  • 1. Data: 2003-10-31 17:05:57
    Temat: Czy to sie kwalifikuje do prokuratury?
    Od: "Barbara" <b...@w...pl>

    Pozyczylam spora sume pieniedzy osobie fizycznej (posiadam stosowne
    dokumenty) Osobnik ten zainwestowal je w interes -restauracje .Pieniedzy
    nie chce oddac poniewaz twierdzi ze nie ma a restauracje sprzedal .Wynajelam
    firme windykacyjna ale sa nieskuteczni ,jednoczesnie twierdza ze faktycznie
    dluznik przekazal swoje udzialy komus w rodzinie i proponuja sprawe w
    sadzie.Jak znam zycie sprawa cywilna to wojna trojanska ale chcialabym
    wiedziec czy to mozna zglosic do prokuratury jako wyludzenie .Slyszalam
    jednoczesnie ze watpliwe aby prokuratura sie sprawa zajela .Bardzo prosze o
    porade bo juz nie wiem co z tym zrobic a kwota jest nie mala .B.L.

  • 2. Data: 2003-10-31 18:08:57
    Temat: Re: Czy to sie kwalifikuje do prokuratury?
    Od: Dredd<...@...pl>

    Szanse na powodzenie w prokuraturze są małe.
    Musiałabyś dostarczyć dowodów że twój kontrahent już w chwili
    pożyczania pieniędzy miał zamiar ich nie oddawać.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2003-10-31 19:19:15
    Od: "Barbara" <b...@w...pl>

    > Szanse na powodzenie w prokuraturze są małe.
    > Musiałabyś dostarczyć dowodów że twój kontrahent już w chwili
    > pożyczania pieniędzy miał zamiar ich nie oddawać.

    To co z takim dupkiem zrobic?????????

  • 4. Data: 2003-10-31 20:50:57
    Od: "Ela" <u...@W...onet.pl>

    > Pozyczylam spora sume pieniedzy....

    przy 286 kodeksu karnego , czyli oszustwie nie jest wymagane , by sprawca miał
    zamiar nieoddawania tych pieniędzy od razu. od paru lat w tym zakresie zmieniło
    się orzecznictwo i już nie wymagają tej chęci nieoddania. ale czy nadaje siędo
    prokuratury , no to to pasowałoby bardziej szczegółowo rozważyć , żeby
    umiejętnie napisać zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa, ale
    teoretycznie ta sprawa by do prokuratury się nadawała
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2003-10-31 20:51:15
    Od: "szerszen" <w...@S...TEN.NAPIS.space.pl>

    Użytkownik "Barbara" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    > To co z takim dupkiem zrobic?????????

    to zalezy na jak dobrej stopie chcesz zyc z tym pacjentem po oddaniu
    pieniedzy, jesli ci zwisa co bedzie dalej, to musisz wynajac odpowiednia
    firme windykacyjna, sa takie dzialajace nawet pod oficjalnymi szyldami,
    jednak tam panowie odzyskuja kase skutecznie, nie do konca co prawda zgodnie
    z prawem, ale to jakby nie twoj lecz ich interes, a problem dluznika, zdaje
    sie ze co prawda biora troszke wiekszy procent od odzyskanej kwoty, ale nie
    koniecznie, bo przy okzji czasem z tego co slyszalem potrafia dluznikowi
    kazac oddac oprocz naleznej kwoty jeszcze swoje wynagrodzenie ;)

  • 6. Data: 2003-10-31 21:46:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Oszustwa raczej nie zrobisz z tego. Jeśli ta firma windykacyjna dysponuje
    jakimiś materiałami, że facet przekazał na kogoś innego swój majątek, to
    ewentualnie zawiadamianie o działaniu na szkodę wierzycieli.

  • 7. Data: 2003-10-31 21:48:02
    Od: "Barbara" <b...@w...pl>

    Użytkownik "szerszen" <w...@S...TEN.NAPIS.space.pl> napisał w
    wiadomości news:7Xzob.79892$vL1.1024286@news.chello.at...

> [...]
    > koniecznie, bo przy okzji czasem z tego co slyszalem potrafia dluznikowi
    > kazac oddac oprocz naleznej kwoty jeszcze swoje wynagrodzenie ;)

    Nie chce go znac ,niech tylko odda pieniadze .Firme windykacyjna mialam ale
    nieskuteczna ,oni twierdza ze powinnam zwrocic sie do sadu ,ale to nie
    wchodzi w gre bo to dlugo potrwa i koszty dodatkowe bo suma spora.Tylko
    czarna rozpacz mi zostala .Ale co robic?dzieki za zainteresowania ! B.

  • 8. Data: 2003-10-31 21:50:17
    Od: "Barbara" <b...@w...pl>

> [...]
    ale
    > teoretycznie ta sprawa by do prokuratury się nadawała

    Droga Elu ,ale jak przekonac tego prokuratora ze ten drań jest przestepca o
    czym wiadomo!!!!!!!!!!
    rowniez pozdrawiam B.

  • 9. Data: 2003-10-31 23:18:26
    Od: "szerszen" <w...@S...TEN.NAPIS.space.pl>

> [...]
    > wchodzi w gre bo to dlugo potrwa i koszty dodatkowe bo suma spora.Tylko
    > czarna rozpacz mi zostala .Ale co robic?dzieki za zainteresowania ! B.

    wlasnie o tym pisalem, musisz poszukac takiej firmy windykacyjnej dla ktorej
    wazniejsze sa pieniadze niz pewne aspekty prawne :) sa takie firmy i to
    norlmalnie zarejestrowane, odzyskuja kase bardzo skutecznie, musisz tylko
    cierpliwie poszukac takiej firmy, a im jej przedstawiciele beda w tobie
    wzbudzac mniej symptii i zaufania tym lepiej :), bo to zwieksza
    prawdopodobienstwo szybkiego i skutecznego odzyskania dlugu

    powiem tak, znajomy ojca razem ze swoim kumplem sprowadzili na spolke cala
    ciezarowke towaru na chandel z zagranicy, poniewaz po samochod pojechal ten
    kumpel uznal ze caly towar nalezy sie jemu, prosby, grozby i policja nic nie
    wskoraly, wszeklie proby legalnego odzyskania towaru spelzly na panewce,
    znajomy zaczol szukac firmy odzyskujacej dlugi znalazl taka na ulicy
    targowej w warszawie (jedna z mniej ciekawych ulic ;), firma legalnie
    zarejestrowana, tylko prowadzona przez panow o nadmiernie rozrosnieych
    szyjach obwieszonych zlotem, samochod z towarem i przeprosinami znalazl sie
    na jego terenie w ciagu kilku godzin

  • 10. Data: 2003-11-01 10:18:59
    Od: moon<m...@t...pl>

    sprawa sie kwalifikuje do prokuratury
    gość pożyczył pieniądze, kupił za nie restauracje, potem ją przepisał
    to jest ukrywanie majątku przed wierzytelnościami
    wersja pierwsza - pozew do sądu o uniewarznienie przepisania
    wersja druga - powiadomienie prokuratury o podejrzeniu popełnienia
    przestępstwa, czyli oszustwa (nie trzeba przekonywać prokuratora ze
    gosc jest przestępcą, to zbada prokuratura)

    -> http://usenet.pomocprawna.info