  • 11. Data: 2010-07-14 10:09:48
    Temat: Re: Czy to wprowadzanie klientów w b??d lub oszustwo?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Jul 2010, Maciek wrote:

    > Jeszcze jedna sprawa mnie zainteresowała.
    >
    > Jeśli przyjmiemy, że doszło do "sprzedazy przedsiebiorstwa", które nie ma
    > osobowości prawnej to rozumiem, że nie było to przeniesienie własności
    > "przedsiębiorstwa" (które chyba nie ma żadnej jednolitej, łącznej formy
    > prawnej)

    Ale ma prawną definicję.

    > tylko doszło do sprzedaży jakiegoś zbioru praw - np. własności lub
    > autorskich majątkowych. W takim razie jeśli od "sprzedaży przedsiębiorstwa
    > bez osobowości prawnej" odejmiemy po kolei transakcje dot. pozostałych
    > składników

    Otóż nie.
    Przedsiębiorstwo jest zbiorem składników, ale tylko dlatego, że jest
    ...tym zbiorem. Nie jest to po prostu suma, lecz właśnie ich łączny
    zbiór. Małżeństwo jest małżeństwem nie dlatego, że mamy oddzielnie
    męża i żonę, a spółka - dlatego że mamy kilka osób. Twory o których
    mowa definiują właśnie *połączenie* składników, nie same składniki
    (i przedsiębiorstwa też to dotyczy).
    Zwróć uwagę na definicję w Kodeksie Cywilnym oraz na fakt że sprzedaż
    przedsiębiorstwa np. nie podlega (!) pod VAT (dla ścisłości to drugie
    jest szersze, obejmuje również "zorganizowaną część").

    Żeby była jasność: Twoje zastrzeżenia co do posługiwania się referencjami
    rozumiem, w szczególności jeśli zarówno one odwołują się do przedsiębiorcy
    (a nie przedsiębiorstwa) tudzież wskazane jest iż "celem" miałby być
    przedsiębiorca (a nie przedsiębiorstwo).
    BTW: podany link coś mi nie działa, wiec nie widziałem.

    > To może zacząć skupywać takie referencje od przedsiębiorców kończących
    > działalność. :)

    :)
    To chyba tak, jak z "przekazywaniem głosów" przez przegrywającego
    pierwszą rundę wyborów prezydenckich.

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2010-07-14 12:34:46
    Od: Maciek <m...@g...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]

    Dziękuję za wyjaśnienia. Czuję poważny zawód, bo tym samym referencje
    przestają mieć jakiekolwiek poważniejsze znaczenie, jeśli mogą być tak
    przekazywane.

    Stwarza to pole do nadużyć i tylko patrzeć gdy jakiś przedsiębiorca
    medyczny przejmie wdrożyciela IT z rekomendacjami np. Polskiego Związku
    Kardiochirurgicznego. I będzie się posługiwał takimi referencjami
    stwarzając wrażenie, że uzyskał je sam za działalność medyczną. Tylko
    też patrzeć gdy jakiś zniesmaczony wystawca rekomendacji publicznie
    ogłosi, że ją wycofuje, bo wystawił ją zupełnie komuś innemu za zupełnie
    inną działalność a z obecnym "posiadaczem" nie miał żadnej styczności.

    --
    pzdr

  • 13. Data: 2010-07-14 13:06:26
    Temat: Re: Czy to wprowadzanie klientów w błąd lub oszustwo?
    Od: Maciek <m...@g...com>

    to wrote:
    > Ale co Ty się uparłeś na te "referencje Nowaka". Przecież osoba
    > prowadząca DG może np. zlecić wykonanie danego projektu innemu
    > podmiotowi. Nie wiesz czy każde zlecenie Nowak wykonywał osobiście.

    Ponieważ referencje wydawały mi się niezbywalne, tak jak osobiste prawa
    autorskie. I myślę, że wiekszość wystawców referencji też jest tak
    traktuje nie podejrzewając, że może kiedyś trafic na wystawione przez
    siebie referencje u nieznanego sobie przedsiębiorcy.

    IMHO referencje tym samym tracą sens. Albo trzeba wystawiając je od razu
    przygotować "umowę referencyjną", która reguluje takie kwestie jak okres
    ważności czy niezbywalność.

    --
    pzdr

  • 14. Data: 2010-07-14 13:11:34
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-07-14 15:06, Maciek pisze:

    > IMHO referencje tym samym tracą sens. Albo trzeba wystawiając je od razu
    > przygotować "umowę referencyjną", która reguluje takie kwestie jak okres
    > ważności czy niezbywalność.

    Myślę, że najlepsze będzie coś na kształt 'książeczki serwisowej'. :)

    --
    spp

  • 15. Data: 2010-07-14 13:31:32
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 14-07-2010 15:11, spp pisze:

    > Myślę, że najlepsze będzie coś na kształt 'książeczki serwisowej'. :)

    Popieram!!

    A na poważnie - Maciek, jak Ty każesz temu, kto wystawia Ci referencje
    deklarować cokolwiek, to on Ci ich po prostu nie wystawi. Nie musi, to
    Ty idziesz do niego po prośbie.

    Ty w ogóle wiesz o czym mówisz? Dał Ci ktoś kiedyś referencje?
    Jak one wyglądały? Opisz w kilku słowach.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 16. Data: 2010-07-14 13:49:23
    Od: Maciek <m...@g...com>

    Maddy wrote:
    > A na poważnie - Maciek, jak Ty każesz temu, kto wystawia Ci referencje
    > deklarować cokolwiek, to on Ci ich po prostu nie wystawi. Nie musi, to
    > Ty idziesz do niego po prośbie.

    Oczywiście, że mam referencje. Własne, nie kupione. I dlatego mam
    wątpliwości, bo ja je wypracowałem.

    Maddy, przeczytałaś mój post czy tylko Ci się zdaje? :>

    Jeśli proceder się rozpowszechni to wystawcy nie będą wydawać
    referencji, bo nie będą pewni ich późniejszego losu. Właśnie jedynym
    zabezpieczeniem byłoby zawarcie umowy. A że to kłopotliwe - sama
    dopowiedziałaś - to każdy, kto będzie świadomy zagrożenia odmówi
    wystawienia referencji.

    --
    pzdr

  • 17. Data: 2010-07-14 23:42:19
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (14.07.2010 14:34), Maciek wrote:

> [...]
    > ogłosi, że ją wycofuje, bo wystawił ją zupełnie komuś innemu za zupełnie
    > inną działalność a z obecnym "posiadaczem" nie miał żadnej styczności.

    To akurat raczej nie grozi. Tacy wdrożyciele to zazwyczaj spółki
    kapitałowe, więc nawet jeżeli zmieni się właściciel spółki, to
    referencja PZK jest na spółkę nie na właściciela.

    p. m.

  • 18. Data: 2010-07-15 06:49:00
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 14-07-2010 15:49, Maciek pisze:

> [...]
    > zabezpieczeniem byłoby zawarcie umowy. A że to kłopotliwe - sama
    > dopowiedziałaś - to każdy, kto będzie świadomy zagrożenia odmówi

    No dobra, przeczytałam to, co zacytowane.

    Ale chyba problem jest odwrotny i do tego naciągany - w tej chwili nie
    ma żadnych podstaw żeby sądzić, że nabywca referencji naprawdę cokolwiek
    kupił. Poza, czasami ozdobnym, kawałkiem papieru.
    Twierdzenie "nabywcy", że ma referencje od kogoś tam jest w takim
    wypadku kłamstwem. Na dodatek nieudolnym - przecież to sie wyda przy
    pierwszym okazaniu/sprawdzeniu tych referencji.

    Kto przy zdrowych zmysłach będzie robił interesy z Panem Kowalskim
    legitymującym się referencjami wystawionym Panu Malinowskiemu?
    Z firmą ABC, która nie jest następcą prawnym firmy CDE, na którą są
    wystawione referencje?
    Jak ktoś się daje na to nabrać, to jest zwyczajnym idiotą, trudno mi
    znaleźć łagodniejsza a adekwatne określenie.
    Chociaż z drugiej strony jak się spojrzy na jakie tanie chwyty ludzie
    się nabierają, to czasem ręce i nogi opadają.

    Przecież referencje to tak naprawdę pisemna opinia o podmiocie.
    Jak czyjaś opinia może zmienić właściciela?

    A co do "terminu ważności" to tutaj podmiot oczekujący przełożenia
    referencji określa, jakie będą dla niego ważne - czy tez sprzed 2 lat
    czy z ostatnich 3 miesięcy. "Ważność" zależy od tego kto referencje pod
    uwage bierze a nie od tego, kto je wystawia lub kto otrzymuje.

    Postawiliście problem na głowie.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 19. Data: 2010-07-15 12:35:15
    Od: Maciek <m...@g...com>

    mvoicem wrote:
    > To akurat raczej nie grozi. Tacy wdrożyciele to zazwyczaj spółki
    > kapitałowe, więc nawet jeżeli zmieni się właściciel spółki, to
    > referencja PZK jest na spółkę nie na właściciela.

    A połączenie spółek? Jeśli zręcznie pomanipulować firmami spółek to
    nawet niewielu czytając referencje zauważy, że było przejęcie i
    połączenie przejęcia.

    --
    pzdr

  • 20. Data: 2010-07-15 12:37:52
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (15.07.2010 14:35), Maciek wrote:

    > A połączenie spółek? Jeśli zręcznie pomanipulować firmami spółek to
    > nawet niewielu czytając referencje zauważy, że było przejęcie i
    > połączenie przejęcia.

    No ale dlaczego to ma być złe? Przecież referencja jest do spółki, nie
    do jej właściciela. Jeżeli spółki się połaczą , to złączona spółka jest
    w pewnym sensie spółką która dostała referencje.

    p. m.