  • Data: 2020-05-26 21:23:20
    Temat: Re: Czy użycie słowa "PiSlamista" to mowa nienawiści?
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.05.2020 o 13:16, J.F. pisze:

    > Art. 212.
    > § 1. Kto pomawia inną osobę, grupę osób, instytucję, osobę prawną lub
    > jednostkę organizacyjną niemającą osobowości prawnej o takie
    > postępowanie lub właściwości, które mogą poniżyć ją w opinii publicznej
    > lub narazić na utratę zaufania potrzebnego dla danego stanowiska, zawodu
    > lub rodzaju działalności,
    > podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności.

    Ale o co pomawia? Skoro ktoś dołączył do drużyny kulsona (oficjalny
    tweet - tweety mają teraz moc większą od konstytucji) to jest kulsonem.
    Gdzie tu pomówienie? Równie dobrze mógłby powiedzieć o policjancie
    policjant. Nie moja wina, że ich społeczeństwo już nie lubi. Pretensje
    do szefów.

    > Art. 213.
    > § 1. Nie ma przestępstwa określonego w art. 212 § 1, jeżeli zarzut
    > uczyniony niepublicznie jest prawdziwy.

    Oooo. Ro jak wyżej. Wstąpił do drużyny kulsona, to należy do kulsonów.
    Czyż nie?

    > § 2. Nie popełnia przestępstwa określonego w art. 212 § 1 lub 2, kto
    > publicznie podnosi lub rozgłasza prawdziwy zarzut:
    > 1) dotyczący postępowania osoby pełniącej funkcję publiczną lub

    No funkcjonariusz jest z definicji osobą publiczną i na mocy tweeta
    komendanta należy do drużyny kulsona. Nie moja wina, że w ciągu kilku
    miesięcy zrujnowali swoje zaufanie publiczne, na które i tak wcześniej
    nei zasługiwali.

    > Art. 214.
    > Brak przestępstwa wynikający z przyczyn określonych w art. 213 nie
    > wyłącza odpowiedzialności sprawcy za zniewagę ze względu na formę
    > podniesienia lub rozgłoszenia zarzutu.

    Znaczy jak było ogłoszone o kulsonach tweetem, to można ich "znieważać"
    również tylko tweetem czy jak?

    > Wiec teraz pomysl - czemu piszesz pislamista lub kulson :-)

    Pislamista to wyznawca pisu, a kulson to członek drużyny kulsona.
    Elementarne drogi watsonie;)

    > Tak jest, wiec kulson to po prostu dobry policjant :-)

    No właśnie. Więc w czym problem. Nie moja znów wina, że sąd uznał, że
    kulson działał nielegalnie. Złe sondy:P Ale za to już nie odpowiadam.
    NIech ukarają sond:P

    --
    Shrek