  • 1. Data: 2003-10-31 16:09:12
    Temat: dane osobowe - problemik
    Od: "sebjak79" <s...@o...pl>

    SYTUACJA

    Aukcja interentowa - forum.

    Użytkownik A, obraża użytkownika B na łamach forum internetowego.
    Użytkownik B ma zamiar pozwać do sądu użytkownika A za obrazę.
    Uzytkownik B prosi o udostępnienie danych osobowych użytkownika A
    właścicieli aukcji internetowej, ponieważ użytkownik B ma zamiar wypełnić
    wniosek http://www.giodo.gov.pl/BGIWZAL1_a.HTM i podać użytkownika A do
    sądu.

    Pytanie:
    Czy w takim przypadku właściciele aukcji interentowej mają prawo podać
    użytkownikowi B dane osobowe użytkownika A?

    P.S. A żeby było do śmiechu to podam użyte na forum jednej z aukcji
    internetowej obrażenie:

    "Ja w przeciwieństwie do Ciebie wolę kupić coś legalnego, niż ściągać
    piractwo i finansować mafię... "

  • 2. Data: 2003-10-31 16:16:01
    Temat: Re: dane osobowe - problemik
    Od: "Dorota D." <p...@n...gazeta.pl>

    > "Ja w przeciwieństwie do Ciebie wolę kupić coś legalnego, niż ściągać
    > piractwo i finansować mafię... "

    A kto za takie coś pozywa do sądu? :-O

    D.

  • 3. Data: 2003-10-31 17:15:45
    Od: "sebjak79" <s...@o...pl>

    Wiem, że to jest śmieszne... ale kwestia dotyczy, czy właściciele aukcji
    internetowej, na forum któej ów użytkownik zostałobrażony, mają prawo podać
    dane osobowe osobie, która chce wnieść sprawę do sadu?

    Proszę o dpowiedź z podparciem konkretnymi artykułami.

  • 4. Data: 2003-10-31 18:35:27
    Od: "Wirtualna" <p...@s...com>

    Użytkownik "Dorota D." <p...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > A kto za takie coś pozywa do sądu? :-O

    Kazdy kto ma na to ochote pod warunkiem posiadania zdolnosci procesowej...

    W,

  • 5. Data: 2003-10-31 18:41:04
    Od: "sebjak79" <s...@o...pl>

    zdolność procesowa? a cóż to takiego?

  • 6. Data: 2003-10-31 18:57:44
    Od: "sebjak79" <s...@o...pl>

    Każdy.
    To przecież nie możliwe, abym ja mógł otrzymać dane osobowe od jakiegoś
    biura/firmy ich Klienta bo chce pozwać ich do sądu. Czy to nie odbywa
    sięprzypadkiem dopiero poprzez adwokata i prokuraturę (która to dopiero
    skłąda wniosek o udostępnienie danych?)

  • 7. Data: 2003-10-31 19:55:04
    Od: "Adik" <w...@o...pl>

> [...]
    > biura/firmy ich Klienta bo chce pozwać ich do sądu. Czy to nie odbywa
    > sięprzypadkiem dopiero poprzez adwokata i prokuraturę (która to dopiero

    Nie jestem pewien ale według mnie udostępnienie danych osobowych swojego
    klienta (a takim był użytkownik forum - korzystał z usługi) może być
    wykonane tylko i wylącznie na wniosek sądu lub prokuratury. Od razu mówię,
    że znając życie prokuratura oleje całą sprawę twierdząc iż była to znikoma
    szkodliwość społeczna. Pozostaje powództwo cywilne...

    Pozdrawiam
    Adrian

  • 8. Data: 2003-10-31 22:19:47
    Od: "Wirtualna" <p...@s...com>

    Użytkownik "sebjak79" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > biura/firmy ich Klienta bo chce pozwać ich do sądu. Czy to nie odbywa
    > sięprzypadkiem dopiero poprzez adwokata i prokuraturę (która to dopiero

    pytanie brzmialo:
    "A kto za takie coś pozywa do sądu? :-O"

    pozdrawiam
    W,

  • 9. Data: 2003-10-31 22:21:09
    Od: "Wirtualna" <p...@s...com>

    > zdolność procesowa? a cóż to takiego?
    tzn ze podmiot moze pozywac i byc pozywanym

    np. ministerstwo skarbu nie ma zdolnosci procesowej
    podobnie urzad skarbowy
    i wiele innych "tworow"

    pozdrawiam
    W,