  • 11. Data: 2003-11-01 12:52:24
    Temat: Re: Czy to sie kwalifikuje do prokuratury?
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]interia.pl>

    Użytkownik "Barbara" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:bnul9k$2luq$1@news.atman.pl...

    > Nie chce go znac ,niech tylko odda pieniadze .Firme windykacyjna mialam
    ale
    > nieskuteczna

    Proponuję firmę windykacyjną Jachnicki Incaso. Podobno są diablo skuteczni

    HaNkA

  • 12. Data: 2003-11-01 12:53:33
    Od: Dredd<...@...pl>

    > przy 286 kodeksu karnego , czyli oszustwie nie jest wymagane , by
    sprawca miał
    > zamiar nieoddawania tych pieniędzy od razu.

    Jeśli w chwili pożyczania miał zamiar oddać to kwalifikacja z 286 k.k.
    jest wykluczona, gdyż wtedy sprawca nie wprowadzał pokrzywdzonej w
    błąd. I dlatego trzeba dowieść że już w chwili zaciągania pożyczki
    pożyczkobiorca nie miał zamiaru jej oddać (czyli że w tym zakresie w
    chwili umawiania się na pożyczkę OSZUKAŁ swego kontrahenta
    twierdząc że odda).
    Ja w odróżnieniu od osoby cytowanej nie słyszałem by zaszła tu jakaś
    istotna zmiana w linii wykłądni art. 286 k.k. (jeśli się mylę proszę o
    jakieś orzeczenie, glosę itp - chętnie się zapoznam dla własnego
    pożytku)
    Jeśli nie ma dowodu że pożyczający nie miał zamiaru oddać pożyczki
    już w chwili pożyczania to pozostaje może (z dużym znakiem
    zapytania) ewentualnie kwalifikacja jego zachowania jako
    przywłaszczenie mienia powierzonego. To jednak też wydaje się mocno
    wątpliwe bo przecież pożyczka tym się m.in. charakteryzuje że
    przedmiot pożyczki staje się własnością pożyczającego a on ma
    obowiązek zwrócić jedynie rzeczy takie same (co do gatunku) a nie te
    same (czyli tę samą kwotę pieniędzy ale już nie te same banknoty,
    którymi może rozporządzić po otrzymaniu pożyczki jak właściciel)
    Generalnie podtrzymuję więc zdanie że ścieżka do prokuratury
    zakończy się zapewne umorzeniem postępowania na brak znamion
    przestępstwa.
    Pozostaje droga cywilna.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 13. Data: 2003-11-01 13:47:28
    Od: "Barbara" <b...@w...pl>

    > Proponuję firmę windykacyjną Jachnicki Incaso. Podobno są diablo skuteczni
    >
    > HaNkA
    Chyba jednak wolalabym panow z nadmiernie szerokimi barami ,poniewaz nie mam
    juz zaufania do tych wszystkich INCASSO bo korzystalam z Kaczmarski Incasso
    i bez zmian.tutaj to zeczywiscie po tych informacjach bede musiala poszukac
    kogos skutecznego bo sady tej sprawy nie rozwiaza .B.

  • 14. Data: 2003-11-01 13:48:33
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]interia.pl>

    > Chyba jednak wolalabym panow z nadmiernie szerokimi barami

    Dlatego właśnie poleciłam Ci Jachnicki Incaso. Ostatnio dużo bylo glośno, że
    ich skuteczność jest spowodowana zatrudnianiem panów zza wschodniej
    granicy.:)) Gdybym kiedys musiala korzystac z jakiegos windykatora to
    wlasnie od nich bym zaczęła

    HaNkA

  • 15. Data: 2003-11-01 23:33:28
    Od: "Ela" <u...@p...onet.pl>

> [...]
    > istotna zmiana w linii wykłądni art. 286 k.k. (jeśli się mylę proszę o
    > jakieś orzeczenie, glosę itp - chętnie się zapoznam dla własnego

    u nas niedawno na spotkaniu w poradni na ten temat rozgorzała dyskusja,( akurat
    chodziło o montaż okien, ale teraz to nie takie istotne) , jedna strona
    twierdziła,że powinien był być zamiar niewykonania już w momencie zawarcia
    umowy , na co prowadzący ( i praktyk i teoretyk ) odesłali nas do
    orzecznictwa , niestety nie podam teraz jakiejś sygnaturki, ale chyba tak mniej
    więcej od 2 lat dają się zauwazyć nowe tendencje w rozumieniu art. 286kk
    ale oczywiście przyznaję ,że ujęłam to zbyt ogólnikowo , sprawa by wymagała
    dokładniejszego zbadania
    pozdrawiam

  • 16. Data: 2003-11-02 11:17:22
    Od: "Bob" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości
    > Szanse na powodzenie w prokuraturze są małe.
    > Musiałabyś dostarczyć dowodów że twój kontrahent już w chwili
    > pożyczania pieniędzy miał zamiar ich nie oddawać.

    Ja bym walił z:
    Art. 300. § 1.KK Kto, w razie grożącej mu niewypłacalności lub upadłości,
    udaremnia lub uszczupla zaspokojenie swojego wierzyciela przez to, że usuwa,
    ukrywa, zbywa, darowuje, niszczy, rzeczywiście lub pozornie obciąża albo
    uszkadza składniki swojego majątku, podlega karze pozbawienia wolności do
    lat 3.

    § 4. Jeżeli pokrzywdzonym nie jest Skarb Państwa, ściganie przestępstwa
    określonego w § 1 następuje na wniosek pokrzywdzonego.

    No i jak masz podkładkę z firmy windykacyjnej to masz nawet spore szanse na
    proces karny.

  • 17. Data: 2003-11-02 14:44:41
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    przestępstwa
    > określonego w § 1 następuje na wniosek pokrzywdzonego.

    Póki co - przynajmniej z tego co zostało napisane - znamiona z art.
    300 k.k. tez nie wychodzą - w szczególności nic nie wiemy aby dłużnik
    usuwał, ukrwał zbywał darował, niszczył, rzeczywiście lub pozornie
    obciążał albo uszkadzał składniki swojego majątku (np. owej
    restauracji),

    -> http://usenet.pomocprawna.info