnie bałem. Przy czym akurat miejscowi księżą - na
    ile się orientuję - są niespecjalnie bojowo nastawieni. w końcu na
    drugim końcu deptaka dział Cerkiew Prawosławna i jakoś sobie do gardeł
    nikt tam nie skacze. Bardziej jakiejś "moherowej" kuracjuszki się
    obawiałem.

    > Ale buddystow u nas spoleczestwo toleruje.

    Osobiście poznałem kilku. Ci, którzy przyjechali ze wschodu jakoś
    niespecjalnie się tym afiszują. Nasi, lokalni, to w mojej ocenie - być
    może krzywdzącej - raczej zgrywusi. Znam kilka tego typu osób
    powiązanych ze wschodnimi sztukami walki.

  • 9. Data: 2017-12-17 19:48:21
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...com.pl>

    W dniu 17.12.2017 o 01:59 Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > W Japonii, nawet za czasów jej absolutnego zamknięci na obcokrajowców
    > tolerowano propagowanie chrześcijaństwa. Po prostu nikomu się to jakoś
    > szczególnie ważne nie wydawało.

    Z tym fragmentem to odleciałeś...

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 10. Data: 2017-12-17 22:00:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17-12-17 o 19:48, Kubuś Puchatek pisze:

    > Z tym fragmentem to odleciałeś...

    Uzasadnisz? Bo tak, to ciężko polemizować. Japończycy spokojnie mogli
    misjonarzy wywalić. W końcu nie wpuszczali obcych poza wyznaczone kilka
    miast. Ale jakoś nikomu się to ważne nie wydawało w owym czasie.