  • 21. Data: 2004-06-27 11:21:30
    Temat: Re: Czy sądy stosują odmienny kalendarz niż reszta kraju? - jak napisac odwołanie?
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>

    news:cbm934$ran$1@news.onet.pl...
    > Nie zażalenia (na zastosowanie), a wnioski o uchylenie. Do chwili
    > wniesienia aktu oskarżenia rozpatrywać je będzie prokurator. Na jego
    > decyzję przysługuje zażalenie do sądu.

    A co z treścią art. 254 paragraf 2 kpk. Na odmowę zmiany lub uchylenia
    środka zapobiegawczego nie służy zażalenie, niezależnie od tego czy decyzję
    wyda sąd czy Prokurator.
    Może sobie co najwyżej składać wnioski o uchylenie środka zapobiegawczego
    bez prawa do ewentualnego zażalenia.

    --
    JOHNSON :)

  • 22. Data: 2004-06-27 11:34:45
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Johnson wrote:
> [...]
    > wyda sąd czy Prokurator.
    > Może sobie co najwyżej składać wnioski o uchylenie środka zapobiegawczego

    Art.254§2 dotyczy tylko tymczasowego aresztowania (o czym świadczy
    koniec tego przepisu), w stosunku do innych środków zapobiegawczych
    ograniczenia nie wprowadzono. Na postanowienie w przedmiocie środka
    zapobiegawczego (a takim jest postanowienie o odmowie uchylenia lub
    zmiany) zażalenie przysługuje na podstawie art.252§1 kpk.
    Takie jest też na razie zdanie SN - I KZP 30/2003

    Wiem, że być może ustawodawca chciał osiągnąć co innego, ale trochę mu
    nie wyszło...

    KG

  • 23. Data: 2004-06-27 11:44:17
    Od: "handlar" <h...@o...pl>

    >Sąd Okręgowy rozpatrywałby jedynie zażalenie na zastosowanie przez sąd
    środka zapobiegawczego.
    >Ty złożyłeś zażalenie na postanowienie
    prokuratora.
    >Zażalenie rozpoznał sąd rejonowy i od jego postanowienia
    odwołanie nie przysługuje, a pouczenie było błędne.

> [...]
    > wyda sąd czy Prokurator.
    > Może sobie co najwyżej składać wnioski o uchylenie środka zapobiegawczego

    Czyli rozumiem że wszystkie drogi prowadzą do prokuratury a ja moge czekać
    na jej łaskę badź niełaskę :((

    Innych środków prawnych nie mam?

    M.B.

  • 24. Data: 2004-06-27 11:58:05
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Johnson wrote:
    > orzeczenia

    > 2001.03.27 postanow. SN I KZP 3/01 Prok.i Pr. 2001/5/11
    >
    > przegląd orzeczn.: Stefański R.A. WPP 2002/2/68
    >

    > Sąd właściwy do rozpoznania zażalenia na postanowienie jest także właściwy
    > do rozpoznania zażalenia na zarządzenie o odmowie przyjęcia tego
    zażalenia.

    Ale też postanow. SN I z 13.06.2000 r. syg. akt II KZ 61/00, Prok.i Pr.
    2000/11/8
    Wniesienie środka odwoławczego od orzeczeń wymienionych w art. 426 § 1
    k.p.k. nie wywołuje żadnych skutków prawnych i nie obliguje sądu do podjęcia
    jakichkolwiek czynności procesowych, w tym także określonych w art. 429 § 1
    k.p.k. Przepis ten jest bowiem adresowany do sądu pierwszej instancji (tj.
    prezesa tego sądu i przewodniczącego wydziału lub upoważnionego sędziego),
    nie zaś do sądu odwoławczego.

    Pzdr.

  • 25. Data: 2004-06-27 12:00:28
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>

> [...]
    > Takie jest też na razie zdanie SN - I KZP 30/2003
    >
    > Wiem, że być może ustawodawca chciał osiągnąć co innego, ale trochę mu

    Orzeczenia nie znam więc nie będę o nim nic mówił. Ale według mnie skoro w
    art. 254 par. 1 mowa ogólnie o środkach zapobiegawczych to mywałem, ze nie
    dotyczy to tylko tymczasowego aresztowania. Ale może się mylę.

    --
    JOHNSON :)

  • 26. Data: 2004-06-27 12:07:36
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>

    Użytkownik "Marek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > prezesa tego sądu i przewodniczącego wydziału lub upoważnionego sędziego),

    W pełni się zgadzam

    --
    JOHNSON :)