  • 261. Data: 2006-06-09 07:09:48
    Temat: Re: Czy w Kodak Express mogą odmówić wykonania usługi??
    Od: Krzysztof Wolny <ka.wu_o_el_en_yUSUN_TO@gie_em_a_i_el.ce_o_em>

    witek napisał(a):

    > Ale nie oznacza też, że nie tworzy.

    w przypadku kostki brukowej oznacza (bo np. robi ja jakis automat - maszyna
    - piec - whatever). podobnie jak ze zdjeciami w fotokioskach - robi je
    maszyna - automat. a fotoludek robiac zdjecia do DO - coz, prawie jak
    maszyna, opowiada Ci jak amsz usiasc (to co ustawa mowi) i naciska spust...

    Krzysztof Wolny

    [ http://rtfm.bsdzine.org ][ http://tiny.pl/g776 ]

    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Co należy do bardziej wkurzajšcych obyczajów niektorych ludzi ?

  • 262. Data: 2006-06-09 08:11:08
    Od: Michal Tyrala <k...@z...polsl.gliwice.pl>

    On Thu, 08 Jun 2006 13:16:14 -0500, witek wrote:
    > Zawarłeś z fotografem umowę o wykonanie konkretnej liczby zdjęć.
    > Jak chesz dodatkowe, to zawrzyj z fotografem kolejną umowę.
    > Jeśli on nie chce, to nic na to nie poradzisz.
    > Tak jakbyś zamówił meble u stolarza, a teraz zarządał drugich
    > identycznych i masz pretensje, że ich stolarz nie chce zrobić.

    Stolarskie porownanie Ci srednio wychodza, negatywowi czy plikowi
    cyfrowemu blizej chyba do projektu mebla, niz do konkretncyh dech.

    A zdjecie dowodowe to taki ,,projekt'' regalu z ikea/praktiker :)
    --
    Michał

  • 263. Data: 2006-06-09 08:16:31
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 08 Jun 2006 13:45:19 -0500, witek napisał(a):

    > Wystarczy, że ci fotograf pokaże wykonywane przez niego zdjęcia do
    > legitymacji i wytłumaczy, że każdy jest inne, bo dopasowane do
    > indywidualnej osoby portretowanej.

    Nie ma już takich fotografów. Stawiam piwo za każdego fotografa
    którego znasz, a który przy robieniu przestawia lampy żeby
    dopasować oświetlenie do kształtu twarzy klienta.

    Pozdrawiam,
    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    FAQ prfc: http://www.prfc-faq.prv.pl

  • 264. Data: 2006-06-09 08:58:40
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On 8 Jun 2006 10:59:21 -0700, "NomaD_FH" <N...@g...com> wrote:

    >Pozatym tez jestem zdania, ze zdjecia legitymacyjne NIE PODCHODZA pod
    >prawo autorskie. Argumenty juz inni przytoczyli ;)

    Niekiedy podchodzą. Na przykład Foto-Bielec w Krakowie zastrzega sobie
    prawa autorskie do zdjęć (jawnie, rzecz jasna) i nie przekazuje
    negatywu, tylko przechowuje go.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/

  • 265. Data: 2006-06-09 09:11:57
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Adam Płaszczyca" <t...@o...org.pl> napisał:

    >[...]
    >
    > Niekiedy podchodzą. Na przykład Foto-Bielec w Krakowie zastrzega sobie
    > prawa autorskie do zdjęć (jawnie, rzecz jasna)

    Tylko czy takie zastrzezenie w przypadku zdjęć legitymacyjnych ma moc
    prawną? Podejrzewam, że gdybym zastrzegł sobie np. prawa autorskie do
    zatemperowanego ołówka (a temperowałem go scyzorykiem, więc niewatpliwie
    różnic w porównaniu z każdym innym zatemperowanym ołówkiem dało by się
    dopatrzyć) każdy prawnik śmiałby się z takiego zapisu do rozpuku...

    > i nie przekazuje
    > negatywu, tylko przechowuje go.
    > [...]

    A do tego ma pełne prawo - jeśli tylko informuje o tym przed zawarciem
    umowy.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 266. Data: 2006-06-09 11:05:21
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <e699m1$g99$2@inews.gazeta.pl>,
    witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> wrote:

    > Ale te przepisy, o których mówimy są akurat wspólne dla obu.

    1. To niczego nie zmienia w kwestii adekwatności porównania (i rodzaju
    kodu).
    2. Na pewno? Sądziłem, że mowa o możliwości powielania egzemplarza
    utworu przez jego legalnego posiadacza...

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 267. Data: 2006-06-09 11:17:26
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <e696jo$auf$1@news.onet.pl>,
    "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote:

    > I nie ma tu powodu do obrazy - nie każdy profesjonalista
    > wykonujący dobrze swój zawód musi być od razu artystą.

    Powiem więcej - profesjonalista się nie obrazi, nawet jeślli uważa się
    za artystę. Obrazi się partacz (niezależnie od tego, czy uważa się przy
    tym za artystę).

  • 268. Data: 2006-06-09 11:30:51
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <e6be0p$g6v$1@news.onet.pl>,

    > A do tego ma pełne prawo - jeśli tylko informuje o tym przed zawarciem
    > umowy.

    Chyba na odwrót, bo umowa jednak jest zazwyczaj na zrobienie 4 (6?)
    zdjęć (w sensie - odbitek). Tyle że tak czy inaczej rozporządzać tym
    swoim "dziełem" nie bardzo może...

  • 269. Data: 2006-06-09 11:56:41
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Jarek Spirydowicz napisał(a):

    > 1. To niczego nie zmienia w kwestii adekwatności porównania (i rodzaju
    > kodu).
    > 2. Na pewno? Sądziłem, że mowa o możliwości powielania egzemplarza
    > utworu przez jego legalnego posiadacza...

    Chodzi o prawdopodobieństwo, że posiadacz jest jednocześnie uprawnionym
    do zwielokrotniania. P(zdjęcie) < P(negatyw), podobnie jak P(program) <
    P(kod źródłowy).

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 270. Data: 2006-06-09 11:57:56
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> napisał:

    > Chyba na odwrót, bo umowa jednak jest zazwyczaj na zrobienie 4 (6?)
    > zdjęć (w sensie - odbitek). Tyle że tak czy inaczej rozporządzać tym
    > swoim "dziełem" nie bardzo może...
    > [...]

    Umowa może byc sprecyzowana różnie - może przewidywać zarówno wydanie
    negatywu klientowi jak i zatrzymanie go przez fotografa. Dla uniknięcia
    ewentualnych nieporozumień warto to wyjasnić przed zawarciem umowy i zawrzeć
    w umowie jednoznaczny zapis. W przypadku braku takiego zapisu możliwe są
    później różne interpretacje i niepotrzebne spory.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)