  • 11. Data: 2006-10-08 16:09:25
    Temat: Re: Czy używanie cudzego nicka i adresu e-mail jest zgodne z prawem?
    Od: "Troll Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    scream napisał(a):

    > tak

    to zalezy co ten troll wypisuje

  • 12. Data: 2006-10-08 17:21:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ja bym jednak, Robercie, KK nie mieszał ;-) Jak to napisał Bojster, art. 23 i
    > 24 KC znakomicie wystarczą.

    Nie wystarczą. Choćby z powodów czysto praktycznych, gdyż ustalenie sprawcy
    takiego czynu w procesie cywilnym będzie bardzo trudne do osiągnięcia. Poza tym
    zauważ, że o ile w wypadku kodeksu cywilnego stroną aktywną jest właściciel
    adresu, to w wypadku kodeksu karnego de facto każdy z nas może złożyć stosowny
    wniosek.

  • 13. Data: 2006-10-08 17:59:35
    Od: bojster <b...@u...net>

    Szerszen wrote:

    > ok, to teraz zdefiniuj ten pseudonim, znaczy sie ze jak, opatentowany w
    > jakis sposob czy co?

    Wystarczy udowodnić, że takiego pseudonimu używasz. Ja np. swojego
    używam od xx lat i mógłbym na to znaleźć multum świadków, a nawet
    jakieś papierki.

    A definiowanie pojęć użytych w aktach prawnych nie należy do mnie,
    tylko do ich twórców.

  • 14. Data: 2006-10-08 18:38:00
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > jest utrudnione. Ja przykładowo mam kilka osób, od których posty zawsze chętnie
    > czytam i poprzez odpowiednią regułę ich posty są automatycznie kwalifikowane
    > jako "monitorowane". Jeśli ktoś podstawi ich mail (a po tym identyfikuję
    > nadawcę), to będzie to miało wpływ na automatyczne przetwarzanie moich postów.
    > Co więcej, jak postanowię odpowiedzieć na priv do takiej osoby, to również post
    > trafi pod niewłaściwy adres. Reasumując uważam, że można zastosować w takim
    > wypadku z powodzeniem art. 268a. Tylko to jest ścigane na wniosek.

    A co byś powiedział jakby jakiś gówniarz zapisał się na jakąś
    zagraniczną grupe dyskusyjną, marketing- pod Twoim nickiem i adresem
    internetowym i te wszystkie Re: przychodziłyby na Twoją skrzynkę?

    --
    Kaja

  • 15. Data: 2006-10-08 19:12:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości

    > A co byś powiedział jakby jakiś gówniarz zapisał się na jakąś zagraniczną
    > grupe dyskusyjną, marketing- pod Twoim nickiem i adresem internetowym i te
    > wszystkie Re: przychodziłyby na Twoją skrzynkę?

    Najpierw podjął bym starania w celu skontaktowania się ze sprawcą. Bo może ma po
    prostu podobny adres mailowy i się pomylił. No i jednocześnie bym się z tej
    listy mailingowej po prostu wypisał.

    Gdyby sytuacja nabrała znamion celowego działania, czyli ktoś próbował by po raz
    kolejny takie rzeczy zrobić, to właśnie złożył bym zawiadomienie o
    przestępstwie. Ważne jednak jest podjęcie właśnie tych kilku prób, bo inaczej
    sprawca powie, że się pomylił.

  • 16. Data: 2006-10-08 23:50:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kaja wrote:

    > A co byś powiedział jakby jakiś gówniarz zapisał się na jakąś
    > zagraniczną grupe dyskusyjną, marketing- pod Twoim nickiem i adresem
    > internetowym i te wszystkie Re: przychodziłyby na Twoją skrzynkę?

    Ja bym ustawił filtr na serwerze...

  • 17. Data: 2006-10-09 05:12:18
    Od: "J.A." <l...@p...com>

    Sun, 08 Oct 2006 18:09:25 +0200, na pl.soc.prawo, Troll Przemek
    R. napisał(a):

    > to zalezy co ten troll wypisuje

    Troll śle na grupę masowo listy, podszywając się pod uczestnika,
    który na danej grupie przebywa już bardzo długo i jest znany pod
    swoim nickiem.
    Posyła listy masowi i utrudnia to nie tylko rozpoznanie już kto
    jest kim, ale w ogóle poruszanie się po wątkach w grupie.
    Aderes e-mail jest identyczny, więc nie można mówić tu o
    niecelowym działaniu.
    Co takiemu można zrobić?

    --
    J.A.

  • 18. Data: 2006-10-09 15:13:56
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "bojster" <b...@u...net> napisał w wiadomości
    Szerszen wrote:

    > Wystarczy udowodnić, że takiego pseudonimu używasz. Ja np. swojego
    > używam od xx lat i mógłbym na to znaleźć multum świadków, a nawet
    > jakieś papierki.

    a teraz udowodnij ze ktos nie uzywa takiego samego, nawet krocej, wolno mu,
    bo nie jest to znak zastrzezony no i udowodnij ze sie podszywa a nie po
    prostu tak nazywa :)

  • 19. Data: 2006-10-09 16:15:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    >A skąd ja mogę wiedzieć gdzie ta lista się znajduje? Nie znam angielskiego, to
    >mi trudno się wypisać.

    W 99% wystarczy w google wpisać adres, z którego to przychodzi i już będziesz
    wiedzieć.

    >Jeden z tych śmieci (nagłówki), gdzie ktoś sobie *za mnie* dyskutuje na jakiejś
    >liście dyskusyjnej:

    Zapytaj na odpowiedniej grupie, ale na moje amatorskie wiadomości, to wirus, a
    nie lista dyskusyjna. Ustaw na adres przychodzący filtr i przestań się
    przejmować.

  • 20. Data: 2006-10-10 11:50:23
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Zapytaj na odpowiedniej grupie, ale na moje amatorskie wiadomości, to wirus, a
    > nie lista dyskusyjna. Ustaw na adres przychodzący filtr i przestań się
    > przejmować.

    Ustawiłam. Teraz jest wysyp spamów z jakichś tureckich serwerów.

    --
    Kaja