  • 1. Data: 2003-10-31 17:12:49
    Temat: Czy mam prawo
    Od: "MAROL" <m...@o...pl>

    Witam
    Czy ktoś może mi poradzić odnośnie praw autorskich?
    Załóżmy wykonałem stronkę www.
    Czy mam prawo wykonaną stronę opatrzyć moim logiem?
    Ponieważ zadażył się taki przypadek iż po wykonaniu projektu klient usunął
    moje logo.

  • 2. Data: 2003-10-31 17:15:45
    Temat: Re: Czy mam prawo
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-10-31 18:12 MAROL napisał(a):

    >Czy ktoś może mi poradzić odnośnie praw autorskich?
    >Załóżmy wykonałem stronkę www.
    >Czy mam prawo wykonaną stronę opatrzyć moim logiem?

    Tak

    >Ponieważ zadażył się taki przypadek iż po wykonaniu projektu klient usunął
    >moje logo.

    Nie miał prawa.
    - Szwejk

    --
    www.republika.pl/portfoljo (o mnie)
    www.wielkawojna.prv.pl (1914-18)

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam! (Cato)

  • 3. Data: 2003-10-31 17:24:56
    Od: "sebjak79" <s...@o...pl>

    Nie jestem pewien czy masz do końca rację. Mogę byćw błędzie, lecz wydaje mi
    się, iż klient kupując daną stronę WWW (wykonania) nabywa wszelkie prawa
    własności do niej co jest jednoznaczne, iż ma prawo zmienić lub usunąć z
    niej logo producenta (zwłaszcza prywatnego). Oczywiście wszystko zależy od
    umowy. Jeśli nie jest tam nic wspomniane o zostawieniu informacji producenta
    WWW a jedynie o przejęciu włsaności przez Klienta, sądzę, iż klient może
    usunąć logo.

    P.S. Mogę być w błędzie.

  • 4. Data: 2003-10-31 17:57:01
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-10-31 18:24 sebjak79 napisał(a):

> [...]
    >WWW a jedynie o przejęciu włsaności przez Klienta, sądzę, iż klient może

    Nie.
    "Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych", Art. 16:
    "Jeżeli ustawa nie stanowi inaczej, autorskie prawa osobiste chronią
    nieograniczoną w czasie i nie podlegającą zrzeczeniu się lub zbyciu więź
    twórcy z utworem, a w szczególności prawo do: (...) 2) oznaczenia utworu
    swoim nazwiskiem lub pseudonimem albo do udostępniania go anonimowo, 3)
    nienaruszalności treści i formy utworu oraz jego rzetelnego wykorzystania"
    Art. 115:
    "3. Kto w celu osiągnięcia korzyści majątkowej w inny sposób niż
    określony w ust. 1 lub 2 narusza cudze prawa autorskie lub prawa
    pokrewne określone w art. 16, (...), podlega grzywnie, karze
    ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku"

    Oczywiście, to zależy czy klient usunął logo po oddaniu dzieła, czy też
    poprosił, aby je usunąć, bo mu nie pasowało do wyglądu strony (np.
    zajmowało 95% strony). Ale po przyjęciu dzieła, to już nie ma prawa
    zmieniać.
    - Szwejk

  • 5. Data: 2003-10-31 18:09:13
    Od: "sebjak79" <s...@o...pl>

    No zgadza się :)
    Pisałem, iż mogę się mylić.

    Czy to także ma zastosowanie, jeśli w umowie między wykonawcą a klintem jest
    inaczej?

    P.S. Skoro masz dostęp do artykułów możesz mnie także odpisać na
    wcześniejszy post, dotyczący danych osobowych?
    Z góry dziękuje.

  • 6. Data: 2003-10-31 18:13:35
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-10-31 19:09 sebjak79 napisał(a):

    >No zgadza się :)
    >Pisałem, iż mogę się mylić.
    >
    >Czy to także ma zastosowanie, jeśli w umowie między wykonawcą a klintem jest
    >inaczej?

    Jeśli jest inaczej, to umowa jest nieważna. Prawo do podpisu jest
    niezbywalne. Niemniej jednak, twórca nie ma obowiązku podpisania się.
    - Szwejk

    PS. 1. Odpisuj pod odpowiedzią poprzednika, wygodniej się czyta
    PS. 2. Nie znam się na tamtej sprawie