  • 41. Data: 2018-08-27 14:25:17
    Temat: Re: Czy to już prostytucja?
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, August 27, 2018 at 1:21:46 PM UTC+2, J.F. wrote:

    > Wisnie zbiera sie przyzwoicie ... ale czy 1zl/kg bedzie
    satysfakcjonowalo zbieracza.
    > A porzeczki niestety wrednie - male to :-(

    zdaje sie, ze wisnie i porzeczki do przemyslowego przetworstwa to sie kombajnami
    zbiera ;)

  • 42. Data: 2018-08-27 14:51:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 27 Aug 2018 05:25:17 -0700 (PDT), WS napisał(a):
    > satysfakcjonowalo zbieracza.
    >
    > zdaje sie, ze wisnie i porzeczki do przemyslowego przetworstwa to sie kombajnami
    zbiera ;)

    Na to wyglada.
    Nie bardzo sobie wyobrazam, ale sa filny na youtube ...

    J.

  • 43. Data: 2018-08-27 17:15:26
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2018-08-27 o 13:21, J.F. pisze:

    > Wisnie zbiera sie przyzwoicie ... ale czy 1zl/kg bedzie
    > satysfakcjonowalo zbieracza.
    >
    > A porzeczki niestety wrednie - male to :-(

    Rolnicy skarżyli się w Programie dla Reportera, że skupy płacą im 1 zł
    za kilogram, więc wszystko wywalają. Wolą wyrzucić niż np. oddać tym co
    nie mają. Rolnicy teraz za bogaci i nie wiedzą już na czym" im du8py jadą".
    W reezultacie kupujemy jakieś zatrute owoce zza granicy.

    --
    animka

  • 44. Data: 2018-08-27 17:20:04
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ws.atman.pl
    *Liwiusz* napisał(-a):

    > Też mi się ta wypowiedź Big Jacka wydaje wewnętrznie sprzeczna.

    No to po kolei: sok, nektar, napój
    http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/zasady-zywien
    ia/Sok-nektar-napoj-czym-sie-roznia-jak-wybrac-zdrow
    y-sok_35286.html

    Soki z czarnej porzeczki i wiśni charakteryzowały się dużą kwasowością,
    większą niż dopuszczały to normy UE. W związku z tym producenci żeby ją
    obniżyć rozcieńczyli je wodą. Co za tym idzie, spadł procent zawartości
    owoców i dlatego nie można już było tego nazywać sokiem, a w najlepszym
    przypadku nektarem. Zmienił się też oczywiście smak, dlatego ja to
    nazywam lurą, bo nijak nie przypomina soku sprzed przystąpienia Polski
    do UE.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 45. Data: 2018-08-27 17:37:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 27 Aug 2018 17:20:04 +0200, Big Jack napisał(a):
> [...]

    > obniżyć rozcieńczyli je wodą. Co za tym idzie, spadł procent zawartości
    > owoców i dlatego nie można już było tego nazywać sokiem, a w najlepszym

    Tak swoja droga - nektar to oficjalna unijna nazwa ?

    > Zmienił się też oczywiście smak, dlatego ja to
    > nazywam lurą, bo nijak nie przypomina soku sprzed przystąpienia Polski
    > do UE.

    Ok, ale:
    -nic tam nie pisza o normie na kwasowosc. Wrecz wydaje sie, ze
    naturalny sok jak najbardziej powinien byc dopuszczony i sie nazywac
    sokiem.

    -a nie bylo tak, ze one byly zbyt kwasne dla przecietnego klienta, i
    stad rozcienczanie, nawet za PRL ?
    I nadal moga byc, tylko maja sie nazywac nektar, i nie moga byc
    rozcienczone bardziej niz ... patrz tabelka.

    J.

  • 46. Data: 2018-08-27 17:38:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-08-27 o 17:20, Big Jack pisze:
> [...]
    > przypadku nektarem. Zmienił się też oczywiście smak, dlatego ja to
    > nazywam lurą, bo nijak nie przypomina soku sprzed przystąpienia Polski

    To nadal nie wyjaśnia, dlaczego nie sprzedaje się dawnych soków (tych z
    większą kwasowością), skoro takie dobre. Widocznie takie dobre nie były,
    a zwiększona kwasowość nie była wskazana do spożycia.

    --
    Liwiusz

  • 47. Data: 2018-08-27 17:56:40
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ws.atman.pl
    *Liwiusz* napisał(-a):

    > To nadal nie wyjaśnia, dlaczego nie sprzedaje się dawnych soków (tych
    > z większą kwasowością), skoro takie dobre. Widocznie takie dobre nie
    > były, a zwiększona kwasowość nie była wskazana do spożycia.

    Bo normy UE nie zezwalają na soki o takiej kwasowości. Mnie smakowały,
    ale to oczywiście kwestia indywidualna. I tak jak zauważasz,
    prawdopodobnie u podstawy legła niewskazana do spożycia kwasowość.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 48. Data: 2018-08-27 18:03:33
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    9...@4...net
    *J.F.* napisał(-a):

    > Tak swoja droga - nektar to oficjalna unijna nazwa ?

    Tego nie wiem. UE nazywa co chce i jak chce

    > Ok, ale:
    > -nic tam nie pisza o normie na kwasowosc. Wrecz wydaje sie, ze
    > naturalny sok jak najbardziej powinien byc dopuszczony i sie nazywac
    > sokiem.

    Nie piszą, bo to chyba bardziej interesuje producenta i czy sie mieści w
    widełkach. Oczywiście, obecne są inne soki: jabłkowy, pomarańczowy i
    inne.

    > -a nie bylo tak, ze one byly zbyt kwasne dla przecietnego klienta, i
    > stad rozcienczanie, nawet za PRL ?
    > I nadal moga byc, tylko maja sie nazywac nektar, i nie moga byc
    > rozcienczone bardziej niz ... patrz tabelka.

    Za PRL, to nawet jak nie były zbyt kwaśnie to mogły być rozcieńczane ;)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 49. Data: 2018-08-27 19:54:02
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 27.08.2018 o 11:13, Olin pisze:

    > To chyba jednak nie wina UE, że suweren zagłosował na dojną zmianę.

    Axel Springer - mówi Ci to coś?

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 50. Data: 2018-08-27 19:57:02
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 27.08.2018 o 17:38, Liwiusz pisze:
> [...]
    > większą kwasowością), skoro takie dobre. Widocznie takie dobre nie były,
    > a zwiększona kwasowość nie była wskazana do spożycia.

    Ty to jesteś szczęśliwy człowiek.
    Poczytasz w mediach co dobre i już nie męczą Cię wątpliwości, co dobre a
    co złe.