  • 1. Data: 2013-06-21 15:07:01
    Temat: Czy w Polsce działają zorganizowane grupy przestępcze wykorzystujące struktury operatorów cieci GSM?
    Od: SJS <s...@p...pl>

    Przykład
    Polkomtel podpisuje umowę z "pobieraczkiem"
    Pobieraczek naciąga ludzi wysyłając płatne smsy do klientów Polkomtela
    od łepka co miesiąc wpływa do kasy pobieraczka około 100 zł
    Polkomtel wie, że to jest przekręt bo nie może odpędzić się od klientów
    którzy zgłaszają pretensje
    Polkomtel nie zrywa umowy z pobieraczkiem bo i on ma z tego kasę
    Niech nabiorą 100 tys ludzi to miesięcznie dostają dla zasilenia
    pobieraczka ok 10 mln złotych - za nic
    bo przecież bombardowani smsami klienci nie korzystają z pobieraczka
    Czyli za nic czysta co miesiąc kasa
    A może jednak nie czysta i powinna się tym zająć prokuratura i to
    zarówno pobieraczkiem jak i Polkomtelem?
    --
    sjs

  • 2. Data: 2013-06-21 15:18:50
    Od: Maurycy Poszepszyński <s...@a...com>

    Użytkownik - SJS napisał::
> [...]
    > Czyli za nic czysta co miesiąc kasa
    > A może jednak nie czysta i powinna się tym zająć prokuratura i to
    > zarówno pobieraczkiem jak i Polkomtelem?

    A coś więcej na ten temat? Bo google nic nie wypluwa. Jeżeli to prawda,
    to będzie to moja ostatnia umowa jaką przedłuzyłem w Plusie. Na zimne
    trzeba dmuchać i najzwyczajniej z łachudrami się nie zadawać.

  • 3. Data: 2013-06-21 15:36:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.06.2013 15:18, Maurycy Poszepszyński pisze:

    > A coś więcej na ten temat? Bo google nic nie wypluwa. Jeżeli to prawda,
    > to będzie to moja ostatnia umowa jaką przedłuzyłem w Plusie. Na zimne
    > trzeba dmuchać i najzwyczajniej z łachudrami się nie zadawać.

    Znając Siudalskiego pewnie znowu czegoś nie doczytał...

    Ostatnio robił awanturę o naliczenie opłat za połączenia z internetem,
    mimo że w instrukcji telefonu (a zapewne także na opakowaniu) jest
    wyraźna informacja, że za połączenia mogą być naliczane opłaty i żeby to
    sprawdzić i ewentualnie je wyłączyć (ryzykując ograniczenie bajerów, bp
    np. pogoda przestanie się z internetu ściągać).

    Wysyłają tacy SMSy z zamówieniem usługi, nie doczytają że płatna, a
    potem płacz....

  • 4. Data: 2013-06-21 15:54:18
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2013-06-21 15:36, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > np. pogoda przestanie się z internetu ściągać).
    >
    > Wysyłają tacy SMSy z zamówieniem usługi, nie doczytają że płatna, a

    Czy Was Lawa ktoś pytał o zdanie?
    Niejasność przepisów, instrukcji jest właśnie przez przestępcze grupy
    wykorzystywana.

    --
    sjs

  • 5. Data: 2013-06-21 16:20:42
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2013-06-21 15:18, Maurycy Poszepszyński pisze:

    > A coś więcej na ten temat? Bo google nic nie wypluwa. Jeżeli to prawda,
    > to będzie to moja ostatnia umowa jaką przedłuzyłem w Plusie. Na zimne
    > trzeba dmuchać i najzwyczajniej z łachudrami się nie zadawać.

    Fragmenty pisma z Polkomtelu
    Wyjaśniam, że ........ o godzinie ....... został wysłany z ww. numeru
    bezpłatny SMS pod numer 60577 o treści: Start tak, który spowodował
    uruchomienie usługi Zwrotny SMS, MMS, WAP Push PREMIUM \ umożliwił
    dostęp do serwisów rozrywkowych oraz informacyjnych. ..
    ===
    Czyli coś co w moim przekonaniu miało być zapłatą za jednorazowe
    pobranie programu z internetu okazało się czymś co miało być i cykliczne
    i płatne i to płatne także wtedy gdy ani razu z tej usługi nie
    skorzystałem. Ale wyłudzacze zabezpieczają się i ..
    =

    Wysłanie pierwszej wiadomości SMS jest równoczesną aktywacją ww. usługi.
    Podkreślam, iż wszelkie czynności wykonane przy użyciu telefonu i karty
    SIM traktowane są, jako dokonane przez stronę umowy - Abonenta, bądź za
    jego zgodą. W odpowiedzi na ww. wiadomość SMS, ....... o godzinie ...
    został wysłany na Pana ww. numer SMS o treści: ,,Subskrypcja serwisu TAK
    została rozpoczęta. Otrzymasz 3 wiadomości tygodniowo. Oplata za każdy
    SMS przychodzący wynosi 5 PLN netto, 6,15 PLN z VAT. Regulamin:
    pl.celldorado.com/PL/support/extraterms. Aby zakończyć wyślij SMS o
    treści STOP TAK na numer 60577 (0 PLN)."

    =
    i teraz konia z rzędem temu kto by inaczej potraktował taki sms jak coś
    co nie jest próbą wyłudzenia jeśli odpowiem
    ===
    Szczegółowe informacje na temat świadczenia tej usługi, w tym informacje
    związane ze sposobem jej uruchomienia, dezaktywacji, zablokowania
    opisane są w Regulaminie promocji ,,Zwrotny SMS, MMS, WAP Push PREMIUM'.
    Do .... nie wyłączył, ani nie zablokował Pan ww. usługi, tym samym
    opłaty za wysyłane z ww. serwisu wiadomości SMS naliczone zostały
    prawidłowo.
    Potwierdzam również, że od 5.8.2011 r. obowiązującą dla ww. numeru
    taryfą jest taryfa do Usług 59,90, za którą opłata abonamentowa wynosi
    48,70 zł netto/59,90 zł brutto.
    ===
    czyli od kilku lat działa firma która wtrynia opłaty bez względu czy się
    korzysta z ich usług czy nie wysyłając płatne na koszt odbiorcy smsy
    Klienci Polkomtela zgłaszją pretensje tylko że nikt im już za smsy nie
    zwróci a Polkomtel?
    a ma zysk

    --
    sjs

  • 6. Data: 2013-06-21 16:55:30
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Fri, 21 Jun 2013 16:20:42 +0200, SJS napisał(a):

    > Czyli coś co w moim przekonaniu

    No i wszystko na ten temat. Znów twoje głębokie przekonanie rzeczywistość
    ma... głęboko. Jak zwykle winni są wszyscy wokół, tylko nie dekiel, który
    nie umie czytać.

  • 7. Data: 2013-06-21 19:06:57
    Od: "news.neostrada.pl" <1...@t...pbz>

    Wystarczy 1 SMS
    http://prawo.money.pl/aktualnosci/wiadomosci/artykul
    /jak;pozbyc;sie;sms-owego;spamu,121,0,734073.html

  • 8. Data: 2013-06-21 19:50:27
    Od: Maciek <m...@e...nospam.pl>

    begin o nicku SJS napisał(a) na pl.soc.prawo następujące bzdety:

    > Czy Was Lawa ktoś pytał o zdanie?
    > Niejasność przepisów, instrukcji jest właśnie przez przestępcze grupy
    > wykorzystywana.
    Nie ma żadnej niejasności. Tylko trzeba umieć czytać i mieć pojęcie choćby
    niewielkie, jak działają bajery w nowoczesnych smartfonach. A jeśliś za
    głupi to kup sobie myphone dla dziadków.

    --
    Maciek
    I spend my time wasting yours.

  • 9. Data: 2013-06-21 19:50:31
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    > to będzie to moja ostatnia umowa jaką przedłuzyłem w Plusie. Na zimne
    > trzeba dmuchać i najzwyczajniej z łachudrami się nie zadawać.

    To jest stara praktyka jak świat. Pewnie z 10 lat temu za czasów
    niechlubnej tpsa już "klika" w porozumieniu robiła wałki na numery 0700.

    Ja się dziwię że żaden prokurator do tej pory nie uruchomił szarych
    komórek a proceder tylko się nasila.

  • 10. Data: 2013-06-21 19:58:17

    W dniu 2013-06-21 16:20, SJS pisze:
> [...]
    > i płatne i to płatne także wtedy gdy ani razu z tej usługi nie
    > skorzystałem. Ale wyłudzacze zabezpieczają się i ..

    Specjalnie skonstruowana usługa która wypełnia w całej rozciągłości to:
    "doprowadzenie innej osoby do niekorzystnego rozporządzenia mieniem
    własnym lub cudzym poprzez wprowadzenie w błąd, wyzyskanie błędu lub
    niezdolności należytego pojmowania przedsiębranego działania.
    Celem działania sprawcy jest dążenie do osiągnięcia korzyści majątkowej."
    i kropka!