  • 271. Data: 2006-06-09 11:59:02
    Temat: Re: Czy w Kodak Express mogą odmówić wykonania usługi??
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Jarek Spirydowicz napisał(a):

    > Chyba na odwrót, bo umowa jednak jest zazwyczaj na zrobienie 4 (6?)
    > zdjęć (w sensie - odbitek). Tyle że tak czy inaczej rozporządzać tym
    > swoim "dziełem" nie bardzo może...

    No ale zabezpiecza sobie przyszyły zysk, gdyby klient chciał więcej odbitek.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 272. Data: 2006-06-09 12:14:29
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <e67qrg$pdn$3@inews.gazeta.pl>,
    witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> wrote:

    > No comments.

    A szkoda. Przecież wspomniany autor cytatu też po swojemu poskładał
    litery.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 273. Data: 2006-06-09 12:30:22
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Jarek Spirydowicz wrote:

    > A szkoda. Przecież wspomniany autor cytatu też po swojemu poskładał
    > litery.

    A ty wiesz na jakich zasadach uzywa sie cytatow.
    A moze w ogole nie wiesz co to jest cytat?

  • 274. Data: 2006-06-09 12:53:38
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <e6bno0$nao$1@news.onet.pl>,
    "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote:

    > Umowa może byc sprecyzowana różnie - może przewidywać zarówno wydanie
    > negatywu klientowi jak i zatrzymanie go przez fotografa. Dla uniknięcia
    > ewentualnych nieporozumień warto to wyjasnić przed zawarciem umowy i zawrzeć
    > w umowie jednoznaczny zapis. W przypadku braku takiego zapisu możliwe są
    > później różne interpretacje i niepotrzebne spory.

    Otóż to.

  • 275. Data: 2006-06-09 13:00:50
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <e6bnlo$2lpt$1@news2.ipartners.pl>,
    Piotr Kubiak <p...@m...liamg> wrote:

    > Chodzi o prawdopodobieństwo, że posiadacz jest jednocześnie uprawnionym
    > do zwielokrotniania. P(zdjęcie) < P(negatyw), podobnie jak P(program) <
    > P(kod źródłowy).

    P(zdjęcie) == P(negatyw). I jest zbliżone do 1. Ta reszta to przypadki
    nielegalnego posiadania jednego i drugiego.

  • 276. Data: 2006-06-09 14:27:47
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Jarek Spirydowicz napisał(a):

    > P(zdjęcie) == P(negatyw). I jest zbliżone do 1. Ta reszta to przypadki
    > nielegalnego posiadania jednego i drugiego.

    Czekaj czekaj. Mówisz o zdjęciu legitymacyjnym (tu zgoda, bo nie jest
    utworem w rozumieniu PA i posiadacz może je sobie zwielokrotniać) czy
    ogólnie o zdjęciu? Przecież nietrudno sobie wyobrazić zdjęcie-utwór, no
    i wtedy zwielokrotnianie (takie odbitka z odbitki) może już PA naruszać.
    Jak przyjdziesz z negatywem, to prawdopodobieństwo mniejsze.

  • 277. Data: 2006-06-10 14:53:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@s...gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Źle zrozumiałeś. Oni mogą, ale nie chcą.
    > A jak chcą to dorobisz bez problemu.

    > Mniej więcej.

    Sąd nie ma więcej pytań do świadka... ;-)

  • 278. Data: 2006-06-10 14:59:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:jareks-7796B3.13172609062006@gigaeth-gw.news.tp
    i.pl...

    > Powiem więcej - profesjonalista się nie obrazi, nawet jeślli uważa się
    > za artystę. Obrazi się partacz (niezależnie od tego, czy uważa się przy
    > tym za artystę).

    warto tu wspomnieć słowa Helmuta Newtona, który się bardzo oburzał gdy ktoś
    go nazywał artystą, om zawsze mówił ze jest tylko facetem do wynajęcia.

  • 279. Data: 2006-06-10 15:09:23
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Abuk" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Ja w Warszawie też w kilku labach tak próbowałem (tylko że ja miałem
    > zdjęciej swoje robione cyfrówką i wykadrowane). Wysyłałem zdjęcia przez
    > internet i odbierałem pocztą konwencjonalną i z kilkunastu różnych
    > dziwnych zdjęć właśnie z tego jednego (składanych zdjęć legitymacyjnych)
    > nie zrobili mi odbitki.

    hm w tym przypadku doszło ewidentnie do nie wywiązania sie z zawartej umowy
    wiec miałeś pełne prawo do żądania zadość uczynienia...

  • 280. Data: 2006-06-10 15:19:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "B L" <m...@...mail.pl> napisał w wiadomości
    > ja może podsumuję
    >
    > kolega WITEK trochę się zagalopował
    >
    > fotolab nie powinien się doczepić do tego bo TY oddając zdjęcia do
    > wywołania masz świadomość że musisz uszanować prawo autorskie. Inna sprawa
    > to odbitki które chciałeś wykonać - o ile dobrze pamiętam to po to dają
    > plik z fotką żeby z niej zrobić odbitki.
    >
    > idąc tropem Witka - jakbym zlecił wykonanie zdjęć na weselu to bym nie
    > mógł zrobić odbitek nawet jakbym dostał płytę z tymi zdjęciami - totalna
    > bzdura!!

    w sumie w myśl prawa nie, jeśli fotograf nie udzieli ci pisemnego pozwolenia
    na powielanie...

    choć można domniemywać na podstawie formy plików jakie miał intencje
    fotograf w chwili przekazywania płytki.

    Gdybym był sędzią zażądałbym sprawdzenia w jakiej postaci zdjęcia znajdują
    sie na płycie.

    gdyby była to zamknięta prezentacja składająca sie ze zdjecić z formacie
    internetowym (jakieś max800 x 800 px) to uznałbym że z braku pisemnego
    pozwolenia posiadacz płytki nie ma prawa do powielania zdjęć.

    Gdyby jednak płytka zawiera po prostu pliki JPG czy TIFF w pełnej
    rozdzielczości to uznał bym, że jedynym sensownym celem przekazani a plików
    jest ich dalsze powielanie przez posiadacza płyty który był również
    zleceniodawcą.

    gdy robię komuś zdjęcia to na płycie umieszczam adnotacje że udzielam
    pozwolenia na kopiowanie i powielanie zdjęć.