  • 11. Data: 2016-05-16 21:32:26
    Temat: Re: Czy w Polsce wolno z punktu widzenia prawa zostawic dziecko samo w domu?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16-05-16 o 14:25, ąćęłńóśźż pisze:
    > W wielu krajach tamtejsze prawo wprost tego zabrania, np.:
    > www.dailymail.co.uk/femail/article-3592641/Would-lea
    ve-10-month-old-home-Mother-causes-outrage-saying-po
    ps-shop-baby-sleeping-surprising-number-women-agree.
    html

    Nie chodzi o pójście do pracy, lecz o przykładowo wyjście do sklepu na
    parterze własnego domu po przysłowiową bułkę.

    Mamy art. 210 kk, ale tam mowa o porzuceniu. Wydaje mi się, że trzeba to
    oceniać przez pryzmat sytuacji porzuconego. Co innego 10-cio latek, a co
    innego roczne dziecko.

  • 12. Data: 2016-05-16 22:24:36
    Od: <3...@2...222436.invalid> (Tom N)

    Robert Tomasik w

> [...]

    > Mamy art. 210 kk, ale tam mowa o porzuceniu. Wydaje mi się, że trzeba to
    > oceniać przez pryzmat sytuacji porzuconego. Co innego 10-cio latek, a co

    KURWA, o czy ty piszesz? Porzucenie na 5 minut, bo maluch spał i zamiast go
    budzić poszła baba i zakupy zrobiła? Weź się ogarnij, bo z dnia na dzień sie
    publicznie wystawiasz na pośmiewisko coraz bardziej

    --
    'Tom N'

  • 13. Data: 2016-05-16 22:54:16
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2016-05-16 o 22:24, (Tom N) pisze:

    > KURWA,
    > Weź się ogarnij,
    > wystawiasz na pośmiewisko coraz bardziej

    Rzeczowość i kultura twojej wypowiedzi (celowo z małej) powalają.

  • 14. Data: 2016-05-17 00:03:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16-05-16 o 22:24, (Tom N) pisze:
> [...]
    > budzić poszła baba i zakupy zrobiła? Weź się ogarnij, bo z dnia na dzień sie
    > publicznie wystawiasz na pośmiewisko coraz bardziej

    Wskazałem przepis prawny tego tematu tyczący się. Zaznaczyłem, że mowa
    tam o porzuceniu. Znasz inny?

  • 15. Data: 2016-05-17 00:36:56
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 5/16/2016 9:46 AM, Liwiusz wrote:
    ve-10-month-old-home-Mother-causes-outrage-saying-po
    ps-shop-baby-sleeping-surprising-number-women-agree.
    html

    > Czemu uznałeś, że uraczysz nas swoim brudnopisem do nauki podstaw prawa?
    > Tu jest grupa dyskusyjna, a nie czyjeś notatki do szkoły.

    > Jakie znasz przysłowie o bułce?

    jak ty bys sie nie przypierdolił to byś chyba padaczki dostał.

    Niedługo w rankingach zastąpisz buzdygana. Chyba cie nawet wpis w
    wikipedii ufunduje.

    Zrob sobie jakies dziecko to moze znormalniejesz.

  • 16. Data: 2016-05-17 00:40:25
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 5/16/2016 5:03 PM, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    html

    > Wskazałem przepis prawny tego tematu tyczący się. Zaznaczyłem, że mowa

    Art. 106 KW.
    Kto, mając obowiązek opieki lub nadzoru nad małoletnim do lat 7 albo nad
    inną osobą niezdolną rozpoznać lub obronić się przed niebezpieczeństwem,
    dopuszcza do jej przebywania w okolicznościach niebezpiecznych dla
    zdrowia człowieka,podlega karze grzywny albo karze nagany.

  • 17. Data: 2016-05-17 00:42:17
    Od: witek <w...@g...pl>

> [...]
    html

    > Wskazałem przepis prawny tego tematu tyczący się. Zaznaczyłem, że mowa

    160 KK

    § 2. Jeżeli na sprawcy ciąży obowiązek opieki nad osobą narażoną na
    niebezpieczeństwo, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do
    lat 5.

  • 18. Data: 2016-05-17 07:56:39
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 16.05.2016 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał/a:

    > Jakie znasz przysłowie o bułce?

    Mogę ja?

    "Proste jak bułka za dwa grosze"
    "Kto ma chleb, szuka bułki"
    "Kiedy się chleba nie naje, to bułką nie nasyci"
    "Chleb stracił, a bułki nie znalazł"
    "Lepszy własny chleb, niż pożyczona bułka"
    "Kto gardzi chlebem, nie będzie miał i bułki"

    Co wygrałem? :-)

    A tak BTW:
    http://sjp.pwn.pl/slowniki/przys%C5%82owiowy.html
    http://www.sjpd.pwn.pl/haslo/przys%C5%82owiowy/

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 19. Data: 2016-05-17 08:12:03
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Dla mnie to brzmi jak obowiązek osoby trzeciej, a nie opiekuna ustawowego, ale mogę
    się mylić.
    Tym niemniej pierwszy punkt zaczepienia jest: 7 lat.

    -----

  • 20. Data: 2016-05-17 08:16:59
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    "Lepiej smakuje chleb na stojąco, niż bułka na kolanach"
    "Lepiej żyć o chlebie, niż umrzeć z bułką"
    "Rozdawajcie swój chleb ubogim, a dostaniecie bułkę w królestwie niebieskim"
    "Chleb z II filara, bułka z III filara"

    :-)))

    -----