eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy producent (Sony) ma/powinien mieć OBOWIĄZEK zadeklarowania poziomu "normalnego użytkowania" (telewizora za 10_000)? › Re: Czy producent (Sony) ma/powinien mieć OBOWIĄZEK zadeklarowania poziomu "normalnego użytkowania" (telewizora za 10_000)?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Czy producent (Sony) ma/powinien mieć OBOWIĄZEK zadeklarowania poziomu
    "normalnego użytkowania" (telewizora za 10_000)?
    Date: Thu, 25 Feb 2021 00:05:46 GMT

    On 2021-02-24, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > W instrukcji to troche za pozno - klient powinien moc sie zapoznac z
    > cechami towaru przed zakupem ..

    Z istotnymi cechami towaru. Jak wyobrazasz sobie zapoznanie z każdą
    cechą? A dlaczego podręczniki użytkownika zawierają np. instrukcje
    bezpiecznego użytkowania a prozno tego szukać na wystawie sklepowej lub
    reklamie? Nie będzie za późno?

    > Eee ... dawno temu, w czasach CRT, w dodatku na monitorach
    > komputerowych, ktore stale wyswietlaly to samo.

    Tu jest właśnie taki przypadek.

    > Byc moze dotyczy tez ekranow plazmowych i OLED ... ale raczej nie LCD.

    LCD założe się, że też. W końcu masz z tyłu lampę, i obszary gdzie coś
    pochłania to światło lub nie pochłania. Jak pochłania to się pewnie
    odrobinę bardziej nagrzewa. I niech to teraz trwa parę lat.

    > No i ... retencja jest typowa cecha, przed ktora producent powinien
    > ostrzec, czy nie musi ostrzegac, bo w praktyce prawie nie wystepuje
    > ... tylko nie wolno TVP Info ogladac godzinami :-)

    Niekoniecznie powinien konkretnie ostrzec. Zobacz ten przykład co dałem
    wczesniej. Przyjmijmy, że masz potrzebę odkurzania mieszkania i sprzetów
    10x na dobę. Zapewne w specyfikacji i instrukcjach nie ma słowa na temat
    częstotliwości odkurzania, co najwyżej jest wzmianka żeby przecierac
    jakąś-tam szmatką i unikać tego czy tamtego. Stosujesz się do tego.
    Żadna z typowych obudów na wysoki połysk tego raczej nie zniesie, pewnie
    w dłuzszym okresie nawet taka metalowa z napylonym DLC. Typowa obudowa,
    juz po miesiącu stanie się lekko matowa. Będzie powód do uznania
    reklamacji?

    To co Cie kłopocze to, że nie ma sztywnej specyfikacji, a ta, ponownie,
    najczęściej nie jest mozliwa. Więc jak twierdzisz, że telewizor nie
    powinien "wypalić" ekranu, wyświetlając po 11h dziennie jakiś stały wzór
    w jednym konkretnie miejscu robiac to 2 lata, to niestety często swoją
    argumentacją będziesz musiał przekonac sąd, co może być trudne jeśli
    nawet w instrukcji stoi aby tego nie robić.

    > A tak swoja droga - kiedys w drukarkach HP bylo "przeznaczona do
    > drukowania do 500 stron miesiecznie".
    > Najpierw wydalo mi sie glupie ... miesiecznie, czyli w jakim czasie?
    > Mozna wydrukowac 500 stron w godzine, a 30 stron dziennie uszkodzi
    > drukarke, bo przekroczy miesieczny limit?
    > Ale potem sobie przypomnialem, ze wlasnie podali trwalosc urzadzenia
    > ... i rozlozyli na 2 lata :-)
    >
    > Ale teraz juz nie widze ... cos sie zmienilo ?

    Pojęcia nie mam, ale zdaje się takie wzmianki przy drukarkach są nadal
    dosyć częste. Poszukaj np. broszurkę do najtańszych, domowych laserówek
    Brothera i znajdziesz, że zalecane uzycie to 250-1800 stron
    miesięcznie..

    --
    Marcin