    From: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.rec.foto,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy w Kodak Express mogą odmówić wykonania usługi??
    Date: Tue, 06 Jun 2006 22:46:30 -0500

    Andrzej Lawa wrote:

    > To nie był uzasadniony przypadek.
    Skąd wiesz?

    > Znaczy się użytkownicy cyfrówek, żeby uzyskać odbitki będą musieli
    > dostarczyć zaświadczenie, że dane zdjęcia robili... Ale od kogo? Jeśli
    > zdjęcia są rodzinne i zeznaje rodzina - to przecież może być zmowa, a w
    > rzeczywistości był jakiś fotograf, którego teraz te łobuzy z tantiemów
    > okradają...

    rozróżniasz zaświadczenie od oświadczenia?

    > Zgoda jest domniemana.

    Nie jest. Poczytaj prawo autorskie.

    > To, że teoretycznie istnieje możliwość łamania jakiegoś prawa, nie daje
    > podstaw do szykan. Od rozstrzygania o prawie są sądy, a nie laboludki.

    Oczywiście. Laboludek powinien wezwać policję.
    Miałem okazję to przerabiać.

    > Jeśli łamię jakieś prawo - udowodnij to.

    Co mam ci udowodnić, że próbujesz zwielokrotnić dzieło, do czego nie
    masz prawa?

    > Absurdem jest, żebym musiał np. zdobywać umowę na własne zdjęcie sprzed
    > 20 lat od fotografa, którego zakład lata temu gdzieś przenieśli.

    Poczytaj w prawie autorskim, kiedy prawo autorskie wygasa.
    To, że tobie coś się wydaje absurdem nie oznacza, że jest absurdem
    zgodnie z prawem.

    Analogicznie jest w przypadku projektów budowlanych.
    Spróbuj coś zmienić w konstrukcji, czy elewacji budynku bez zgody autora
    projektu. Nawet po 20 latach. Szybko cię naprowadzą na właściwą drogę.

    > No to teraz pokaż mi umowę, na podstawie której wolno ci cytować tutaj
    > moje wypowiedzi.
    >
    > Gdzie ja ci na to pozwoliłem?

    Wiesz co to jest cytat i jak się tego cuda używa?

    Jakby to miał być egzamin z prawa to dostałeś dwóje z wykrzyknikiem.