  • 1. Data: 2005-02-11 08:42:49
    Temat: Czy sąd zwraca część wpisu?
    Od: "Marek" <l...@o...pl>

    Załóżmy, że pozwałem kogoś o zapłatę zadośćuczynienia w wysokości 1000zł.
    Wpis kosztował mnie 80zł. Jednakże sąd uznał, że należy mi się tylko 500zł. Czy
    zwróci mi 40zł wpisu?

    Marek

  • 2. Data: 2005-02-11 09:22:32
    Temat: Re: Czy sąd zwraca część wpisu?
    Od: stern - biuro <s...@p...net.pl>

    Marek wrote:

    > Załóżmy, że pozwałem kogoś o zapłatę zadośćuczynienia w wysokości 1000zł.
    > Wpis kosztował mnie 80zł. Jednakże sąd uznał, że należy mi się tylko 500zł. Czy
    > zwróci mi 40zł wpisu?

    oczywiście, że nie.

    --
    Biuro Doradztwa Prawnego
    http://bdp.e-wro.com

  • 3. Data: 2005-02-11 15:17:11
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    1000zł.
    > Wpis kosztował mnie 80zł. Jednakże sąd uznał, że należy mi się tylko

    oczywiscie, ze tak albo nawet i calosc. to zalezy od tego czy uzna, ze
    wygrales cala sprawe. jezeli bowiem chodzilo o zadoscuczynienie to zgodnie z
    art. 100 kpc mamy do czynienia z przypadkiem gdy okreslenie naleznej ci sumy
    zalezalo de facto od oceny sadu ( _odpowiednia_ suma tytulem
    zadoscuczynienia - art. 445 kc to wlasnie ten przypadek miedzy innymi ). a
    zatem powinienes nawet dostac calosc, albo przynajmniej te 40 zl. chyba ze
    przeciwnik tez poniosl podobne koszty albo mniejsze to wtedy wzajemnie
    zniesie badz stosunkowo rozdzieli.

    konrad

  • 4. Data: 2005-02-11 15:19:35
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    aha .. male sprostowanie : sad nie zwraca wpisu, lecz robi to twoj
    przeciwnik procesowy - ten ktory ulegl. a zatem musisz zglosic zadanie
    kosztow - mowisz "staje i licze koszty" ( choc z twojego pytania wynika, ze
    bedziesz walczyl bez pelnomocnika, wtedy sad musi orzec o kosztach z
    urzedu ).

    konrad

  • 5. Data: 2005-02-12 02:48:29
    Od: "Marek" <l...@o...pl>

> [...]
    > kosztow - mowisz "staje i licze koszty" ( choc z twojego pytania wynika, ze
    > bedziesz walczyl bez pelnomocnika, wtedy sad musi orzec o kosztach z

    Czyli jak zazadam w pozwie takiej kwoty, ze wpis bedzie wynosil 100 tys.zl,
    a sad zasadzi tylko taka kwote, ze wpis wynioslby 40zl, to i tak 100 tys. zl
    zaplaci przeciwnik?

    Marek

  • 6. Data: 2005-02-12 05:36:26
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Marek napisał(a):
    > Czyli jak zazadam w pozwie takiej kwoty, ze wpis bedzie wynosil 100 tys.zl,
    > a sad zasadzi tylko taka kwote, ze wpis wynioslby 40zl, to i tak 100 tys. zl
    > zaplaci przeciwnik?

    mało prawdopodobne

    KG

  • 7. Data: 2005-02-12 09:21:51
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    tys.zl,
    > a sad zasadzi tylko taka kwote, ze wpis wynioslby 40zl, to i tak 100 tys.

    no tu juz troche przesadziles... powiedzmy,ze jak zejdzie ponizej 50% tego
    co zadales to na pewno ci nie zwroci. ok?

    pa pa pa

  • 8. Data: 2005-02-12 11:54:14
    Od: "Marek" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cuki40$fo3$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > tys.zl,
    > zl
    >
    > no tu juz troche przesadziles... powiedzmy,ze jak zejdzie ponizej 50% tego
    > co zadales to na pewno ci nie zwroci. ok?

    Czyli ewentualny zwrot całego wpisu zależy od tego, czy "nie przesadziłem"
    z roszczeniem? Myślałem, że sprawa jest prosta, i może zajść jedna z
    poniższych możliwości:

    1. Stracę cały wpis, więc należy ostrożnie szacować żądania,
    2. Sąd zwróci mi część wpisu, który był ponad zasądzoną kwotę, a resztę
    zapłaci pozwany,
    3. Pozwany zwróci mi cały wpis.

    A tu widzę, że do wyroku żadna ze stron nie będzie tego pewna. Tak naprawdę
    jest?

  • 9. Data: 2005-02-12 20:26:22
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Marek napisał(a):
> [...]
    > 3. Pozwany zwróci mi cały wpis.
    >
    > A tu widzę, że do wyroku żadna ze stron nie będzie tego pewna. Tak naprawdę

    Sąd, jeśli rozstrzygnie w wyroku, wpisu nie zwraca. Może zasądzić zwrot
    kosztów od drugiej strony. Wtedy co do zasady w zależności od stopnia w
    jakim wygrasz sprawę, ale możliwe są też inne rozwiązania. Reguluje to
    przede wszystkim art.100 kpc.

    KG