  • 11. Data: 2012-03-11 17:18:00
    Temat: Re: Czy takie praktyki sa legalne?
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "m" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:4f5c7c07$0$26685$65785112@news.neostrada.pl...

    > To co wątkotwórca planuje, to najordynarniejsze oszustwo (w znaczeniu
    > potocznym, być może prawnym też) - da ludziom do zrozumienia że mają
    > szansę na dłuższą współpracę a z góry planuje "użyć" ich tylko przez 1
    > dzień.
    >
    > I to pozostaje wątpliwe moralnie niezależnie od tego czy ZUS byłby 0, 10,
    > 20 czy 80%

    A dlaczego sugerujesz, że ja to planuję? Jest DOKLADNIE odwrotnie. Krotko
    przez Walentynkami moj syn znalazl w internecie ogloszenie, ze wroclawska
    chinska restauracja Wook szuka ludzi do pracy. Zglosil sie do nich, i zostal
    zatrudniony na okres probny. Oprocz niego chyba jeszcze czterech bylo
    przyjetych na identycznych warunkach. Popracowal piec dni, i po tym terminie
    uslyszal, ze wybrali kogos innego.
    Od znajomych dowiedzial sie, ze z wszystkich tych przyjetych, nikt nie
    dostal pracy (w ogole po Walentynkach zwolnili wszystkich tych przyjetych na
    okres probny). A przed Dniem kobiet znow sie oglosili, ze szukaja ludzi do
    pracy. Wkurzylo mnie to, i dlatego tu zapytalem. Wiec na przyszlosc nie
    rzucaj oskarzen bez znakomosci faktow.

  • 12. Data: 2012-03-11 19:42:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-03-11 18:13, Ajgor pisze:
    > Raczej chyba płace spadły by niemal do zera. Legalnie.
    > Miał bys do wyboru. Pracować za 100zł miesięcznie, albo iść grzebać po
    > śmietnikach.

    Naprawdę w to wierzysz?

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2012-03-11 19:45:36
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > Naprawdę w to wierzysz?

    Płaca minimalna jest potrzebna, ale jest także wadą.

  • 14. Data: 2012-03-11 21:15:44
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    > Naprawdę w to wierzysz?

    Oczywiście. Polacy są narodem bardzo chciwym, i jak by mogli, to w ogóle
    najchętniej zatrudniali by za darmo.

  • 15. Data: 2012-03-11 21:25:09
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-03-11 22:15, Ajgor pisze:

    > Oczywi?cie. Polacy s? narodem bardzo chciwym, i jak by mogli, to w og?le
    > najch?tniej zatrudniali by za darmo.

    A co to wspólnego ma z narodowością?

    --
    spp

  • 16. Data: 2012-03-11 21:37:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-03-11 22:15, Ajgor pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"<l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiście. Polacy są narodem bardzo chciwym, i jak by mogli, to w ogóle
    > najchętniej zatrudniali by za darmo.

    Tworzysz wewnętrznie sprzeczne teorie. Naród chciwców nigdy nie
    pracowałby za darmo.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2012-03-12 09:01:50
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    > Tworzysz wewnętrznie sprzeczne teorie. Naród chciwców nigdy nie pracowałby
    > za darmo.

    Nie ma w tym żadnej sprzecznosci. Mowilem o pracodawcach, a nie
    pracobiorcach. Jak ktos juz ma firme, to zaczyna byc tak chciwy, ze mu
    chciwosc na mozg pada totalnie. Najchetniej zerowal by jak hiena na tych,
    ktorych zatrudnia. Ktoś wymyslil, ze zeby miec zyski, trzeba jak najwiecej
    oszczedzac, co jest bzdura. Wieksze zyski sa generowane raczej przez
    inwestycje i rozwoj, a nie przez oszczednosci, ale do oszczednosci podchodzi
    sie u nas w najgorszy mozliwy sposob. Oszczedza sie na płacach, na
    zatrudnieniu i na jakości. Dlatego mamy firmy, w ktorych kazdy pracuje za
    trzech, zarabia za polowe, i wytwarza tandete rozpadajaca sie w rekach, a
    jak by chcial wytwarzac porzadny jakosciowo produkt, to nie moze, bo dostaje
    najtansze, czyli najgorsze materialy do produkcji. Lata cale mialem z takim
    podejsciem do czynienia, i mogl bym tu wymienic konkretne przyklady, ale to
    akurat nie jest w temacie.

  • 18. Data: 2012-03-12 09:02:53
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "spp" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A co to wspólnego ma z narodowością?

    Popracuj w Holandii, Niemczech, czy Anglii, a zobaczysz, jaka jest roznica w
    pracy w Polsce, i w innych krajach.
    To jest polska cecha narodowa.

  • 19. Data: 2012-03-12 10:25:48
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    Użytkownik "Ajgor" <n...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Raczej chyba płace spadły by niemal do zera. Legalnie.
    > Miał bys do wyboru. Pracować za 100zł miesięcznie, albo iść grzebać po

    O jaaa... Myślałem, że komunizm nauczył ludzi co to znaczy centralne
    sterowanie ceną... Mówisz dokładnie to samo, co sąsiedzi z bloku mojego
    dziadka :) "Ło Jezu, jakby każdy mógł ceny sobie ustalać w sklepie, to jakiś
    bogaty by wszystko wykupił i nic na półkach by nie było! Kartki muszą być i
    limity też!". Oczywiście zdajesz sobie sprawe z absurdu tej wypowiedzi.

    Ty myślisz ze bogaty (posiadający dobra) może wszystko. I TO JEST BŁĄD!
    Pracownik ma towar i pracodawca ma towar. Oboje godzicie się na kurs
    wymiany: on jak i ty chcecie dokonać transakcji. Pracodawca potrzebuje, aby
    ktoś dokonał pracy, a ty potrzebujesz pieniędzy, jedzenia, czegokolwiem.

    Co to oznacza? Że równie dobrze mógłbym powiedzieć, że to ja jestem bogaty,
    bo mam umiejętności i wolny czas i życzę sobie 100000zł za godzinę! A jak ci
    nie pasuje pracodawco, to idź szperaj po śmietnikach! Mam nadzieje, że tu
    też zauważysz absurd sytuacji.

    Płaca minimalna jest podniesieniem kosztów pracodawcy, bez podniesienia
    produkcji! Znaczy to, że firma MUSI podnieść ceny - bo skądś się pieniądze
    muszą brać. A za bułki, masło, buty, telewizory płaci każdy, czyli jesteś
    stratny jako konsument. Zarobisz więcej 1200zł rocznie, ale na produkty
    wydasz więcej o jakieś 1800zł. Dlaczego tak jest? Przez podatek! Który płaci
    pracownik i pracodawca na spółkę, im więcej zarabiasz tym on większy. To
    znaczy, że ceny końcowego produktu rosną zawsze szybciej niż pensja.

    Konkluzja jest taka, że lepiej zarabiać 600zł na miesiąc i mieć bułki i inne
    produkty za 2gr, niż mieć 10.000zł i koszt bułku za 70zł.

    Temat jest obszerny i napisałem ten tekst bez obliczeń, do których każdego
    zachęcam. Dyskusja na temat płacy minimalnej jest bardzo ciekawa!

    Pozdrawiam.

    M.

  • 20. Data: 2012-03-12 10:44:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.03.2012 11:25, MarlonB pisze:

> [...]
    > godzinę! A jak ci nie pasuje pracodawco, to idź szperaj po śmietnikach!
    > Mam nadzieje, że tu też zauważysz absurd sytuacji.

    Nie, nie równie dobrze - bo istnieje niedobór pracy, a nie niedobór siły
    roboczej (pomijając nieliczne przypadki szczególne).

    Nadmiar regulacji i opodatkowania jest szkodliwy, ale tak samo brak
    jakichkolwiek regulacji powoduje patologie - wystarczy popatrzeć
    chociażby na epokę wiktoriańską w Anglii. Rewolucja przemysłowa,
    tuczenie kapitalistów i małe dzieci zasuwające wbrew podstawom BHP w
    zakładach przemysłowych za pensyjkę ledwie pozwalającą przeżyć (albo i
    to nie). A jak któryś miał wypadek? A niech zdycha pod płotem!

    Prawda jak zwykle leży gdzieś po środku...