    From: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy sąd zwraca część wpisu?
    Date: Fri, 11 Feb 2005 16:17:11 +0100

    > Załóżmy, że pozwałem kogoś o zapłatę zadośćuczynienia w wysokości
    1000zł.
    > Wpis kosztował mnie 80zł. Jednakże sąd uznał, że należy mi się tylko
    500zł. Czy
    > zwróci mi 40zł wpisu?

    oczywiscie, ze tak albo nawet i calosc. to zalezy od tego czy uzna, ze
    wygrales cala sprawe. jezeli bowiem chodzilo o zadoscuczynienie to zgodnie z
    art. 100 kpc mamy do czynienia z przypadkiem gdy okreslenie naleznej ci sumy
    zalezalo de facto od oceny sadu ( _odpowiednia_ suma tytulem
    zadoscuczynienia - art. 445 kc to wlasnie ten przypadek miedzy innymi ). a
    zatem powinienes nawet dostac calosc, albo przynajmniej te 40 zl. chyba ze
    przeciwnik tez poniosl podobne koszty albo mniejsze to wtedy wzajemnie
    zniesie badz stosunkowo rozdzieli.

    konrad